Tématem bakalářské práce je výuka sexuální výchovy u žáků základní školy. Jedná se o práci teoreticko-průzkumnou/výzkumnou, ve které by autorka ráda zjistila názor učitelů na výuku sexuální výchovy. Zajímá se především o to, zda je pro ně výuka témat, která souvisí se sexuální výchovou, problematická, jak je vyučují a zda si myslí, že rozsah probíraného učiva je pro dnešní mládež dostatečný.
Práce je rozdělena na teoretickou část, která je věnována problematice učebních osnov a didaktických zásad, a na empirickou část, ve které se autorka pomocí dotazníku snažila zjistit, jakou formou probíhá sexuální výchova na prvním a druhém stupni základních škol, zda mají učitelé nějaké problémy při výuce tohoto předmětu a v neposlední řadě, zda by uvítali při výuce pomoc porodní asistentky.
Anotace v angličtině
Theme of this bachelor’s dissertation is teaching of sexual education at pupils in elementary school. This work is of theoretical-research character and the author would like to ascertain the opinion of teachers on teaching of sexual education. The author is interested primarily in the fact, whether the teaching of topics connected with sexual education is problematic for teachers, how do they taech them, and if they consider the extent of the taught subjekt matter to be sufficient for present young generation.
The work is divided to theoretical part, dealing with problems of curricula and didactic principles, and empirical part where the author tried, though the mediation of a questionnaire, to ascertain the form, in which sexual education is taught on the first and second stage of elementary schools, whether the teachers have any problems with teaching this subject and last, but not least if the assistance of midwife at teaching would be appreciated by the teachers.
Klíčová slova
sexualita, výchova ke zdraví, porodní asistentka, základní škola, výuka
Klíčová slova v angličtině
sexuality, education to health, midwife, elementary school, teaching
Rozsah průvodní práce
51
Jazyk
CZ
Anotace
Tématem bakalářské práce je výuka sexuální výchovy u žáků základní školy. Jedná se o práci teoreticko-průzkumnou/výzkumnou, ve které by autorka ráda zjistila názor učitelů na výuku sexuální výchovy. Zajímá se především o to, zda je pro ně výuka témat, která souvisí se sexuální výchovou, problematická, jak je vyučují a zda si myslí, že rozsah probíraného učiva je pro dnešní mládež dostatečný.
Práce je rozdělena na teoretickou část, která je věnována problematice učebních osnov a didaktických zásad, a na empirickou část, ve které se autorka pomocí dotazníku snažila zjistit, jakou formou probíhá sexuální výchova na prvním a druhém stupni základních škol, zda mají učitelé nějaké problémy při výuce tohoto předmětu a v neposlední řadě, zda by uvítali při výuce pomoc porodní asistentky.
Anotace v angličtině
Theme of this bachelor’s dissertation is teaching of sexual education at pupils in elementary school. This work is of theoretical-research character and the author would like to ascertain the opinion of teachers on teaching of sexual education. The author is interested primarily in the fact, whether the teaching of topics connected with sexual education is problematic for teachers, how do they taech them, and if they consider the extent of the taught subjekt matter to be sufficient for present young generation.
The work is divided to theoretical part, dealing with problems of curricula and didactic principles, and empirical part where the author tried, though the mediation of a questionnaire, to ascertain the form, in which sexual education is taught on the first and second stage of elementary schools, whether the teachers have any problems with teaching this subject and last, but not least if the assistance of midwife at teaching would be appreciated by the teachers.
Klíčová slova
sexualita, výchova ke zdraví, porodní asistentka, základní škola, výuka
Klíčová slova v angličtině
sexuality, education to health, midwife, elementary school, teaching
Zásady pro vypracování
1. Sběr informací, studium tématické literatury a popis problematiky týkající se sexuální výchovy.
2. Stanovení podmínek, metod, cílů a hypotéz práce.
3. Prozkoumání výběru vhodných metod výzkumu a respondentů s vedoucím práce.
4. Výběr metodiky a sestavení dotazníku.
5. Rozdání dotazníků.
6. Analýza a interpretace získaných dat.
7. Kritické zhodnocení a doporučení.
Zásady pro vypracování
1. Sběr informací, studium tématické literatury a popis problematiky týkající se sexuální výchovy.
2. Stanovení podmínek, metod, cílů a hypotéz práce.
3. Prozkoumání výběru vhodných metod výzkumu a respondentů s vedoucím práce.
4. Výběr metodiky a sestavení dotazníku.
5. Rozdání dotazníků.
6. Analýza a interpretace získaných dat.
7. Kritické zhodnocení a doporučení.
Seznam doporučené literatury
1. MACHOVÁ, J.; HAMANOVÁ, J. Reprodukční zdraví v dospívání (příručka k sexuální výchově). 1. vyd. Praha: Nakladatelství H & H, 2002. ISBN 80-86022-94-3.
2. KALHOUS, Z.; OBST, O. Školní didaktika. 1. vyd. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci, 1998. ISBN 80-7067-920-4.
3. CITTERBART, Karel. Gynekologie. 1. vyd. Praha: Galén, 2001.
ISBN 80-7262-094-0.
4. MATĚJÍČEK, Zdeněk. Co, kdy a jak ve výchově dětí. 3. vyd. Praha: Portál, 2000. ISBN 80-7178-494X.
Seznam doporučené literatury
1. MACHOVÁ, J.; HAMANOVÁ, J. Reprodukční zdraví v dospívání (příručka k sexuální výchově). 1. vyd. Praha: Nakladatelství H & H, 2002. ISBN 80-86022-94-3.
2. KALHOUS, Z.; OBST, O. Školní didaktika. 1. vyd. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci, 1998. ISBN 80-7067-920-4.
3. CITTERBART, Karel. Gynekologie. 1. vyd. Praha: Galén, 2001.
ISBN 80-7262-094-0.
4. MATĚJÍČEK, Zdeněk. Co, kdy a jak ve výchově dětí. 3. vyd. Praha: Portál, 2000. ISBN 80-7178-494X.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
grafy, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Hodnocení vedoucího: velmi dobře
Hodnocení oponenta: velmi dobře
Doplňující otázky k obhajobě:
1. Co je peer program a brainstorming a jaká je jejich náplň?
2. Jak byste edukovala žáky o problematice umělého přerušení těhotentství?
3. Jakým způsobem by bylo vhodné navázat na Vaši bakalářskou práci?
Obhajoba bakalářské práce s prezentací velmi dobrá.