Diplomová práce se věnuje výuce a učení se anglické slovní zásoby. Pozornost je zaměřena na žáky druhého stupně základní školy a na jejich individuální styly učení. Akční výzkum je zaměřen na zjištění individuálních stylů učení daných žáků a na optimalizaci procesů výuky slovní zásoby s přihlédnutím na zjištěné styly učení.
Anotace v angličtině
The thesis is devoted to teaching and learning vocabulary. Attention is focused on secondary school pupils and their individual learning styles. The action research focuses on determination of the pupils' learning styles and on optimization of the vocabulary teaching in order to meet the pupils' styles.
Diplomová práce se věnuje výuce a učení se anglické slovní zásoby. Pozornost je zaměřena na žáky druhého stupně základní školy a na jejich individuální styly učení. Akční výzkum je zaměřen na zjištění individuálních stylů učení daných žáků a na optimalizaci procesů výuky slovní zásoby s přihlédnutím na zjištěné styly učení.
Anotace v angličtině
The thesis is devoted to teaching and learning vocabulary. Attention is focused on secondary school pupils and their individual learning styles. The action research focuses on determination of the pupils' learning styles and on optimization of the vocabulary teaching in order to meet the pupils' styles.
Diplomová práce bude zaměřena na výuku slovní zásoby s přihlédnutím k rozdílným stylům učení žáků.
V teoretické části práce budou stanovena východiska pro vlastní výzkum, tj. budou analyzovány individuální odlišnosti žáků s akcentem na styly a strategie učení, dále bude diskutována problematika diferenciace a individualizace v procesech vyučování / učení se anglického jazyka a otázky výuky slovní zásoby.
Ve druhé části práce budou teoretické poznatky ověřovány v praxi. Realizován bude akční výzkum, jehož cílem bude optimalizace procesů výuky slovní zásoby ve všech fázích (prezentace nové slovní zásoby, její procvičování a testování) na základě identifikovaných stylů učení žáků.
Zásady pro vypracování
Diplomová práce bude zaměřena na výuku slovní zásoby s přihlédnutím k rozdílným stylům učení žáků.
V teoretické části práce budou stanovena východiska pro vlastní výzkum, tj. budou analyzovány individuální odlišnosti žáků s akcentem na styly a strategie učení, dále bude diskutována problematika diferenciace a individualizace v procesech vyučování / učení se anglického jazyka a otázky výuky slovní zásoby.
Ve druhé části práce budou teoretické poznatky ověřovány v praxi. Realizován bude akční výzkum, jehož cílem bude optimalizace procesů výuky slovní zásoby ve všech fázích (prezentace nové slovní zásoby, její procvičování a testování) na základě identifikovaných stylů učení žáků.
Seznam doporučené literatury
Mareš, J., 1998: Styly učení žáků a studentů.
Richard and Rogers, 2001: Approaches and Methods in Language Classrooms.
Heidrich, J.,1988: Didaktika cizích jazyků.
Hedge,T., 2000: Teaching and Learning in the Language Classroom.
Richard and Lockhart, 1996: Reflective Teaching in Second Language Classrooms.
Harmer, J., 2001: The Practice of ELT.
Morgan and Rinvolucri, 1986: Vocabulary.
Gairns and Redman, 1986: Working with Words.
McCarthy, M., 1990: Vocabulary.
Seznam doporučené literatury
Mareš, J., 1998: Styly učení žáků a studentů.
Richard and Rogers, 2001: Approaches and Methods in Language Classrooms.
Heidrich, J.,1988: Didaktika cizích jazyků.
Hedge,T., 2000: Teaching and Learning in the Language Classroom.
Richard and Lockhart, 1996: Reflective Teaching in Second Language Classrooms.
Harmer, J., 2001: The Practice of ELT.
Morgan and Rinvolucri, 1986: Vocabulary.
Gairns and Redman, 1986: Working with Words.
McCarthy, M., 1990: Vocabulary.