Hlavním cílem této práce je technicko - ekonomické a ekologické zhodnocení pohonu na LPG vozidla Škoda Octavia 1,6 - 55 kW.
V úvodu se zabývá požadavky na alternativní palivo LPG stanovené normou ČSN EN 589 a přehledem palivových soustav na LPG. Následně podrobněji popisuje systém sekvenčního vstřikování plynného LPG se současným ekonomickým zhodnocením provozu na alternativní (LPG) a základní palivo (benzín automobilový), u vozidla Škoda Octavia 1,6 - 55 kW. V závěru provádí vyhodnocení měření emisí se základním a alternativním palivem vozidla Škoda Octavia 1,6 - 55 kW a porovnání naměřených hodnot emisí s dalšími typy vozidel značky Škoda.
Annotation in English
The main aim of this work is to discuss technical economic and ecological analysis of LPG drive applied to Skoda Octavia 1,6 - 55 kW.
I will start with an overview of the alternative LPG fuel requirements which are given by ČSN EN 589 norm and by the summary of the LPG fuel supply systems. Consequently this work will provide a detailed description of Sequential Multi Port Fuel Injection of LPG in Skoda Octavia 1,6 - 55 kW and its economic appreciation in comparison to the operation by petrol in the same type of car. The last chapter of the work will demonstrate the results evaluation of exhaust-emission measurements and comparisons of the results of exhaust-emission measurements in the alternative LPG fuel and petrol in Skoda Octavia 1,6 - 55 kW. Comparisons of the measured data to other types of Skoda cars are also included.
Keywords
LPG, palivová soustava, emise, benzín
Keywords in English
LPG, fuel system emissions, petrol
Length of the covering note
55 s., 11 s. obr. příloh
Language
CZ
Annotation
Hlavním cílem této práce je technicko - ekonomické a ekologické zhodnocení pohonu na LPG vozidla Škoda Octavia 1,6 - 55 kW.
V úvodu se zabývá požadavky na alternativní palivo LPG stanovené normou ČSN EN 589 a přehledem palivových soustav na LPG. Následně podrobněji popisuje systém sekvenčního vstřikování plynného LPG se současným ekonomickým zhodnocením provozu na alternativní (LPG) a základní palivo (benzín automobilový), u vozidla Škoda Octavia 1,6 - 55 kW. V závěru provádí vyhodnocení měření emisí se základním a alternativním palivem vozidla Škoda Octavia 1,6 - 55 kW a porovnání naměřených hodnot emisí s dalšími typy vozidel značky Škoda.
Annotation in English
The main aim of this work is to discuss technical economic and ecological analysis of LPG drive applied to Skoda Octavia 1,6 - 55 kW.
I will start with an overview of the alternative LPG fuel requirements which are given by ČSN EN 589 norm and by the summary of the LPG fuel supply systems. Consequently this work will provide a detailed description of Sequential Multi Port Fuel Injection of LPG in Skoda Octavia 1,6 - 55 kW and its economic appreciation in comparison to the operation by petrol in the same type of car. The last chapter of the work will demonstrate the results evaluation of exhaust-emission measurements and comparisons of the results of exhaust-emission measurements in the alternative LPG fuel and petrol in Skoda Octavia 1,6 - 55 kW. Comparisons of the measured data to other types of Skoda cars are also included.
Keywords
LPG, palivová soustava, emise, benzín
Keywords in English
LPG, fuel system emissions, petrol
Research Plan
1. Požadavky normy ČSN EN 589 na LPG.
2. Přehled palivových soustav na LPG.
3. Palivová soustava na LPG vozidla Škoda Octavia 1,6 - technický popis.
4. Ekonomické srovnání provozu vozidla Škoda Octavia 1,6 na LPG a benzín.
5. Měření emisí vozidla Škoda Octavia 1,6 na stanici měření emisí se základním a alternativním palivem a jeho vyhodnocení.
6. Srovnání předepsaných a naměřených emisních hodnot se základním a alternativním palivem vozidla Škoda Octavia 1,6
s dalšími typy vozidel značky Škoda.
Research Plan
1. Požadavky normy ČSN EN 589 na LPG.
2. Přehled palivových soustav na LPG.
3. Palivová soustava na LPG vozidla Škoda Octavia 1,6 - technický popis.
4. Ekonomické srovnání provozu vozidla Škoda Octavia 1,6 na LPG a benzín.
5. Měření emisí vozidla Škoda Octavia 1,6 na stanici měření emisí se základním a alternativním palivem a jeho vyhodnocení.
6. Srovnání předepsaných a naměřených emisních hodnot se základním a alternativním palivem vozidla Škoda Octavia 1,6
s dalšími typy vozidel značky Škoda.
Recommended resources
[1] MATĚJOVSKÝ, V.: Automobilová paliva. Nakladatelství Grada Publishing a.s., Praha 2005, ISBN 80-247-0350-5.
[2] VLK, F.: Alternativní pohony motorových vozidel. Nakladatelství Vlk, Brno 2004, ISBN 80-239-1602-5.
[3] CEDRYCH, R.: Jezdíme na plyn. Nakladatelství Grada Publishing a.s., Praha 1999, ISBN 80-7169-719-2.
[4] ŠTĚRBA, P., KRYŽICKÝ, O.: Jak na LPG. Nakldatelství Computer Press, Praha 2002, ISBN 80-7226-734-5.
[5] Zákon č. 56/2001 Sb., o podmínkách provozu na pozemních komunikacích.
Recommended resources
[1] MATĚJOVSKÝ, V.: Automobilová paliva. Nakladatelství Grada Publishing a.s., Praha 2005, ISBN 80-247-0350-5.
[2] VLK, F.: Alternativní pohony motorových vozidel. Nakladatelství Vlk, Brno 2004, ISBN 80-239-1602-5.
[3] CEDRYCH, R.: Jezdíme na plyn. Nakladatelství Grada Publishing a.s., Praha 1999, ISBN 80-7169-719-2.
[4] ŠTĚRBA, P., KRYŽICKÝ, O.: Jak na LPG. Nakldatelství Computer Press, Praha 2002, ISBN 80-7226-734-5.
[5] Zákon č. 56/2001 Sb., o podmínkách provozu na pozemních komunikacích.
Enclosed appendices
-
Appendices bound in thesis
graphs, schemes, tables
Taken from the library
No
Full text of the thesis
Appendices
Reviewer's report
Supervisor's report
Defence procedure record
Bakalář při obhajobě své bakalářské práce seznámil komisi s jejím řešením, ve které se zabýval technicko - ekonomickým a ekologickým zhodnocením pohonu na LPG vozidla Škoda Octavia 1,6 - 55 KW. Bakalář ve své prezentaci popsal jednotlivé komponenty palivové soustavy na LPG u vozidla Octavia. Následně podrobněji popsal systém sekvenčního vstřikování plynného LPG se současným ekonomickým zhodnocením provozu na alternativní (LPG) a základní palivo (benzín automobilový). V závěru prezentoval výsledky porovnání hodnot obsahu CO a HC při spalování benzinu a LPG, jak při volnoběžných otáčkách tak i zvýšených otáčkách u jednotlivých měřených vozidel. Na dotaz vedoucího bakalářské práce a členů komise odpověděl uspokojivým způsobem.