Diplomová práce je zaměřena na brzdy používané na vysokorychlostních vozidlech. Popisuje specifika vysokorychlostních vlaků se zaměřením na jejich brzdové systémy, zabývá se konstrukční i provozní stránkou těchto systémů. Součástí práce je návrh základních parametrů brzdového systému vysokorychlostní elektrické jednotky.
Anotace v angličtině
The work focuses on the brakes used on high speed railway vehicles. It describes specialities and differences of high speed trains with a view to their brake systems, it deals with constructional and operational aspect of these systems. The part of the work is design of basic parameters of the brake system for the high speed electric unit.
Klíčová slova
brzdový systém, vysokorychlostní elektrická jednotka, bezkontaktní brzda, zábrzdná vzdálenost, bezpečnost
Klíčová slova v angličtině
brake system, high speed electric unit, contactless brake, braking-down distance, safeness
Rozsah průvodní práce
73 s.
Jazyk
CZ
Anotace
Diplomová práce je zaměřena na brzdy používané na vysokorychlostních vozidlech. Popisuje specifika vysokorychlostních vlaků se zaměřením na jejich brzdové systémy, zabývá se konstrukční i provozní stránkou těchto systémů. Součástí práce je návrh základních parametrů brzdového systému vysokorychlostní elektrické jednotky.
Anotace v angličtině
The work focuses on the brakes used on high speed railway vehicles. It describes specialities and differences of high speed trains with a view to their brake systems, it deals with constructional and operational aspect of these systems. The part of the work is design of basic parameters of the brake system for the high speed electric unit.
Klíčová slova
brzdový systém, vysokorychlostní elektrická jednotka, bezkontaktní brzda, zábrzdná vzdálenost, bezpečnost
Klíčová slova v angličtině
brake system, high speed electric unit, contactless brake, braking-down distance, safeness
Zásady pro vypracování
Cílem práce je analýza a návrh brzdového systému vysokorychlostní elektrické jednotky podle daných parametrů.
V práci se zaměřte na:
1. Brzdění z vysokých rychlostí.
2. Brzdy trakčních a netrakčních vozů.
3. Bezdotykovou kolejnicovou brzdu.
4. Brzdový management.
5. Zástavbu pneumatických zařízení do vozidla.
Zásady pro vypracování
Cílem práce je analýza a návrh brzdového systému vysokorychlostní elektrické jednotky podle daných parametrů.
V práci se zaměřte na:
1. Brzdění z vysokých rychlostí.
2. Brzdy trakčních a netrakčních vozů.
3. Bezdotykovou kolejnicovou brzdu.
4. Brzdový management.
5. Zástavbu pneumatických zařízení do vozidla.
Seznam doporučené literatury
[1] IZER J., JANDA J., MARUNA Z., ZDRŮBEK S.: Kolejové vozy. Bratislava: Nakladatelství Alfa Bratislava, 1. vydání, 1986, 380 s., ISBN 63-870-84.
[2] OPPOLZER T.: Řešení spolupráce brzdových systémů železničních vozidel. Univerzita Pardubice, disertační práce, 2000.
[3] GRALLA D.: Eisenbahnbremstechnik. Düsseldorf. Werner Verlag, 1999, 3-8041-1813-5.
[4] BRAUN A.: Erfahrungen mit Reibungsbremsen des InterCityExpress, ZEV+DET Glas. Ann. 11/1993, s. 352 - 355.
[5] SCHLOSSER W., AURICH S.: Moderne Bremssysteme für Schienenfahrzeuge. ZEV+DET Glas. Ann. 8/2001, s. 273 - 277.
Seznam doporučené literatury
[1] IZER J., JANDA J., MARUNA Z., ZDRŮBEK S.: Kolejové vozy. Bratislava: Nakladatelství Alfa Bratislava, 1. vydání, 1986, 380 s., ISBN 63-870-84.
[2] OPPOLZER T.: Řešení spolupráce brzdových systémů železničních vozidel. Univerzita Pardubice, disertační práce, 2000.
[3] GRALLA D.: Eisenbahnbremstechnik. Düsseldorf. Werner Verlag, 1999, 3-8041-1813-5.
[4] BRAUN A.: Erfahrungen mit Reibungsbremsen des InterCityExpress, ZEV+DET Glas. Ann. 11/1993, s. 352 - 355.
[5] SCHLOSSER W., AURICH S.: Moderne Bremssysteme für Schienenfahrzeuge. ZEV+DET Glas. Ann. 8/2001, s. 273 - 277.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Diplomant přednesl obhajobu své diplomové práce a vyčerpávajícím způsobem zodpověděl všechny dotazy oponetna.