The work deals with depictions of African-American masculinity in hip hop music. It centers on recurrent themes in song lyrics, targeting stereotypes the portrayls reinforce. It attempts to clarify the origin and the background of the stereotypes. The findings are illustrated by multiple examples from song lyrics.
Anotace v angličtině
Práce se zabývá vyobrazením afro-americké maskulinity v hip hopové hudbě. Zaměřuje se především na hudební texty a jejich často se opakující motivy. Zkoumá stereotypy, které toto vyobrazení podporuje a snaží se objasnit jejich původ. Veškeré poznatky jsou ilustrovány úryvky z písňových textů.
Klíčová slova
hip hop culture, hip hop music, rap, lyrics, African-American masculinity,oral,African-American culture, stereotypes, music industry
Klíčová slova v angličtině
hip hopová kultura, hip hopová hudba, rap, písňové texty, afro-americká mužská identita, afro-americaká kultura, stereotypy, hudební průmysl
Rozsah průvodní práce
70 s.
Jazyk
AN
Anotace
The work deals with depictions of African-American masculinity in hip hop music. It centers on recurrent themes in song lyrics, targeting stereotypes the portrayls reinforce. It attempts to clarify the origin and the background of the stereotypes. The findings are illustrated by multiple examples from song lyrics.
Anotace v angličtině
Práce se zabývá vyobrazením afro-americké maskulinity v hip hopové hudbě. Zaměřuje se především na hudební texty a jejich často se opakující motivy. Zkoumá stereotypy, které toto vyobrazení podporuje a snaží se objasnit jejich původ. Veškeré poznatky jsou ilustrovány úryvky z písňových textů.
Klíčová slova
hip hop culture, hip hop music, rap, lyrics, African-American masculinity,oral,African-American culture, stereotypes, music industry
Klíčová slova v angličtině
hip hopová kultura, hip hopová hudba, rap, písňové texty, afro-americká mužská identita, afro-americaká kultura, stereotypy, hudební průmysl
Zásady pro vypracování
Hip hop jako významný nejen hudební, ale i kulturní fenomén, se dostává v posledním desetiletí do popředí odborného zájmu. Je jednak výrazem určité subkultury, jednak se stal součástí i širšího kulturního mainstreamu. Cílem práce proto bude nahlédnout hip hop jako specifický fenomén, který reaguje na některé stereotypy, ale jiné naopak podporuje/ předává.
V úvodu práce studentka definuje pojmy, s nimiž bude pracovat, charakterizuje hip hop jako hudební a kulturní jev a zasadí jej do širšího kontextu. Jádrem práce pak bude analýza hudebních textů se zaměřením na často se opakující témata a motivy, především ty spojené s prezentací maskulinity a afro-americké mužské identity. Závěrem se studentka zamyslí nad tím, zda se určité stereotypy v hip hopových textech vyskytují, jaký obraz maskulinity vytvářejí, případně odkud vyrůstají. Studentka se rovněž může pokusit objasnit důvody vlivu hip hopu mimo rámec afro-americké subkultury.
Zásady pro vypracování
Hip hop jako významný nejen hudební, ale i kulturní fenomén, se dostává v posledním desetiletí do popředí odborného zájmu. Je jednak výrazem určité subkultury, jednak se stal součástí i širšího kulturního mainstreamu. Cílem práce proto bude nahlédnout hip hop jako specifický fenomén, který reaguje na některé stereotypy, ale jiné naopak podporuje/ předává.
V úvodu práce studentka definuje pojmy, s nimiž bude pracovat, charakterizuje hip hop jako hudební a kulturní jev a zasadí jej do širšího kontextu. Jádrem práce pak bude analýza hudebních textů se zaměřením na často se opakující témata a motivy, především ty spojené s prezentací maskulinity a afro-americké mužské identity. Závěrem se studentka zamyslí nad tím, zda se určité stereotypy v hip hopových textech vyskytují, jaký obraz maskulinity vytvářejí, případně odkud vyrůstají. Studentka se rovněž může pokusit objasnit důvody vlivu hip hopu mimo rámec afro-americké subkultury.
Seznam doporučené literatury
Rose, Tricia. 2008. The Hip Hop Wars:What We Talk About When We Talk About Hip Hop-and Why It Matters.NY: Basic Civitas books. ISBN 978-0465-00897-1
Ogbar, O.G. Jeffrey. 2007. Hip-Hop Revolution. University Press of Kansas. ISBN 978-0-7006-1547-6
Perry, Imani. 2004. Prophets of the Hood: Politics and Poetics in Hip Hop. Duke University Press ISBN 0-8223-3435-6
Gates, H. Louis. 1988. The Signifying Monkey: A Theory of Afro-American Literary Criticism. Oxford University Press. ISBN 0-19-503463-5
Watson, S. Craig. 2005. Hip Hop Matters. Boston: Beacon Press. ISBN 0-807-00982-2
Kitwana, B. 2002. The Hip Hop Generation. NY: Basic Books. ISBN 0-465-02978-7
Ramsey, Jr. 2003. Race Music. Berkley: University Of Calif. Press ISBN 0520210484
Seznam doporučené literatury
Rose, Tricia. 2008. The Hip Hop Wars:What We Talk About When We Talk About Hip Hop-and Why It Matters.NY: Basic Civitas books. ISBN 978-0465-00897-1
Ogbar, O.G. Jeffrey. 2007. Hip-Hop Revolution. University Press of Kansas. ISBN 978-0-7006-1547-6
Perry, Imani. 2004. Prophets of the Hood: Politics and Poetics in Hip Hop. Duke University Press ISBN 0-8223-3435-6
Gates, H. Louis. 1988. The Signifying Monkey: A Theory of Afro-American Literary Criticism. Oxford University Press. ISBN 0-19-503463-5
Watson, S. Craig. 2005. Hip Hop Matters. Boston: Beacon Press. ISBN 0-807-00982-2
Kitwana, B. 2002. The Hip Hop Generation. NY: Basic Books. ISBN 0-465-02978-7
Ramsey, Jr. 2003. Race Music. Berkley: University Of Calif. Press ISBN 0520210484