Tato bakalářská práce pojednává o přípravě e-learningového kurzu zaměřeného na Internet a jeho hrozby. V první části popisuje, co pojem e-learning znamená a co umožňuje. Dále zmiňuje pravidla, kterými se e-learning a tvorba e-learningových kurzů řídí a organizace, které tyto pravidla zaštiťují. Ve druhé části seznamuje čtenáře s pojmem Internet, stručně ho charakterizuje a zabývá se síťovou architekturou Internetu a pravidly, kterými se Internet řídí. Ve třetí části stručně popisuje rizika spojená s užíváním Internetu a způsoby ochrany proti nim. V závěrečné části se věnuje samotnému popisu tvorby e-learningového kurzu na téma Internet a jeho hrozby, který je přílohou této bakalářské práce.
Anotace v angličtině
This bachelor’s work consists of processing an e-learning course within the context of the Internet and its threats. The first chapter describes what e-learning means and what makes it possible. It outlines the rules that e-learning and the creation of e-learning courses ought to obey as well as the organizations that these rules protect. The second chapter informs the reader about the Internet, characterizes it briefly and discusses Internet network architecture and the rules that govern the Internet. The third chapter briefly characterizes threats of the Internet and how to prevent them. The final chapter describes the creation of an e-learning course, the Internet and its threats. This e-learning course constitutes
a supplement of this bachelor’s work.
Klíčová slova
e-learning, Internet, hrozba, ochrana, počítačová síť
Tato bakalářská práce pojednává o přípravě e-learningového kurzu zaměřeného na Internet a jeho hrozby. V první části popisuje, co pojem e-learning znamená a co umožňuje. Dále zmiňuje pravidla, kterými se e-learning a tvorba e-learningových kurzů řídí a organizace, které tyto pravidla zaštiťují. Ve druhé části seznamuje čtenáře s pojmem Internet, stručně ho charakterizuje a zabývá se síťovou architekturou Internetu a pravidly, kterými se Internet řídí. Ve třetí části stručně popisuje rizika spojená s užíváním Internetu a způsoby ochrany proti nim. V závěrečné části se věnuje samotnému popisu tvorby e-learningového kurzu na téma Internet a jeho hrozby, který je přílohou této bakalářské práce.
Anotace v angličtině
This bachelor’s work consists of processing an e-learning course within the context of the Internet and its threats. The first chapter describes what e-learning means and what makes it possible. It outlines the rules that e-learning and the creation of e-learning courses ought to obey as well as the organizations that these rules protect. The second chapter informs the reader about the Internet, characterizes it briefly and discusses Internet network architecture and the rules that govern the Internet. The third chapter briefly characterizes threats of the Internet and how to prevent them. The final chapter describes the creation of an e-learning course, the Internet and its threats. This e-learning course constitutes
a supplement of this bachelor’s work.
Klíčová slova
e-learning, Internet, hrozba, ochrana, počítačová síť
1. E-learning a zásady pro tvorbu e-learningových kurzů
2. Internet - stručná charakteristika, síťová architektura, standardizace
3. Internet - rizika spojená s jeho užíváním, charakteristika možných hrozeb a způsobů ochrany na praktických příkladech
Zásady pro vypracování
1. E-learning a zásady pro tvorbu e-learningových kurzů
2. Internet - stručná charakteristika, síťová architektura, standardizace
3. Internet - rizika spojená s jeho užíváním, charakteristika možných hrozeb a způsobů ochrany na praktických příkladech
Seznam doporučené literatury
1. BAREŠOVÁ, Andrea. E-learning ve vzdělávání dospělých. Praha : Vox, 2003. 110 s. ISBN 8086324273.
2. BRÁZA, Jiří. Internet nejen pro ekonomy. Praha : Grada Publishing, 2002. 119 s. ISBN 80-247-0274-6.
3. DOSTÁLEK, Libor, KABELOVÁ, Alena. Velký průvodce protokoly TCP/IP a systémem DNS. 3. aktualiz. vyd. Praha : Computer Press, 2002. 552 s. ISBN 80-7226-675-6.
4. JALŮVKA, Josef. Moderní počítačové viry : Podstata, prevence, ochrana. 2. aktualiz. vyd. Praha : Computer Press, 2000. 224 s. ISBN 80-7226-402-8.
5. RŮŽIČKA, O. Internet pro učitele. Praha : Computer Press, 2002. 104 s. Svět na internetu. ISBN 8072266470.
6. STREBE, Matthew, PERKINS, Charles. Firewally a proxy-servery : Praktický průvodce. Hendrychová Lenka. Brno : Computer Press, 2003. 450 s. ISBN 80-7226-983-6.
7. STŘIHAVKA, Marek. Vaše bezpečnost a anonymita na Internetu. Praha : Computer Press, 2001. 85 s. ISBN 80-7226-586-5.
Seznam doporučené literatury
1. BAREŠOVÁ, Andrea. E-learning ve vzdělávání dospělých. Praha : Vox, 2003. 110 s. ISBN 8086324273.
2. BRÁZA, Jiří. Internet nejen pro ekonomy. Praha : Grada Publishing, 2002. 119 s. ISBN 80-247-0274-6.
3. DOSTÁLEK, Libor, KABELOVÁ, Alena. Velký průvodce protokoly TCP/IP a systémem DNS. 3. aktualiz. vyd. Praha : Computer Press, 2002. 552 s. ISBN 80-7226-675-6.
4. JALŮVKA, Josef. Moderní počítačové viry : Podstata, prevence, ochrana. 2. aktualiz. vyd. Praha : Computer Press, 2000. 224 s. ISBN 80-7226-402-8.
5. RŮŽIČKA, O. Internet pro učitele. Praha : Computer Press, 2002. 104 s. Svět na internetu. ISBN 8072266470.
6. STREBE, Matthew, PERKINS, Charles. Firewally a proxy-servery : Praktický průvodce. Hendrychová Lenka. Brno : Computer Press, 2003. 450 s. ISBN 80-7226-983-6.
7. STŘIHAVKA, Marek. Vaše bezpečnost a anonymita na Internetu. Praha : Computer Press, 2001. 85 s. ISBN 80-7226-586-5.
Přílohy volně vložené
1 CD
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Vysvětlete a porovnejte podstatu vertikální a horizontální komunikace dvou uzlů v rámci síťového modelu ISO/OSI a rodiny protokolů TCP/IP tj. především sem zaměřte na to kdo s kým, na které vrstvě komunikuje a přednášeno.