Práce se zabývá tvarovou optimalizací vybraných částí dveřního systému určeného pro vozidla hromadné dopravy pomocí metody konečných prvků (MKP). U těchto částí je provedena kontrola pevnosti a únavy. Na základě zjištěných výsledků je vytvořen nový návrh tvarů vybraných částí a následně je provedena nová kontrola a vyhodnocení.
Anotace v angličtině
This work is focused on spare part optimalization of bus door system for mass transport vehicles using final element method (FEM). These parts were tested on strength and dynamic strength. Results from testing were a base for new designs of chosen spare parts. These models were also tested on strength and dynamic strength.
Klíčová slova
metoda konečných prvků,tvarová optimalizace,dveřní systém,únava,pevnost
Klíčová slova v angličtině
Final element method, design optimalization, door system, endurance, strength
Rozsah průvodní práce
73 s.
Jazyk
CZ
Anotace
Práce se zabývá tvarovou optimalizací vybraných částí dveřního systému určeného pro vozidla hromadné dopravy pomocí metody konečných prvků (MKP). U těchto částí je provedena kontrola pevnosti a únavy. Na základě zjištěných výsledků je vytvořen nový návrh tvarů vybraných částí a následně je provedena nová kontrola a vyhodnocení.
Anotace v angličtině
This work is focused on spare part optimalization of bus door system for mass transport vehicles using final element method (FEM). These parts were tested on strength and dynamic strength. Results from testing were a base for new designs of chosen spare parts. These models were also tested on strength and dynamic strength.
Klíčová slova
metoda konečných prvků,tvarová optimalizace,dveřní systém,únava,pevnost
Klíčová slova v angličtině
Final element method, design optimalization, door system, endurance, strength
Zásady pro vypracování
1) Úvod - popis problematiky, seznámení s úlohou.
2) Silový rozbor celého mechanismu dveřního systému.
3) Vyhodnocení pevnosti a vysokocyklové únavy stávajících tvarů vybraných součástí.
4) Optimalizace tvaru vybraných součástí a nové vyhodnocení pevnosti a vysokocyklové únavy.
5) Závěr - shrnutí, vlastní přínos, výsledek práce.
Zásady pro vypracování
1) Úvod - popis problematiky, seznámení s úlohou.
2) Silový rozbor celého mechanismu dveřního systému.
3) Vyhodnocení pevnosti a vysokocyklové únavy stávajících tvarů vybraných součástí.
4) Optimalizace tvaru vybraných součástí a nové vyhodnocení pevnosti a vysokocyklové únavy.
5) Závěr - shrnutí, vlastní přínos, výsledek práce.
Seznam doporučené literatury
[1] FEM Computer program COSMOSWorks 2007 Advanced Professional. SolidWorks Corporation.
[2] ČSN 690010, Tlakové nádoby stabilní, technická pravidla. Praha, 1988-1991.
[3] ČSN 73 1401. Navrhování ocelových konstrukcí. Česká technická norma. Český normalizační institut, 1998.
[4] Höschl C.: Pružnost a pevnost ve strojnictví. SNTL, Praha 1971.
Seznam doporučené literatury
[1] FEM Computer program COSMOSWorks 2007 Advanced Professional. SolidWorks Corporation.
[2] ČSN 690010, Tlakové nádoby stabilní, technická pravidla. Praha, 1988-1991.
[3] ČSN 73 1401. Navrhování ocelových konstrukcí. Česká technická norma. Český normalizační institut, 1998.
[4] Höschl C.: Pružnost a pevnost ve strojnictví. SNTL, Praha 1971.
Přílohy volně vložené
2 výkresy
Přílohy vázané v práci
ilustrace, grafy, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Diplomant při obhajobě své diplomové práce seznámil komisi s řešením diplomové práce, která se zabývá optimalizací vybraných částí dvěřního systému vozidel veřejné dopravy pomocí metody konečných prvků (MKP). Dále seznámil komisi s provedeným silovým rozborem pro zjištění zatížení řešených součástí a pevnostní kontrolou řešených součástí při vypočteném zatížení pomocí programu COSMOS. V závěru prezentace obeznámil komisi s návrhy nových tvarů součásti KONZOLA HORNÍ a DRŽÁK L. U KONZOLY HORNÍ. Poté správně a téměř bez zaváhání zodpověděl dotazy oponenta a následně uspokojivým způsobem reagoval na dotazy členů komise.