This bachelor paper concentrates on the forms of punishments in Victorian Public Schools. Firstly, in order to understand the second part of the paper there is mentioned a social and cultural context of Victorian period. Then, the paper is directly dedicated to the particular forms of the punishments, that are based on both the fiction and also on the non-fiction Victorian literature.
Anotace v angličtině
Práce se zaměřuje na formy trestů v tzv."public schools" v Anglii 19.století. Z důvodu porozumění hlavní části je nejprve nastíněn sociálně-kulturní kontext viktoriánské doby. Poté, se již práce přímo věnuje jednotlivým formám trestů, které jsou podloženy jak literaturou faktu, tak i dobovou beletrií.
Klíčová slova
Key words: public school, punishment, schoolboy, Victorian society, educational reforms
Klíčová slova v angličtině
Klíčová slova: britské vzdělání, trest, student, viktoriánská společnost, školské reformy
Rozsah průvodní práce
45 s., 5 s. obr. příloh.
Jazyk
AN
Anotace
This bachelor paper concentrates on the forms of punishments in Victorian Public Schools. Firstly, in order to understand the second part of the paper there is mentioned a social and cultural context of Victorian period. Then, the paper is directly dedicated to the particular forms of the punishments, that are based on both the fiction and also on the non-fiction Victorian literature.
Anotace v angličtině
Práce se zaměřuje na formy trestů v tzv."public schools" v Anglii 19.století. Z důvodu porozumění hlavní části je nejprve nastíněn sociálně-kulturní kontext viktoriánské doby. Poté, se již práce přímo věnuje jednotlivým formám trestů, které jsou podloženy jak literaturou faktu, tak i dobovou beletrií.
Klíčová slova
Key words: public school, punishment, schoolboy, Victorian society, educational reforms
Klíčová slova v angličtině
Klíčová slova: britské vzdělání, trest, student, viktoriánská společnost, školské reformy
Zásady pro vypracování
Práce se zaměří na jednu z oblastí britského vzdělávacího systému, tzv. public schools, v období 19. století. Autorka se bude zabývat oblastí fyzických trestů, které jsou s těmito institucemi již tradičně asociovány. V úvodní části práce poskytne kulturně-společenský kontext pro další diskuzi tím, že nastíní povahu a problematiku těchto škol, včetně školské legislativy a reforem v 19. století. V hlavní části se autorka bude věnovat analýze konkrétních forem trestů. Pro názornější ilustraci svou argumentaci podpoří materiálem z dobové beletrie i literatury faktu. Na konci své práce autorka své závěry přehledně shrne.
Zásady pro vypracování
Práce se zaměří na jednu z oblastí britského vzdělávacího systému, tzv. public schools, v období 19. století. Autorka se bude zabývat oblastí fyzických trestů, které jsou s těmito institucemi již tradičně asociovány. V úvodní části práce poskytne kulturně-společenský kontext pro další diskuzi tím, že nastíní povahu a problematiku těchto škol, včetně školské legislativy a reforem v 19. století. V hlavní části se autorka bude věnovat analýze konkrétních forem trestů. Pro názornější ilustraci svou argumentaci podpoří materiálem z dobové beletrie i literatury faktu. Na konci své práce autorka své závěry přehledně shrne.
Seznam doporučené literatury
Hughes, Thomas. Tom Brown’s School Days
Thackeray, William Mackeray. Vanity Fair
Churchill, Winston. My Early Life
Trollope, Anthony. An Autobiography of Anthony Trollope
Gibson, Ian. The English Vice
Chandos, John. Boys Together: English Public Schools, 1800 - 1864
Seznam doporučené literatury
Hughes, Thomas. Tom Brown’s School Days
Thackeray, William Mackeray. Vanity Fair
Churchill, Winston. My Early Life
Trollope, Anthony. An Autobiography of Anthony Trollope
Gibson, Ian. The English Vice
Chandos, John. Boys Together: English Public Schools, 1800 - 1864