- Následující požadované údaje nejsou u této VŠKP vyplněny: Název v angličtině, Anotace, Anotace v angličtině, Klíčová slova, Klíčová slova v angličtině
Studentka se ve své diplomové práci bude zabývat problematikou vytváření materiálních didaktických prostředků využitelných ve výuce anglického jazyka realizované podle principů tzv. daltonského plánu. V teoretické části bude proto nejprve představen daltonský plán jako specifický pedagogický směr, přičemž bude zdůrazněn jeho potenciál zejména z hlediska diferenciace výuky. Zpracování konkrétních východisek pro autorčino výzkumné šetření pak proběhne již v rovině didaktiky anglického jazyka, v dalších kapitolách proto diplomantka uvede charakteristiku konkrétních materiálních didaktických prostředků využitelných ve vyučování anglického jazyka realizovaného prostřednictvím specifických didaktických postupů daltonského plánu a provede jejich analýzu se zvláštním zřetelem k aspektům jejich vytváření. V praktické části pak budou prezentovány výsledky autorčina výzkumu, jehož jádrem bude komplexní zhodnocení databanky materiálů tzv. daltonského typu na základě kritérií vydefinovaných v teoretické části práce.
Zásady pro vypracování
Studentka se ve své diplomové práci bude zabývat problematikou vytváření materiálních didaktických prostředků využitelných ve výuce anglického jazyka realizované podle principů tzv. daltonského plánu. V teoretické části bude proto nejprve představen daltonský plán jako specifický pedagogický směr, přičemž bude zdůrazněn jeho potenciál zejména z hlediska diferenciace výuky. Zpracování konkrétních východisek pro autorčino výzkumné šetření pak proběhne již v rovině didaktiky anglického jazyka, v dalších kapitolách proto diplomantka uvede charakteristiku konkrétních materiálních didaktických prostředků využitelných ve vyučování anglického jazyka realizovaného prostřednictvím specifických didaktických postupů daltonského plánu a provede jejich analýzu se zvláštním zřetelem k aspektům jejich vytváření. V praktické části pak budou prezentovány výsledky autorčina výzkumu, jehož jádrem bude komplexní zhodnocení databanky materiálů tzv. daltonského typu na základě kritérií vydefinovaných v teoretické části práce.
Seznam doporučené literatury
Wenke, H.; Roehner, R.: Ať žije škola: Daltonská výuka v praxi. Paido, Brno 2000.
Wenke, H.; Roehner, R.: Daltonské vyučování: Stále živá inspirace. Paido, Brno 2003.
Wenke, H.; Roehner, R.: Hallo Dalton. Asociace českých daltonských škol, Brno 2006.
Průcha, J.: Alternativní školy. Portál, Praha 1996.
Průcha, J.: Moderní pedagogika. Portál, Praha 2005.
Průcha, J.: Alternativní školy a inovace ve vzdělávání. Portál, Praha 2001.
Rýdl, K.: Cesta k autonomní škole. NEMES, Praha 1996.
Rýdl, K.: Jak dosáhnout spoluzodpovědnosti žáka. Agentura STROM, Praha 1998.
Pěšičková, V.; Rýdl, K.: Alternativní vyučovací koncepce na základních a středních školách. Univerzita Pardubice, Pardubice 2006.
Seznam doporučené literatury
Wenke, H.; Roehner, R.: Ať žije škola: Daltonská výuka v praxi. Paido, Brno 2000.
Wenke, H.; Roehner, R.: Daltonské vyučování: Stále živá inspirace. Paido, Brno 2003.
Wenke, H.; Roehner, R.: Hallo Dalton. Asociace českých daltonských škol, Brno 2006.
Průcha, J.: Alternativní školy. Portál, Praha 1996.
Průcha, J.: Moderní pedagogika. Portál, Praha 2005.
Průcha, J.: Alternativní školy a inovace ve vzdělávání. Portál, Praha 2001.
Rýdl, K.: Cesta k autonomní škole. NEMES, Praha 1996.
Rýdl, K.: Jak dosáhnout spoluzodpovědnosti žáka. Agentura STROM, Praha 1998.
Pěšičková, V.; Rýdl, K.: Alternativní vyučovací koncepce na základních a středních školách. Univerzita Pardubice, Pardubice 2006.