The thesis concentrates on the factor of material didactic aids and particularly the textbook in English language teaching. The criteria for textbook choice and evaluation form the basis for the subsequent research. The research focuses on the way two teachers utilize different textbooks in their lessons with adolescent learners.
Anotace v angličtině
Práce se zaměřuje na faktor materiálních didaktických prostředků a zejména učebnice ve výuce anglického jazyka. Kritéria pro výběr a hodnocení učebnice jsou východiskem pro následný výzkum. Výzkum se zaměřuje na způsob, jakým dvě učitelky používají různé učebnice při výuce adolescentů.
Klíčová slova
factors, material didactic aids, textbooks, English language teaching, criteria for textbook choice and evaluation, adolescent learners
Klíčová slova v angličtině
faktory, materiální didaktické prostředky, učebnice, výuka anglického jazyka, kritéria pro výběr a hodnocení učebnice, adolescenti
Rozsah průvodní práce
121 s., 43 s. obr. příloh
Jazyk
AN
Anotace
The thesis concentrates on the factor of material didactic aids and particularly the textbook in English language teaching. The criteria for textbook choice and evaluation form the basis for the subsequent research. The research focuses on the way two teachers utilize different textbooks in their lessons with adolescent learners.
Anotace v angličtině
Práce se zaměřuje na faktor materiálních didaktických prostředků a zejména učebnice ve výuce anglického jazyka. Kritéria pro výběr a hodnocení učebnice jsou východiskem pro následný výzkum. Výzkum se zaměřuje na způsob, jakým dvě učitelky používají různé učebnice při výuce adolescentů.
Klíčová slova
factors, material didactic aids, textbooks, English language teaching, criteria for textbook choice and evaluation, adolescent learners
Klíčová slova v angličtině
faktory, materiální didaktické prostředky, učebnice, výuka anglického jazyka, kritéria pro výběr a hodnocení učebnice, adolescenti
Zásady pro vypracování
Diplomandka se bude ve své práci zabývat problematikou využití materiálních didaktických prostředků ve výuce anglického jazyka na základní škole jako jednoho z faktorů vyučovacího procesu. V teoretické části diplomandka nejprve uvede tyto faktory, bude diskutovat systémové vztahy mezi nimi; hlavní pozornost zaměří na kategorii materiálních didaktických prostředků. Výstupem teoretické části budou kritéria výběru zvolených materiálních didaktických prostředků s ohledem na ostatní faktory, zejména na žáka a jeho potřeby.
Vlastní empirické šetření bude realizováno na konkrétní základní škole, jeho cílem bude za využití pozorování a dotazovacích technik zmapovat využívání materiálních didaktických prostředků na této škole a navrhnout případná opatření pro zvýšení efektivity jejich využívání.
Zásady pro vypracování
Diplomandka se bude ve své práci zabývat problematikou využití materiálních didaktických prostředků ve výuce anglického jazyka na základní škole jako jednoho z faktorů vyučovacího procesu. V teoretické části diplomandka nejprve uvede tyto faktory, bude diskutovat systémové vztahy mezi nimi; hlavní pozornost zaměří na kategorii materiálních didaktických prostředků. Výstupem teoretické části budou kritéria výběru zvolených materiálních didaktických prostředků s ohledem na ostatní faktory, zejména na žáka a jeho potřeby.
Vlastní empirické šetření bude realizováno na konkrétní základní škole, jeho cílem bude za využití pozorování a dotazovacích technik zmapovat využívání materiálních didaktických prostředků na této škole a navrhnout případná opatření pro zvýšení efektivity jejich využívání.
Seznam doporučené literatury
ABBOTT, Gerry, et al. The Teaching of English as an International Language : A Practical Guide. London : Biddles Ltd, Guilford, Surrey, 1981. 285 s. ISBN 0 00 3700208
CANGELOSI, James. Strategie řízení třídy : Jak získat a udržet spolupráci žáků při výuce. Milan Koldinský. 4. vyd. Praha : Portál, 2006. 285 s. ISBN 80-7367-118-2
ĆERNÁ, M., PÍŠOVÁ, M. Na návštěve ve škole II. : Faktory vyučovacího procesu. Příručka k videofilmu. Univerzita Pardubice : Monika Černá a Michaela Píšová, 2002. 41 s. ISBN 80-7194-422-X
HARMER, Jeremy. The Practise of English Language Teaching. 3rd edition. [s.l.] : Pearson Education Limited, 2001. 370 s. ISBN 978-0-582-40385-7
HARMER, Jeremy. How to Teach English. Edinburgh Gate Harlow Essex : Pearson Education Limited, 2007. 286 s. ISBN 978-1-4058-4774-2
HENDRICH, Josef, et al. Didaktika cizích jazyků. Praha : Státní pedagogické nakladatelství, 1988. 498
HEDGE, Tricia. Teaching and Learning in the Language Classroom. Oxford : Oxford University Press, 2000. 439 s. ISBN 0194421724
JůVA, V., JůVA, V. Úvod do pedagogiky. Brno : Paido, 1999. 110 s. ISBN 80-85931-78-8
KYRIACOU, Chris. Klíčové dovednosti učitele : Cesty k lepšímu vyučování. Dominik Dvořák a Milan Koldinský. 2. vyd. Praha : Portál, 2004. 151 s. ISBN 80-7178-965-8
MAńÁK, Josef. Nárys didaktiky. Brno : Masarykova univerzita v Brně, 1997. 104 s. ISBN 80-210-1661-2
MAńÁK, Josef, ŚVEC, Vlastimil. Výukové metody. Brno : Paido, 2003. 215 s. ISBN 80-7315-039-5
MAREŠ, Jiří, GAVORA, Peter. Anglicko-český slovník pedagogický . Praha : Portál, 1999. 215 s. ISBN ISBN 80-7178-310-2.
PASCH, Marvin, et al. Od vzdělávacího programu k vyučovací hodině. Praha : Portál, 2005. 411 s. ISBN 80-7367-054-2
PETTY, Geoffrey. Moderní vyučování : praktická příručka. Śtěpán Kovařík. 1. vyd. Praha : Portál, 1996. 384 s. ISBN 80-7178-070-7
POLLARD, Andrew, TANN, Sarah. Reflective Teaching in the Primary School : A Handbook for the Classroom. London : Cassell Education Limited, 1987. 212 s. ISBN 0-304-31385-8.
PRůCHA, Jan, WALTEROVÁ, Eliška, MAREŠ, Jiří. Pedagogický slovník. Praha : Portál, 1995. 289 s. ISBN 80-7178-029-4
PRůCHA, Jan. Moderní pedagogika. Praha : Portál, 2002. 481 s. ISBN 80-7178-631-4
RICHARDS, Jack, RODGERS, Theodore. Approaches and Methods in Language Teaching : A description and analysis. Cambridge : Cambridge University Press, 1986. 171 s. ISBN 0 521 32093 3
SKALKOVÁ , Jarmila. Obecná didaktika. Praha : Grada Publishing, a.s., 2007. 317 s. ISBN 978-80-247-1821-7
VALIŠOVÁ, Alena, et al. Pedagogika pro učitele. Praha : Grada Publishing, 2007. 401 s. ISBN 978-80-247-1734-0
WALTEROVÁ, Eliška. Kurikulum : Proměny a trendy v mezinárodní perspektivě . Brno : Masarykova univerzita v Brně, 1994. 185 s. ISBN ISBN 80-210-0846-6
WILLIAMS, Marion, L.BURDEN, Robert. Psychology for Language Teachers : a Social Constructivist Approach. 1st edition. Cambridge : Cambridge University Press, 1997. 235 s. ISBN 0521495288
Online:
Ministry of Education, Youth and Sport. National Programme for the Development : White Paper. Prague : Institute for Information on Education, 2001. 104 s. Dostupný z WWW: . ISBN 80-211-0413-9
Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy. Framework Education Programme for Basic Education [online]. MŚMT, 8. leden 2008 , 13. říjen 2008 [cit. 2008-10-17]. Dostupný z WWW: .
Seznam doporučené literatury
ABBOTT, Gerry, et al. The Teaching of English as an International Language : A Practical Guide. London : Biddles Ltd, Guilford, Surrey, 1981. 285 s. ISBN 0 00 3700208
CANGELOSI, James. Strategie řízení třídy : Jak získat a udržet spolupráci žáků při výuce. Milan Koldinský. 4. vyd. Praha : Portál, 2006. 285 s. ISBN 80-7367-118-2
ĆERNÁ, M., PÍŠOVÁ, M. Na návštěve ve škole II. : Faktory vyučovacího procesu. Příručka k videofilmu. Univerzita Pardubice : Monika Černá a Michaela Píšová, 2002. 41 s. ISBN 80-7194-422-X
HARMER, Jeremy. The Practise of English Language Teaching. 3rd edition. [s.l.] : Pearson Education Limited, 2001. 370 s. ISBN 978-0-582-40385-7
HARMER, Jeremy. How to Teach English. Edinburgh Gate Harlow Essex : Pearson Education Limited, 2007. 286 s. ISBN 978-1-4058-4774-2
HENDRICH, Josef, et al. Didaktika cizích jazyků. Praha : Státní pedagogické nakladatelství, 1988. 498
HEDGE, Tricia. Teaching and Learning in the Language Classroom. Oxford : Oxford University Press, 2000. 439 s. ISBN 0194421724
JůVA, V., JůVA, V. Úvod do pedagogiky. Brno : Paido, 1999. 110 s. ISBN 80-85931-78-8
KYRIACOU, Chris. Klíčové dovednosti učitele : Cesty k lepšímu vyučování. Dominik Dvořák a Milan Koldinský. 2. vyd. Praha : Portál, 2004. 151 s. ISBN 80-7178-965-8
MAńÁK, Josef. Nárys didaktiky. Brno : Masarykova univerzita v Brně, 1997. 104 s. ISBN 80-210-1661-2
MAńÁK, Josef, ŚVEC, Vlastimil. Výukové metody. Brno : Paido, 2003. 215 s. ISBN 80-7315-039-5
MAREŠ, Jiří, GAVORA, Peter. Anglicko-český slovník pedagogický . Praha : Portál, 1999. 215 s. ISBN ISBN 80-7178-310-2.
PASCH, Marvin, et al. Od vzdělávacího programu k vyučovací hodině. Praha : Portál, 2005. 411 s. ISBN 80-7367-054-2
PETTY, Geoffrey. Moderní vyučování : praktická příručka. Śtěpán Kovařík. 1. vyd. Praha : Portál, 1996. 384 s. ISBN 80-7178-070-7
POLLARD, Andrew, TANN, Sarah. Reflective Teaching in the Primary School : A Handbook for the Classroom. London : Cassell Education Limited, 1987. 212 s. ISBN 0-304-31385-8.
PRůCHA, Jan, WALTEROVÁ, Eliška, MAREŠ, Jiří. Pedagogický slovník. Praha : Portál, 1995. 289 s. ISBN 80-7178-029-4
PRůCHA, Jan. Moderní pedagogika. Praha : Portál, 2002. 481 s. ISBN 80-7178-631-4
RICHARDS, Jack, RODGERS, Theodore. Approaches and Methods in Language Teaching : A description and analysis. Cambridge : Cambridge University Press, 1986. 171 s. ISBN 0 521 32093 3
SKALKOVÁ , Jarmila. Obecná didaktika. Praha : Grada Publishing, a.s., 2007. 317 s. ISBN 978-80-247-1821-7
VALIŠOVÁ, Alena, et al. Pedagogika pro učitele. Praha : Grada Publishing, 2007. 401 s. ISBN 978-80-247-1734-0
WALTEROVÁ, Eliška. Kurikulum : Proměny a trendy v mezinárodní perspektivě . Brno : Masarykova univerzita v Brně, 1994. 185 s. ISBN ISBN 80-210-0846-6
WILLIAMS, Marion, L.BURDEN, Robert. Psychology for Language Teachers : a Social Constructivist Approach. 1st edition. Cambridge : Cambridge University Press, 1997. 235 s. ISBN 0521495288
Online:
Ministry of Education, Youth and Sport. National Programme for the Development : White Paper. Prague : Institute for Information on Education, 2001. 104 s. Dostupný z WWW: . ISBN 80-211-0413-9
Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy. Framework Education Programme for Basic Education [online]. MŚMT, 8. leden 2008 , 13. říjen 2008 [cit. 2008-10-17]. Dostupný z WWW: .