Práce je zaměřena na proces podávání žádosti o mezinárodní ad hoc trasu vlaku. Uvádí současný postup dopravců při podávání žádosti a zpracování požadavku přídělcem kapacity a provozovatelem dráhy. Po něm následují postupy žádosti o trasu vlaku podle Nařízení Komise (ES) č. 2006/62 ze dne 23. prosince 2005 o technické specifikaci pro interoperabilitu subsystému pro telematické aplikace v nákladní dopravě transevropského konvenčního železničního systému.
Na základě analýzy možných postupů při zpracovávání požadavků na tyto trasy navrhuje vytvoření centrálního informačního systému. Jeho prostřednictvím budou shromažďovány a sestavovány ucelené požadavky od jednotlivých dopravců zúčastněných na mezinárodní dopravě vlaku. Ty pak budou postupovány provozovatelům železniční infrastruktury tak, aby celá trasa mohla být konstruována najednou.
Anotace v angličtině
This thesis is aimed at the process of requesting international ad hoc trains. There is status quo in sending the path requests by Railway Undertakings and managing the request by Infrastructure Manager describe in the thesis. In the other part of the thesis the Commission regulation (EC) No 62/2006 of 23 December 2005 concerning the technical specification for interoperability relating to the telematic applications for freight subsystem of the trans-European conventional rail system are described.
Based on the analysis of procedures possible in managing path requests there is a proposal for establishing common IT system where all Railway Undertakings, who participate in international trains run, could send their path requests. The harmonized path requests will be summarized and delivered to responsible Infrastructure Managers to construct timetable for the whole requested path.
Klíčová slova
dopravce, provozovatel infrastruktury, kapacita dráhy, ad hoc trasa, interoperabilita
Klíčová slova v angličtině
railway undertaking, infrastructure manager, railway infrastructure capacity, ad hoc path, interoperability
Rozsah průvodní práce
49 s., 10 s. příloh
Jazyk
CZ
Anotace
Práce je zaměřena na proces podávání žádosti o mezinárodní ad hoc trasu vlaku. Uvádí současný postup dopravců při podávání žádosti a zpracování požadavku přídělcem kapacity a provozovatelem dráhy. Po něm následují postupy žádosti o trasu vlaku podle Nařízení Komise (ES) č. 2006/62 ze dne 23. prosince 2005 o technické specifikaci pro interoperabilitu subsystému pro telematické aplikace v nákladní dopravě transevropského konvenčního železničního systému.
Na základě analýzy možných postupů při zpracovávání požadavků na tyto trasy navrhuje vytvoření centrálního informačního systému. Jeho prostřednictvím budou shromažďovány a sestavovány ucelené požadavky od jednotlivých dopravců zúčastněných na mezinárodní dopravě vlaku. Ty pak budou postupovány provozovatelům železniční infrastruktury tak, aby celá trasa mohla být konstruována najednou.
Anotace v angličtině
This thesis is aimed at the process of requesting international ad hoc trains. There is status quo in sending the path requests by Railway Undertakings and managing the request by Infrastructure Manager describe in the thesis. In the other part of the thesis the Commission regulation (EC) No 62/2006 of 23 December 2005 concerning the technical specification for interoperability relating to the telematic applications for freight subsystem of the trans-European conventional rail system are described.
Based on the analysis of procedures possible in managing path requests there is a proposal for establishing common IT system where all Railway Undertakings, who participate in international trains run, could send their path requests. The harmonized path requests will be summarized and delivered to responsible Infrastructure Managers to construct timetable for the whole requested path.
Klíčová slova
dopravce, provozovatel infrastruktury, kapacita dráhy, ad hoc trasa, interoperabilita
Klíčová slova v angličtině
railway undertaking, infrastructure manager, railway infrastructure capacity, ad hoc path, interoperability
Zásady pro vypracování
- Evropská legislativa ve vztahu k železniční dopravě,
- současný stav objednávání tras,
- postupy definované v TAF TSI,
- návrhy implementace postupů definovaných v TAF TSI,
- zhodnocení návrhu řešení a jeho dopady.
Zásady pro vypracování
- Evropská legislativa ve vztahu k železniční dopravě,
- současný stav objednávání tras,
- postupy definované v TAF TSI,
- návrhy implementace postupů definovaných v TAF TSI,
- zhodnocení návrhu řešení a jeho dopady.
Seznam doporučené literatury
1) Směrnice Evropského parlamentu a Rady 2001/16/ES ze dne 19. března 2001 o interoperabilitě transevropského konvenčního železničního systému.
2) Nařízení komise (ES) č. 62/2006 ze dne 23. prosince 2005, o technické specifikaci pro interoperabilitu subsystému pro telematické aplikace v nákladní dopravě transevropského konvenčního železničního systému.
3) Zákon číslo 266/1994 Sb. ze dne 14. prosince 1994, o dráhách.
4) Správa železniční dopravní cesty, s. o. Prohlášení o dráze celostátní a regionální ze dne 30. listopadu 2007 pro období platnosti jízdního řádu 2008/2009.
5) Janšta, J. Přidělování kapacity dráhy a vlakových tras pro ad hoc požadavky s využitím ISOŘ KADR. Vědeckotechnický sborník Českých drah, a. s., č. 24/2007.
6) ČD, a.s., GŘ, O11. Směrnice pro provoz a užívání ISOŘ KADR, verze 1, ze dne 7. února 2007.
Seznam doporučené literatury
1) Směrnice Evropského parlamentu a Rady 2001/16/ES ze dne 19. března 2001 o interoperabilitě transevropského konvenčního železničního systému.
2) Nařízení komise (ES) č. 62/2006 ze dne 23. prosince 2005, o technické specifikaci pro interoperabilitu subsystému pro telematické aplikace v nákladní dopravě transevropského konvenčního železničního systému.
3) Zákon číslo 266/1994 Sb. ze dne 14. prosince 1994, o dráhách.
4) Správa železniční dopravní cesty, s. o. Prohlášení o dráze celostátní a regionální ze dne 30. listopadu 2007 pro období platnosti jízdního řádu 2008/2009.
5) Janšta, J. Přidělování kapacity dráhy a vlakových tras pro ad hoc požadavky s využitím ISOŘ KADR. Vědeckotechnický sborník Českých drah, a. s., č. 24/2007.
6) ČD, a.s., GŘ, O11. Směrnice pro provoz a užívání ISOŘ KADR, verze 1, ze dne 7. února 2007.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Student obhájil bakalářskou práci a reagoval na dotazy členů zkušební komise.