Práce se zabývá metodou Quick Response, její historií a vývojem a definuje pojem Collaborative Planning, Forecasting and Replenishment (CPFR). Dále popisuje vliv QR na procesní nastavení podniku a způsob jakým QR ovlivňuje podnik jak v rovině strategické, tak v rovině takticko-operativní. Praktické využití této metody při řízení hmotných toků je aplikováno u problematických produktů ve firmě Henkel ČR, spol. s r.o., divizi lepidel.
Anotace v angličtině
This thesis deals with method called Quick Response, its history and development and then with Collaborative Planning, Forecasting and Replenishment (CPFR). The influence of QR on process setting of the company and how QR affects the company in strategic plane and tactical - operative plane is also discussed. The practical use of QR for ensuring the material flow is applied for problematic items products in Henkel ČR, spol. s r.o., Adhesives Technologies division.
Klíčová slova
hodnota pro zákazníka, Quick Response (QR), Collaborative Planning, Forecasting and Replenishment (CPFR), Efficient Consumer Response (ECR), procesní systém podniku, Electronic Data Interchange (EDI), Customer Relationship Management (CRM)
Klíčová slova v angličtině
customer value, Quick Response (QR), Collaborative Planning, Forecasting and Replenishment (CPFR), Efficient Consumer Response (ECR), process system in company, Electronic Data Interchange (EDI), Customer Relationship Management (CRM)
Rozsah průvodní práce
75 s.
Jazyk
CZ
Anotace
Práce se zabývá metodou Quick Response, její historií a vývojem a definuje pojem Collaborative Planning, Forecasting and Replenishment (CPFR). Dále popisuje vliv QR na procesní nastavení podniku a způsob jakým QR ovlivňuje podnik jak v rovině strategické, tak v rovině takticko-operativní. Praktické využití této metody při řízení hmotných toků je aplikováno u problematických produktů ve firmě Henkel ČR, spol. s r.o., divizi lepidel.
Anotace v angličtině
This thesis deals with method called Quick Response, its history and development and then with Collaborative Planning, Forecasting and Replenishment (CPFR). The influence of QR on process setting of the company and how QR affects the company in strategic plane and tactical - operative plane is also discussed. The practical use of QR for ensuring the material flow is applied for problematic items products in Henkel ČR, spol. s r.o., Adhesives Technologies division.
Klíčová slova
hodnota pro zákazníka, Quick Response (QR), Collaborative Planning, Forecasting and Replenishment (CPFR), Efficient Consumer Response (ECR), procesní systém podniku, Electronic Data Interchange (EDI), Customer Relationship Management (CRM)
Klíčová slova v angličtině
customer value, Quick Response (QR), Collaborative Planning, Forecasting and Replenishment (CPFR), Efficient Consumer Response (ECR), process system in company, Electronic Data Interchange (EDI), Customer Relationship Management (CRM)
Zásady pro vypracování
1.Definovat metodu Quick Response (historii, podstatu a význam pro podnik).
2.Specifikovat metodu CPFR a způsob, jakým zabezpečuje rychlou reakci v logistických procesech.
3.Posoudit vztah metody Quick Response k systému řízení kvality a diferencovanému CRM.
4.Identifikovat velikost zásob zboží podle jednotlivých položek ve vybraném oboru podnikání firmy Henkel ČR, spol. s r.o. a nalézt nejproblémovější položky.
5.Zjistit současný průběh hmotného toku u vybraných položek.
6.Posoudit možnost realizace změn při managementu hmotných toků vybraných položek s využitím zásad metody Quick Response a diferencovaného CRM.
7.Zhodnotit možné přínosy implementace metody Quick Response do managementu hmotných toků vybraných produktů.
Zásady pro vypracování
1.Definovat metodu Quick Response (historii, podstatu a význam pro podnik).
2.Specifikovat metodu CPFR a způsob, jakým zabezpečuje rychlou reakci v logistických procesech.
3.Posoudit vztah metody Quick Response k systému řízení kvality a diferencovanému CRM.
4.Identifikovat velikost zásob zboží podle jednotlivých položek ve vybraném oboru podnikání firmy Henkel ČR, spol. s r.o. a nalézt nejproblémovější položky.
5.Zjistit současný průběh hmotného toku u vybraných položek.
6.Posoudit možnost realizace změn při managementu hmotných toků vybraných položek s využitím zásad metody Quick Response a diferencovaného CRM.
7.Zhodnotit možné přínosy implementace metody Quick Response do managementu hmotných toků vybraných produktů.
Seznam doporučené literatury
1.Branská, L., Pecinová, Z.: Quick Response jako nástroj zvyšování hodnoty zákazníka. Sborník příspěvků ze 17. medzinárodné vedecké konferencie Katedry ekonomiky a riadenia chemického a potravinárskeho priemyslu CHTF SVŠT a Katedry ekonomiky a řízení chemického a potravinářského průmyslu FCHI VŠCHT Praha ''Moderné prístupy k manažmentu podniku‘‘, Bratislava,6-7. 9. 2007, str.110-115. ISBN 978-80-227-2750-1.
2.Christiansen P.E., Rohde, C., Sundtoft K. Differences in Supply Chain Performance Across Interorganizational Communication Levels:Case Studies from Denmark. Global Journal of Flexible Systems Management. Delhi: Oct-Dec 2003. Vol. 4, Iss.4.
3.Grant B. D., Lambert M. D., Stock R. J., Ellram L. M., Fundamentals of Logistics Management, McGraw-Hill Education, Maidenhead, Berkshire 2006.
4.Gros, I.: Logistika. 1 vyd, Vydavatelství VŠCHT 1996, Praha, 228 s. ISBN 80-7080-262-6.
5.Lambert, Stock, Ellram. Logistika. Computer Press, Praha 2000.
6.Janatka, F., Hándl, J., Novák, R.: Obchodní operace ve vývozu a dovozu. 1.vyd. Codex Bohemia, Praha 1999, 406 str. ISBN 80-85963-94-9.
Seznam doporučené literatury
1.Branská, L., Pecinová, Z.: Quick Response jako nástroj zvyšování hodnoty zákazníka. Sborník příspěvků ze 17. medzinárodné vedecké konferencie Katedry ekonomiky a riadenia chemického a potravinárskeho priemyslu CHTF SVŠT a Katedry ekonomiky a řízení chemického a potravinářského průmyslu FCHI VŠCHT Praha ''Moderné prístupy k manažmentu podniku‘‘, Bratislava,6-7. 9. 2007, str.110-115. ISBN 978-80-227-2750-1.
2.Christiansen P.E., Rohde, C., Sundtoft K. Differences in Supply Chain Performance Across Interorganizational Communication Levels:Case Studies from Denmark. Global Journal of Flexible Systems Management. Delhi: Oct-Dec 2003. Vol. 4, Iss.4.
3.Grant B. D., Lambert M. D., Stock R. J., Ellram L. M., Fundamentals of Logistics Management, McGraw-Hill Education, Maidenhead, Berkshire 2006.
4.Gros, I.: Logistika. 1 vyd, Vydavatelství VŠCHT 1996, Praha, 228 s. ISBN 80-7080-262-6.
5.Lambert, Stock, Ellram. Logistika. Computer Press, Praha 2000.
6.Janatka, F., Hándl, J., Novák, R.: Obchodní operace ve vývozu a dovozu. 1.vyd. Codex Bohemia, Praha 1999, 406 str. ISBN 80-85963-94-9.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Otázky oponenta: Je možno použít uvedených návrhů řešení i na ostatní produktové skupiny divize Lepidel? Jaké vidíte možnosti aplikace ISO 9001 pro divizi Lepidel s ohledem na zkvalitnění jednotlivých článků v dodavatelsko-odběratelském řetězci?
Další dotaz: Který článek logist. řetězce je obvykle hlavním iniciátorem prosazování metody QR?
Otázky byly zodpovězeny.