Bakalářská práce s názvem Znalosti studentů středních zdravotnických škol v oboru multikulturní ošetřovatelství je teoreticko-výzkumná. Práce je zaměřena na problematiku multikulturního ošetřovatelství s pohledem na specifika ošetřování u nás žijících minorit. Cílem práce bylo zmapovat znalosti žáků střední zdravotnické školy v oboru multikulturní ošetřovatelství a jejich základní orientaci v oblasti náboženství a poskytnout vodítko při ošetřování klientů z odlišného sociokulturního prostředí.
Anotace v angličtině
Bachelor thesis named Knowledge of students from college in subject multiculture nursing is theoretical - research thesis. This work is focusing on mutliculture nursing from point of view nursing of minor living in Czech Republic. The aim of the bachelor thesis is map over knowledge of students from college in subject multiculture nursing and also their knowledge about religions and ability taking care about client from different social background.
Klíčová slova
multikulturní ošetřovatelství, multikulturní výchova, kulturní šok,
Bakalářská práce s názvem Znalosti studentů středních zdravotnických škol v oboru multikulturní ošetřovatelství je teoreticko-výzkumná. Práce je zaměřena na problematiku multikulturního ošetřovatelství s pohledem na specifika ošetřování u nás žijících minorit. Cílem práce bylo zmapovat znalosti žáků střední zdravotnické školy v oboru multikulturní ošetřovatelství a jejich základní orientaci v oblasti náboženství a poskytnout vodítko při ošetřování klientů z odlišného sociokulturního prostředí.
Anotace v angličtině
Bachelor thesis named Knowledge of students from college in subject multiculture nursing is theoretical - research thesis. This work is focusing on mutliculture nursing from point of view nursing of minor living in Czech Republic. The aim of the bachelor thesis is map over knowledge of students from college in subject multiculture nursing and also their knowledge about religions and ability taking care about client from different social background.
Klíčová slova
multikulturní ošetřovatelství, multikulturní výchova, kulturní šok,
1. Studium soudobých poznatků a novinek v oblasti multikulturního ošetřovatelství, studium literatury.
2. Stanovení podmínek, metod, cílů a hypotéz práce.
3. Prokonzultování výběru metod výzkumu a respondentek s vedoucím práce.
4. Stanovení vhodné metodiky a sestavení dotazníků.
5. Výběr vhodných respondentek a rozdání dotazníků.
6. Analýza a interpretace získaných dat.
7. Kritické zhodnocení a doporučení.
Zásady pro vypracování
1. Studium soudobých poznatků a novinek v oblasti multikulturního ošetřovatelství, studium literatury.
2. Stanovení podmínek, metod, cílů a hypotéz práce.
3. Prokonzultování výběru metod výzkumu a respondentek s vedoucím práce.
4. Stanovení vhodné metodiky a sestavení dotazníků.
5. Výběr vhodných respondentek a rozdání dotazníků.
6. Analýza a interpretace získaných dat.
7. Kritické zhodnocení a doporučení.
Seznam doporučené literatury
1. IVANOVÁ, I.; ŠPIRUDOVÁ, L.; KUTNOHORSKÁ, J. Multikulturní ošetřovatelství I. 1.vyd. Praha: Grada Publishing a.s. 2005. ISBN 80-247-1212-1
2. ŠPIRUDOVÁ, L.; TOMANOVÁ, D.; KUDLOVÁ, P.; HALMO,R. Multikulturní ošetřovatelství II. 1.vyd. Praha: Grada Publishing a.s. 2006. ISBN 80-247-1213
3. RÉMOND, R. Náboženství a společnost v Evropě. 1. vyd. Nakladatelství Lidové noviny, 2003. ISBN 80-7106-496-3
4. GRECMANOVÁ, H.; URBANOVÁ, E.; NOVOTNÝ, P. Podporujeme aktivní myšlení a samostatné učení žáků. 1. vyd. Olomouc: Hanex, 2000. ISBN 80-8578-328-2
5. ALLAN, J.; BUTTRWORTH, J.; LANGLEYOVÁ, M. Víry a vyznání. Bratislava: Slovart, 1993. ISBN 80-7145-011-1
Seznam doporučené literatury
1. IVANOVÁ, I.; ŠPIRUDOVÁ, L.; KUTNOHORSKÁ, J. Multikulturní ošetřovatelství I. 1.vyd. Praha: Grada Publishing a.s. 2005. ISBN 80-247-1212-1
2. ŠPIRUDOVÁ, L.; TOMANOVÁ, D.; KUDLOVÁ, P.; HALMO,R. Multikulturní ošetřovatelství II. 1.vyd. Praha: Grada Publishing a.s. 2006. ISBN 80-247-1213
3. RÉMOND, R. Náboženství a společnost v Evropě. 1. vyd. Nakladatelství Lidové noviny, 2003. ISBN 80-7106-496-3
4. GRECMANOVÁ, H.; URBANOVÁ, E.; NOVOTNÝ, P. Podporujeme aktivní myšlení a samostatné učení žáků. 1. vyd. Olomouc: Hanex, 2000. ISBN 80-8578-328-2
5. ALLAN, J.; BUTTRWORTH, J.; LANGLEYOVÁ, M. Víry a vyznání. Bratislava: Slovart, 1993. ISBN 80-7145-011-1
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Hodnocení vedoucího: velmi dobře
Hodnocení oponenta: velmi dobře
Doplňující otázky k obhajobě:
1. Proč jste se zaměřila pouze na respondenty z jedné střední zdravotnické školy?
2. Jaká opatření by bylo vhodné navrhnout a zavést do praxe pro zlepšení znalostí žáků v oblasti multikulturního ošetřovatelství?
Obhajoba bakalářské práce s prezentací velmi dobrá.