- Následující požadované údaje nejsou u této VŠKP vyplněny: Název dle studenta, Název v angličtině, Anotace, Anotace v angličtině, Klíčová slova, Klíčová slova v angličtině
Hlavní téma
Integrace plnoletých z dětských domovů do společnosti na Táborsku (Dětský Domov Radenín)
Hlavní téma v angličtině
Integration people of age from child´s homes into the society in Táborsko
Cílem práce je upozornit na specifické obtíže plnoletých kteří opouštějí dětské domovy. Poukázat na jejich problémy a zároveň nastínit možná podpůrná řešení.Dále by studentka měla popsat situaci na Táborsku (kde např. není ani jeden Dům na půli cesty) .
Výzkum by měl být prováděn u dvou skupin: první skupina- děti, kterým brzy bude 18 let a plnoletí kterým již osmnáct bylo a budou muset DD opustit; druhá skupina-děti, které již DD opustily. Stěžejním místem pro ni bude (hlavně u první skupiny) Dětský domov Radenín, odkud má i kontakty na mladistvé, které DD již opustili.
Stručná osnova:
1. Úvod
2. Teoretické zakotvení výzkumného problému
a, Definice základních pojmů: integrace, ústavní péče, náhradní rodinná
péče……
b, Zákony: jaký vliv má na dětské domovy zákon 109/2002 Sb.? Pomůže
dětským domovům zajistit lepší péči o děti?
c, Názory psychologů: konzultace problému s dětskou psychiatričkou
z krizového centra v Českých Budějovicích
3. Metodika: zúčastněné a nezúčastněné pozorování, rozhovory, dotazníky
4. Průběh výzkumu a analýza jeho výsledků
5. Závěr
Zásady pro vypracování
Cílem práce je upozornit na specifické obtíže plnoletých kteří opouštějí dětské domovy. Poukázat na jejich problémy a zároveň nastínit možná podpůrná řešení.Dále by studentka měla popsat situaci na Táborsku (kde např. není ani jeden Dům na půli cesty) .
Výzkum by měl být prováděn u dvou skupin: první skupina- děti, kterým brzy bude 18 let a plnoletí kterým již osmnáct bylo a budou muset DD opustit; druhá skupina-děti, které již DD opustily. Stěžejním místem pro ni bude (hlavně u první skupiny) Dětský domov Radenín, odkud má i kontakty na mladistvé, které DD již opustili.
Stručná osnova:
1. Úvod
2. Teoretické zakotvení výzkumného problému
a, Definice základních pojmů: integrace, ústavní péče, náhradní rodinná
péče……
b, Zákony: jaký vliv má na dětské domovy zákon 109/2002 Sb.? Pomůže
dětským domovům zajistit lepší péči o děti?
c, Názory psychologů: konzultace problému s dětskou psychiatričkou
z krizového centra v Českých Budějovicích
3. Metodika: zúčastněné a nezúčastněné pozorování, rozhovory, dotazníky
4. Průběh výzkumu a analýza jeho výsledků
5. Závěr
Seznam doporučené literatury
Dunovský, J.; Dytrych, Z.; Matějček, Z.; Týrané, zneužívané a zanedbávané dítě
Krejčíková, D.; Langmaier, L.; Vývojová psychologie
Matějček, Z.; a kol.; Náhradní rodinná péče
Matoušek, O.; Kroftová, A.; Mládež a delikvence
Říčan, P.; Cesta Životem
Škovier, A.; Dilemata náhradní výchovy
Vocilka, M.; Integrace sociálně a zdravotně handicapovaných a ohrožených dětí do společnosti
Seznam doporučené literatury
Dunovský, J.; Dytrych, Z.; Matějček, Z.; Týrané, zneužívané a zanedbávané dítě
Krejčíková, D.; Langmaier, L.; Vývojová psychologie
Matějček, Z.; a kol.; Náhradní rodinná péče
Matoušek, O.; Kroftová, A.; Mládež a delikvence
Říčan, P.; Cesta Životem
Škovier, A.; Dilemata náhradní výchovy
Vocilka, M.; Integrace sociálně a zdravotně handicapovaných a ohrožených dětí do společnosti