Práce je věnována optimalizaci počtu nástupišť autobusových nádraží. Pro práci byla vybrána a posuzována situace na dopravním terminálu v Hradci Králové. K vytvoření modelu je využit simulační nástroj ARENA od společnosti Rockwell Automation.
Anotace v angličtině
The thesis deals with optimalisation of number of departure platforms of a bus station. The bus station of Hradec Králové was chosen to be analysed in the following text. The model is created with the aid of a simulation tool of Rockwell Automation company. The simulating program is called ARENA and the edition 12 is used.
Klíčová slova
autobusová nádraží, Terminál hromadné dopravy Hradec Králové, simulace, optimální počet nástupišť, OREDO
Klíčová slova v angličtině
bus station, bus station of mass transportation of Hradec Králové, simulation, optimalisation of number of departure platforms, OREDO
Rozsah průvodní práce
49 s.
Jazyk
CZ
Anotace
Práce je věnována optimalizaci počtu nástupišť autobusových nádraží. Pro práci byla vybrána a posuzována situace na dopravním terminálu v Hradci Králové. K vytvoření modelu je využit simulační nástroj ARENA od společnosti Rockwell Automation.
Anotace v angličtině
The thesis deals with optimalisation of number of departure platforms of a bus station. The bus station of Hradec Králové was chosen to be analysed in the following text. The model is created with the aid of a simulation tool of Rockwell Automation company. The simulating program is called ARENA and the edition 12 is used.
Klíčová slova
autobusová nádraží, Terminál hromadné dopravy Hradec Králové, simulace, optimální počet nástupišť, OREDO
Klíčová slova v angličtině
bus station, bus station of mass transportation of Hradec Králové, simulation, optimalisation of number of departure platforms, OREDO
Zásady pro vypracování
Cílem BP je s využitím simulačního nástroje Arena optimalizovat počet stanovišť vybraného autobusového nádraží (předpokladem je výběr aut. nádraží se značným provozem). Optimalizaci a simulaci provozu musí předcházet důkladná analýza provozu vybraného aut. nádraží včetně proudů cestujících a zpoždění autobusových spojů např. v dopravní špičce. Na základě provedené analýzy bude vybudován simulační model a provedena optimalizace počtu stanovišť.
Zásady pro vypracování
Cílem BP je s využitím simulačního nástroje Arena optimalizovat počet stanovišť vybraného autobusového nádraží (předpokladem je výběr aut. nádraží se značným provozem). Optimalizaci a simulaci provozu musí předcházet důkladná analýza provozu vybraného aut. nádraží včetně proudů cestujících a zpoždění autobusových spojů např. v dopravní špičce. Na základě provedené analýzy bude vybudován simulační model a provedena optimalizace počtu stanovišť.
Seznam doporučené literatury
Křivý, Kindler: Simulace a modelování. Ostravská univerzita, 2001.
Kelton, Sadowski, Sturrock: Simulation with Arena. McGraw-Hill, 2004.
Vonka: Osobní doprava. Pardubice : Univerzita Pardubice, 2004.
Seznam doporučené literatury
Křivý, Kindler: Simulace a modelování. Ostravská univerzita, 2001.
Kelton, Sadowski, Sturrock: Simulation with Arena. McGraw-Hill, 2004.
Vonka: Osobní doprava. Pardubice : Univerzita Pardubice, 2004.
Přílohy volně vložené
1 CD-ROM
Přílohy vázané v práci
ilustrace, grafy, plány, schémata, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Zhodnocení bakalářské práce vedoucím - student se ve své práci zaměřil na výstavbu simulačního modelu terminálu hromadné dopravy v Hradci Králové, pro který provedl analýzu infrastruktury, jízdních řádů a zpoždění vybraných spojů. S vytvořeným modelem experimentoval z hlediska počtu stanovišť. Lze tedy konstatovat, že k naplnění cíle práce došlo. Logická stavba bakalářské práce je v pořádku.
Výsledek bakalářské práce je tedy využitelný v praxi. Student vytvořil funkční simulační model nového terminálu hromadné dopravy v Hradci Králové, který by bylo možné využít pro simulační experimenty různého typu (plánování jízdních řádů, výluky stanovišť apod.). Práci ohodnotil stupněm velmi dobře.