Moje bakalářská práce nese název Pohybová aktivita dětí školního věku. Tato práce je teoreticko-průzkumná.
V teoretické části jsem charakterizovala období staršího školního věku a popsala nejdůležitější změny v tomto období. Dále jsem se zabývala druhy pohybových schopností a testovými soubory, kterými lze pohybové schopnosti hodnotit.
V průzkumné části jsem vyhodnotila výsledky dotazníkového šetření a testu, který se jmenuje Ruffierova zkouška. Respondenty byli žáci 7. a 8. tříd základní školy.
Anotace v angličtině
The titul of my bachelor thesis is "The physical activity in pre-school children". This paper is a theoretical-research.
In the theoretical part I characterized the period of school age and I described the most important changes of this period. Then I was interested in types of physical abilities and the tests which are used for the evaluation.
In the second part of my paper I analyzed the results of my questionnaire and the test, which is called the Ruffier´s exam. School children of 7th and 8th class were inquired in this research.
Klíčová slova
starší školní věk, pohybová aktivita, motorické schopnosti, pohybové testy, testové baterie
Klíčová slova v angličtině
school children, physical aktivity, physical abilities, physical tests, test's batteries
Rozsah průvodní práce
61 s., 1 s. obr. příloh
Jazyk
CZ
Anotace
Moje bakalářská práce nese název Pohybová aktivita dětí školního věku. Tato práce je teoreticko-průzkumná.
V teoretické části jsem charakterizovala období staršího školního věku a popsala nejdůležitější změny v tomto období. Dále jsem se zabývala druhy pohybových schopností a testovými soubory, kterými lze pohybové schopnosti hodnotit.
V průzkumné části jsem vyhodnotila výsledky dotazníkového šetření a testu, který se jmenuje Ruffierova zkouška. Respondenty byli žáci 7. a 8. tříd základní školy.
Anotace v angličtině
The titul of my bachelor thesis is "The physical activity in pre-school children". This paper is a theoretical-research.
In the theoretical part I characterized the period of school age and I described the most important changes of this period. Then I was interested in types of physical abilities and the tests which are used for the evaluation.
In the second part of my paper I analyzed the results of my questionnaire and the test, which is called the Ruffier´s exam. School children of 7th and 8th class were inquired in this research.
Klíčová slova
starší školní věk, pohybová aktivita, motorické schopnosti, pohybové testy, testové baterie
Klíčová slova v angličtině
school children, physical aktivity, physical abilities, physical tests, test's batteries
Zásady pro vypracování
1. Sběr informací, studium literatury a soudobých poznatků v oblasti pohybové aktivity.
2. Stanovení podmínek, metod, cílů a výzkumných záměrů práce.
3. Konzultace problematiky, výběru metod výzkumu a respondentů s vedoucím práce.
4. Sestavení dotazníku, příprava testu a výběr respondentů.
5. Sběr dat, analýza a interpretace získaných dat.
Zásady pro vypracování
1. Sběr informací, studium literatury a soudobých poznatků v oblasti pohybové aktivity.
2. Stanovení podmínek, metod, cílů a výzkumných záměrů práce.
3. Konzultace problematiky, výběru metod výzkumu a respondentů s vedoucím práce.
4. Sestavení dotazníku, příprava testu a výběr respondentů.
5. Sběr dat, analýza a interpretace získaných dat.
Seznam doporučené literatury
1. ČELIKOVSKÝ, S. Antropomotorika pro studující tělesnou výchovu. 3. přeprac. vyd. Praha : SPN, 1990. 286 s. Učebnice pro vys. školy. ISBN 80-04-23248-5.
2. DYLEVSKÝ, I. a kol. Pohybový systém a zátěž. 1. vyd. Praha : Grada Publishing, 1997. 252 s. Avicenum. ISBN 80-7169-258-1.
3. NEUMAN, J. Cvičení a testy obratnosti, vytrvalosti a síly. 1. vyd. Praha : Portál, 2003. 157 s. ISBN 80-7178-730-2.
4. SUCHOMEL, A. Tělesně nezdatné děti školního věku : (motorické hodnocení, hlavní činitelé výskytu, kondiční programy). 1. vyd. Liberec : Technická univerzita v Liberci, 2006. 351 s. ISBN 80-7372-140-6.
5. VÁGNEROVÁ, M. Vývojová psychologie. I. Dětství a dospívání. 1. vyd. Praha : Karolinum, 2005. 467 s. ISBN 80-246-0956-8.
Seznam doporučené literatury
1. ČELIKOVSKÝ, S. Antropomotorika pro studující tělesnou výchovu. 3. přeprac. vyd. Praha : SPN, 1990. 286 s. Učebnice pro vys. školy. ISBN 80-04-23248-5.
2. DYLEVSKÝ, I. a kol. Pohybový systém a zátěž. 1. vyd. Praha : Grada Publishing, 1997. 252 s. Avicenum. ISBN 80-7169-258-1.
3. NEUMAN, J. Cvičení a testy obratnosti, vytrvalosti a síly. 1. vyd. Praha : Portál, 2003. 157 s. ISBN 80-7178-730-2.
4. SUCHOMEL, A. Tělesně nezdatné děti školního věku : (motorické hodnocení, hlavní činitelé výskytu, kondiční programy). 1. vyd. Liberec : Technická univerzita v Liberci, 2006. 351 s. ISBN 80-7372-140-6.
5. VÁGNEROVÁ, M. Vývojová psychologie. I. Dětství a dospívání. 1. vyd. Praha : Karolinum, 2005. 467 s. ISBN 80-246-0956-8.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Hodnocení vedoucího: výborně mínus
Hodnocení oponenta: velmi dobře
Doplňující otázky k obhajobě:
1. Za jak dlouho od dotazníkového šetření proběhla Ruffieova zkouška?
2. Čím si vysvětlujete tak dobré výsledky testu? Můžete je porovnat s jiným výzkumem?
3. V čem vidíte praktický význam Vaší práce?
Obhajoba bakalářské práce s prezentací výborná.