Cílem této bakalářské práce je seznámit veřejnost s inovacemi ve školství (Rámcovým vzdělávacím a Školním vzdělávacím programem na základních školách) z pohledu učitelů. Teoretická část se věnuje stručné charakteristice Rámcového vzdělávacího programu a Školního vzdělávacího programu a jejich zařazení do systému kurikulárních dokumentů. V této části nalezneme i efektivnější metody a formy výuky.Ve výzkumné části Vás obeznámím s výsledky anonymního dotazníkového šetření mezi učiteli. Zjistíte, tak jejich názory a postoje na reformu v českém školství.
Anotace v angličtině
Objective of this bachelor's work is to make our public acquainted with the innovations in education system (Framework Educational Programme and School Educational Programme) in perspective of teachers. Theoretic parts engages characteristic of Framework Educational Programme and School Educational Programme and their integration to the curricular document system briefly. In this part we will find even more effective methods and forms of teaching. In research section I will make You acquainted with the results of the anonymous questionnaire survey among teachers. You will find out their opinions and attitudes on the education system reform.
Klíčová slova
Rámcové vzdělávací programy, Školní vzdělávací programy, metody a formy výuky, projektové metody, klíčové kompetence
Klíčová slova v angličtině
Framework Educational Programme, School Educational Programme, methods and forms of teaching, project methods, key competences
Rozsah průvodní práce
60.s.(74333 znaků),6s. příloh.
Jazyk
CZ
Anotace
Cílem této bakalářské práce je seznámit veřejnost s inovacemi ve školství (Rámcovým vzdělávacím a Školním vzdělávacím programem na základních školách) z pohledu učitelů. Teoretická část se věnuje stručné charakteristice Rámcového vzdělávacího programu a Školního vzdělávacího programu a jejich zařazení do systému kurikulárních dokumentů. V této části nalezneme i efektivnější metody a formy výuky.Ve výzkumné části Vás obeznámím s výsledky anonymního dotazníkového šetření mezi učiteli. Zjistíte, tak jejich názory a postoje na reformu v českém školství.
Anotace v angličtině
Objective of this bachelor's work is to make our public acquainted with the innovations in education system (Framework Educational Programme and School Educational Programme) in perspective of teachers. Theoretic parts engages characteristic of Framework Educational Programme and School Educational Programme and their integration to the curricular document system briefly. In this part we will find even more effective methods and forms of teaching. In research section I will make You acquainted with the results of the anonymous questionnaire survey among teachers. You will find out their opinions and attitudes on the education system reform.
Klíčová slova
Rámcové vzdělávací programy, Školní vzdělávací programy, metody a formy výuky, projektové metody, klíčové kompetence
Klíčová slova v angličtině
Framework Educational Programme, School Educational Programme, methods and forms of teaching, project methods, key competences
Zásady pro vypracování
I. Teoretická část :
1) Principy RVP pro 1. a 6. třídy ZŠ
2) Využití klíčových kompetencí při přípravě učitele na výuku
3) Projektové dny
4) Nové přístupy učitele k výuce ( komparace RVP a to co bylo dříve )
II. Praktická část :
1) Tvorba projektů pro prezentaci na Projektových dnech
2) Názory učitelů ( příprava,vypracování, použití RVP-výhody a nevýhody )
3) Závěr
Zásady pro vypracování
I. Teoretická část :
1) Principy RVP pro 1. a 6. třídy ZŠ
2) Využití klíčových kompetencí při přípravě učitele na výuku
3) Projektové dny
4) Nové přístupy učitele k výuce ( komparace RVP a to co bylo dříve )
II. Praktická část :
1) Tvorba projektů pro prezentaci na Projektových dnech
2) Názory učitelů ( příprava,vypracování, použití RVP-výhody a nevýhody )
3) Závěr
Seznam doporučené literatury
ŠVP základních škol
Projektování na ZŠ,Kratochvílová Jana,skripta MU Brno,2007
Bílá kniha,Národní program rozvoje vzdělávání v ČR,Praha,MŠMT 2001
Moderní pedagogika,Průcha J.,Praha,Portál 1997
Vzdělávání v zemích EU,Ježková J.,Walterová E.,Praha,PedF UK,centrum evrop.studií 1997
Rámcový vzdělávací program pro základní vzdělání,výzkumný ústav pedagogický,Praha,96s.
www.msmt.cz
www.rvp.cz
www.nuov.cz
Seznam doporučené literatury
ŠVP základních škol
Projektování na ZŠ,Kratochvílová Jana,skripta MU Brno,2007
Bílá kniha,Národní program rozvoje vzdělávání v ČR,Praha,MŠMT 2001
Moderní pedagogika,Průcha J.,Praha,Portál 1997
Vzdělávání v zemích EU,Ježková J.,Walterová E.,Praha,PedF UK,centrum evrop.studií 1997
Rámcový vzdělávací program pro základní vzdělání,výzkumný ústav pedagogický,Praha,96s.
www.msmt.cz
www.rvp.cz
www.nuov.cz