Práce je zaměřena na informovanost studentů středních škol o epileptickém záchvatu. Teoretická část obsahuje základní údaje o epilepsii, o její diagnostice, klasifikaci, klinickém obraze, o první pomoci a léčbě. V navazující části je pozornost věnována zdravotní péči, kvalitě života pacientů a organizacím na podporu lidí s epilepsií. Praktická část zahrnuje postup výzkumu, analýzu získaných informací a následné zhodnocení.
Anotace v angličtině
This bachelor thesis is a theoretical and research study and it focuses on secondary school students and their knowledge about epileptic seizures.
The theoretical part contains basic data concerning epilepsy, its diagnosis, classification, clinical picture, first aid and treatment. In the subsequent part, attention is paid to organizations that assist people suffering from epilepsy. The practical part includes information on research methodology, data analysis and a resulatant evaluation.
Klíčová slova
epilepsie, antiepileptika, epileptický záchvat, první pomoc, informovanost
Klíčová slova v angličtině
epilepsy, antiepileptics, epileptic seizure, first aid, knowledge
Rozsah průvodní práce
64 s.
Jazyk
CZ
Anotace
Práce je zaměřena na informovanost studentů středních škol o epileptickém záchvatu. Teoretická část obsahuje základní údaje o epilepsii, o její diagnostice, klasifikaci, klinickém obraze, o první pomoci a léčbě. V navazující části je pozornost věnována zdravotní péči, kvalitě života pacientů a organizacím na podporu lidí s epilepsií. Praktická část zahrnuje postup výzkumu, analýzu získaných informací a následné zhodnocení.
Anotace v angličtině
This bachelor thesis is a theoretical and research study and it focuses on secondary school students and their knowledge about epileptic seizures.
The theoretical part contains basic data concerning epilepsy, its diagnosis, classification, clinical picture, first aid and treatment. In the subsequent part, attention is paid to organizations that assist people suffering from epilepsy. The practical part includes information on research methodology, data analysis and a resulatant evaluation.
Klíčová slova
epilepsie, antiepileptika, epileptický záchvat, první pomoc, informovanost
Klíčová slova v angličtině
epilepsy, antiepileptics, epileptic seizure, first aid, knowledge
Zásady pro vypracování
1. Sběr informací, studium literatury a popis současné problematiky epilepsie, konzultace s vedoucím práce.
2. Stanovení podmínek, metod, cílů a hypotéz práce.
3. Prokonzultování výběru metod výzkumu a respondentů s vedoucím práce.
4. Stanovení vhodné metodiky a sestavení dotazníků.
5. Výběr vhodných respondentů a rozdání dotazníků.
6. Analýza a interpretace získaných dat.
7. Zhodnocení a doporučení
Zásady pro vypracování
1. Sběr informací, studium literatury a popis současné problematiky epilepsie, konzultace s vedoucím práce.
2. Stanovení podmínek, metod, cílů a hypotéz práce.
3. Prokonzultování výběru metod výzkumu a respondentů s vedoucím práce.
4. Stanovení vhodné metodiky a sestavení dotazníků.
5. Výběr vhodných respondentů a rozdání dotazníků.
6. Analýza a interpretace získaných dat.
7. Zhodnocení a doporučení
Seznam doporučené literatury
1. BRÁZDIL, M.; MARUSIČ, P. a kol. Epilepsie temporálního laloku. 1. vyd. Praha : Triton, 2006. ISBN 80-7254-836-0.
2. DBALÝ, V. Epileptochirurgie dospělých. 1. vyd. Praha : Grada Publishing, 2004. ISBN 80-247-0598-2.
3. MATĚJČEK, Z. Psychologie nemocných a zdravotně postižených dětí. 3. přeprac.vyd. Jinočany : H&H, 2001. ISBN 80-86022-92-7.
4. MORÁŇ, M. Praktická epileptologie. 1. vyd. Praha : Triton, 2003. ISBN 80-7254-352-0.
5. VÍTKOVÁ, M. Integrativní speciální pedagogika. 2.rozš. a přeprac. vyd. Brno : Paido, 2004. ISBN 80-7315-071-9.
Seznam doporučené literatury
1. BRÁZDIL, M.; MARUSIČ, P. a kol. Epilepsie temporálního laloku. 1. vyd. Praha : Triton, 2006. ISBN 80-7254-836-0.
2. DBALÝ, V. Epileptochirurgie dospělých. 1. vyd. Praha : Grada Publishing, 2004. ISBN 80-247-0598-2.
3. MATĚJČEK, Z. Psychologie nemocných a zdravotně postižených dětí. 3. přeprac.vyd. Jinočany : H&H, 2001. ISBN 80-86022-92-7.
4. MORÁŇ, M. Praktická epileptologie. 1. vyd. Praha : Triton, 2003. ISBN 80-7254-352-0.
5. VÍTKOVÁ, M. Integrativní speciální pedagogika. 2.rozš. a přeprac. vyd. Brno : Paido, 2004. ISBN 80-7315-071-9.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Hodnocení vedoucího: velmi dobře mínus
Hodnocení oponenta: velmi dobře mínus
Doplňující otázky k obhajobě:
1. Na straně 12 uvádíte, že určitou roli ve vzniku epileptického záchvatu nebo rozvoji epilepsie může hrát i očkování. Vysvětlete mechanismus vzniku epileptického záchvatu v závislosti na očkování.
2. Používá se pro diagnostiku epilepsie EEG pro zátěži?
3. Navrhněte intervence vedoucí ke zvýšení informovanosti studentů středních škol o epilepsii a první pomoci v případě záchvatu.
Obhajoba bakalářské práce s prezentací velmi dobrá.