This thesis suggests possible use of Roald Dahl´s novel Charlie and the Chocolate Factory in English language teaching. The main concern of this work is to design learning activities aimed at the development of receptive skills that are based on Dahl´s book. Firstly, the essential theoretical background connected to the topic is defined.Secondly, the practical part presents learning activities created with the aim of developing various listening and reading strategies of the learners covered in this thesis.
Anotace v angličtině
Diplomová práce zjišťuje možnosti využití knihy Roalda Dahla Karlík a továrna na čokoládu ve výuce anglického jazyka. Zásadním východiskem teoretické části této práce je rozbor zvoleného literárního díla tak, aby bylo možno navrhnout aktivity zaměřené na rozvoj receptivních řečových dovedností konkrétní skupiny žáků. Praktická část pak obsahuje detailní rozbor a evaluaci navržených učebních aktivit.
Klíčová slova
Dahl, Roald, Charlie and the Chocolate Factory, children´s literature, receptive skills development, ELT methodology
Klíčová slova v angličtině
Dahl, Roald, Karlík a továrna na čokoládu, dětská literatura, rozvoj receptivních řečových dovedností, metodologie výuky anglického jazyka
Rozsah průvodní práce
115 s. (129 352 znaků)
Jazyk
AN
Anotace
This thesis suggests possible use of Roald Dahl´s novel Charlie and the Chocolate Factory in English language teaching. The main concern of this work is to design learning activities aimed at the development of receptive skills that are based on Dahl´s book. Firstly, the essential theoretical background connected to the topic is defined.Secondly, the practical part presents learning activities created with the aim of developing various listening and reading strategies of the learners covered in this thesis.
Anotace v angličtině
Diplomová práce zjišťuje možnosti využití knihy Roalda Dahla Karlík a továrna na čokoládu ve výuce anglického jazyka. Zásadním východiskem teoretické části této práce je rozbor zvoleného literárního díla tak, aby bylo možno navrhnout aktivity zaměřené na rozvoj receptivních řečových dovedností konkrétní skupiny žáků. Praktická část pak obsahuje detailní rozbor a evaluaci navržených učebních aktivit.
Klíčová slova
Dahl, Roald, Charlie and the Chocolate Factory, children´s literature, receptive skills development, ELT methodology
Klíčová slova v angličtině
Dahl, Roald, Karlík a továrna na čokoládu, dětská literatura, rozvoj receptivních řečových dovedností, metodologie výuky anglického jazyka
Zásady pro vypracování
1. Student s využitím relevantní sekundární literatury nejprve objasní základní pojmy, s nimiž bude pracovat a uvede do literárního kontextu dětské literatury zvoleného dílo. Výběr díla zdůvodní. Charakterizuje cílovou skupinu žáků.
2. Jádrem práce bude jednak analýza zvoleného díla z hlediska jeho využitelnosti v ELT při výuce a nácviku odlišných jazykových dovedností, jednak návrh aktivit k využití Charlie and the Chocolate Factory při výuce konkrétní skupiny žáků. Teoretické vývody a východiska student vhodně opře o relevantní zdroje. Pozornost bude rovněž věnovat možnostem využití filmové podoby díla.
3. Závěrem student shrne výsledky svého výzkumu využití zvoleného textu v ELT.
Zásady pro vypracování
1. Student s využitím relevantní sekundární literatury nejprve objasní základní pojmy, s nimiž bude pracovat a uvede do literárního kontextu dětské literatury zvoleného dílo. Výběr díla zdůvodní. Charakterizuje cílovou skupinu žáků.
2. Jádrem práce bude jednak analýza zvoleného díla z hlediska jeho využitelnosti v ELT při výuce a nácviku odlišných jazykových dovedností, jednak návrh aktivit k využití Charlie and the Chocolate Factory při výuce konkrétní skupiny žáků. Teoretické vývody a východiska student vhodně opře o relevantní zdroje. Pozornost bude rovněž věnovat možnostem využití filmové podoby díla.
3. Závěrem student shrne výsledky svého výzkumu využití zvoleného textu v ELT.
Seznam doporučené literatury
BYRNE, D. Teaching writing skills. Longman, 1988.
DAHL, R. Charlie and the Chocolate Factory, Puffin Books, 2007.
HARMER, J. How to teach writing. Pearson Education, 2004.
HARMER, J. The Practice of English Language Teaching. Longman, 2001.
HEGDE, T. Writing. OUP, 1993.
HENDRICH, J. ET AL. Didaktika cizích jazyků. SPN Praha, 1988.
NUTTALL, CH. Teaching Reading Skills in a Foreign Language. Heinemann, 1998.
UNDERWOOD, M. Teaching Listening. Longman, 1993.
UR, PENNY. Teaching listening comprehension. Cambridge, 1989.
Seznam doporučené literatury
BYRNE, D. Teaching writing skills. Longman, 1988.
DAHL, R. Charlie and the Chocolate Factory, Puffin Books, 2007.
HARMER, J. How to teach writing. Pearson Education, 2004.
HARMER, J. The Practice of English Language Teaching. Longman, 2001.
HEGDE, T. Writing. OUP, 1993.
HENDRICH, J. ET AL. Didaktika cizích jazyků. SPN Praha, 1988.
NUTTALL, CH. Teaching Reading Skills in a Foreign Language. Heinemann, 1998.
UNDERWOOD, M. Teaching Listening. Longman, 1993.
UR, PENNY. Teaching listening comprehension. Cambridge, 1989.