Práce se zaměřuje na posouzení bezpečnostního rámu závodního automobilu z pohledu výpočtového modelování. Navržené konstrukční varianty jsou staticky zatěžovány a následně posuzovány. Cílem práce je navrhnout takové konstrukční řešení bezpečnostního rámu, které by vyhovovalo všem požadavkům sportovních předpisů. Výstup této práce je využitelný také z hlediska konstrukce sériových vozidel.
Anotace v angličtině
This Thesis is focused on Driving car rollcage - computational modelling examination. On new concepts of the cages were applied loads and those were then examined. The goal of this Thesis is to project a driving car rollcage which would correspond with contemporary rules requirements. Results of this Thesis can be also used in projecting stock cars.
Práce se zaměřuje na posouzení bezpečnostního rámu závodního automobilu z pohledu výpočtového modelování. Navržené konstrukční varianty jsou staticky zatěžovány a následně posuzovány. Cílem práce je navrhnout takové konstrukční řešení bezpečnostního rámu, které by vyhovovalo všem požadavkům sportovních předpisů. Výstup této práce je využitelný také z hlediska konstrukce sériových vozidel.
Anotace v angličtině
This Thesis is focused on Driving car rollcage - computational modelling examination. On new concepts of the cages were applied loads and those were then examined. The goal of this Thesis is to project a driving car rollcage which would correspond with contemporary rules requirements. Results of this Thesis can be also used in projecting stock cars.
1. Literární rešerše
2. Funkce bezpč. rámu (legislativní opatření, bezpečnostní a pevnostní požadavky)
3. Tvorba výpočtových modelů pro vybrané konstrukční varianty s využitím vhodných programů.
4. Navrhované změny v konstrukci pro zvýšení tuhosti rámu
5. Anylýza výsledků a závěr
Zásady pro vypracování
1. Literární rešerše
2. Funkce bezpč. rámu (legislativní opatření, bezpečnostní a pevnostní požadavky)
3. Tvorba výpočtových modelů pro vybrané konstrukční varianty s využitím vhodných programů.
4. Navrhované změny v konstrukci pro zvýšení tuhosti rámu
5. Anylýza výsledků a závěr
Seznam doporučené literatury
PETRUŠKA, J.; BURŠA, J: Nelineární úlohy mechaniky v MKP. Studijní opora, Brno: VUT, Fakulta strojního inženýrství.
SLÁMOVÁ, Monika. Vysokopevnostní materiály v konstrukci osobního automobilu. Diplomová práce, Liberec: Technická univerzita - Fakulta strojní. 2005.
3D digitalizace a měření. Dostupné na WWW.
Seznam doporučené literatury
PETRUŠKA, J.; BURŠA, J: Nelineární úlohy mechaniky v MKP. Studijní opora, Brno: VUT, Fakulta strojního inženýrství.
SLÁMOVÁ, Monika. Vysokopevnostní materiály v konstrukci osobního automobilu. Diplomová práce, Liberec: Technická univerzita - Fakulta strojní. 2005.
3D digitalizace a měření. Dostupné na WWW.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
ilustrace, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Diplomant komisi seznámil s diplomovou prací, ve které posuzoval bezpečnostní rám závadního automobilu z pohledu výpočtového modelování, jak pomocí použití SW, tak i pomocí analytického výpočtu. Na otázky oponenta a členů komise odpověděl uspokojivě.