Tato bakalářská práce se zabývá jazykem reklamních sloganů. Jejím cílem je především analýza využití slovotvorných procesů z hlediska jazykové kreativity a inovace v tištěné reklamě.
Anotace v angličtině
This bachelor paper deals with the language of advertising slogans and headlines. In particular, it is concerned with word-formation processes as tools of linguistic creativity and innovation in print advertisements.
Klíčová slova
Anglický jazyk, reklama, slogan, slovotvorba, kreativita, lingvistika, analýza
Klíčová slova v angličtině
English language, advertising, slogan, headline, word-formation, creativity, analysis, linguistics
Rozsah průvodní práce
62 s., 12 s. obr. příloh
Jazyk
AN
Anotace
Tato bakalářská práce se zabývá jazykem reklamních sloganů. Jejím cílem je především analýza využití slovotvorných procesů z hlediska jazykové kreativity a inovace v tištěné reklamě.
Anotace v angličtině
This bachelor paper deals with the language of advertising slogans and headlines. In particular, it is concerned with word-formation processes as tools of linguistic creativity and innovation in print advertisements.
Klíčová slova
Anglický jazyk, reklama, slogan, slovotvorba, kreativita, lingvistika, analýza
Klíčová slova v angličtině
English language, advertising, slogan, headline, word-formation, creativity, analysis, linguistics
Zásady pro vypracování
Tématem této bakalářské práce je využití slovotvorných procesů v tištěných reklamních sloganech uveřejněných v britském tisku. Na slovotvorné procesy bude nahlíženo zejména z hlediska kreativity a inovace. Autor nejprve charakterizuje základní vlastnosti a funkci reklamy, dále se již bude zabývat typy slovotvorných procesů, zejména těch, které se v reklamních sloganech objevují nejčastěji. Po provedení vlastní analýzy dostatečného množství sloganů autor data zpracuje statisticky a zhodnotí výskyt jednotlivých procesů slovotvorby z pohledu možností kreativity, jež jednotlivé druhy tvoření slov nabízejí vzhledem k funkci zkoumaného typu textu.
Zásady pro vypracování
Tématem této bakalářské práce je využití slovotvorných procesů v tištěných reklamních sloganech uveřejněných v britském tisku. Na slovotvorné procesy bude nahlíženo zejména z hlediska kreativity a inovace. Autor nejprve charakterizuje základní vlastnosti a funkci reklamy, dále se již bude zabývat typy slovotvorných procesů, zejména těch, které se v reklamních sloganech objevují nejčastěji. Po provedení vlastní analýzy dostatečného množství sloganů autor data zpracuje statisticky a zhodnotí výskyt jednotlivých procesů slovotvorby z pohledu možností kreativity, jež jednotlivé druhy tvoření slov nabízejí vzhledem k funkci zkoumaného typu textu.
Seznam doporučené literatury
Huddleston, R. et al. The Cambridge Grammar of the English Language. Cambridge: CUP, 2002 (Upa)
Quirk, R. et al. A Comprehensive Grammar of the English Language. Edinburgh: Longman, 1985 (Upa)
Lipka, L. An Outline of English Lexicology. Tűbinger: Niemeyer, 1990. (FF UK)
Cook, G. The Discourse of Avertising. London: Routledge, 1994. (Upa)
Bovée, Courtland L.,Arens, William F. Contemporary advertising. Homewood: Irwin, 1989 (Upa)
Seznam doporučené literatury
Huddleston, R. et al. The Cambridge Grammar of the English Language. Cambridge: CUP, 2002 (Upa)
Quirk, R. et al. A Comprehensive Grammar of the English Language. Edinburgh: Longman, 1985 (Upa)
Lipka, L. An Outline of English Lexicology. Tűbinger: Niemeyer, 1990. (FF UK)
Cook, G. The Discourse of Avertising. London: Routledge, 1994. (Upa)
Bovée, Courtland L.,Arens, William F. Contemporary advertising. Homewood: Irwin, 1989 (Upa)