Téma diplomové práce je zaměřeno na maximalizaci používání bezpečnostního pásu. Systém omezující rychlost vozidla v návaznosti na použití bezpečnostního pásu je v diplomové práci zpracován v provedení několika změn v řídící elektronice vozu, bezpečnostního pásu a sponě.
Anotace v angličtině
Topic of thesis focuses on maximizing the use of safety belts. The limiting speed system of the vehicle following the use of safety belts in the thesis is prepared in the implementation of several changes in car electronics, safety belt and buckle.
Klíčová slova
EHK 77/541/ES, bezpečnostní pás, omezovač rychlosti, spona bezpečnostního pásu
Klíčová slova v angličtině
EHK 77/541/ES, safety belt, speed limiter, bucket of safety belt
Rozsah průvodní práce
41 s. (32 284 znaků)
Jazyk
CZ
Anotace
Téma diplomové práce je zaměřeno na maximalizaci používání bezpečnostního pásu. Systém omezující rychlost vozidla v návaznosti na použití bezpečnostního pásu je v diplomové práci zpracován v provedení několika změn v řídící elektronice vozu, bezpečnostního pásu a sponě.
Anotace v angličtině
Topic of thesis focuses on maximizing the use of safety belts. The limiting speed system of the vehicle following the use of safety belts in the thesis is prepared in the implementation of several changes in car electronics, safety belt and buckle.
Klíčová slova
EHK 77/541/ES, bezpečnostní pás, omezovač rychlosti, spona bezpečnostního pásu
Klíčová slova v angličtině
EHK 77/541/ES, safety belt, speed limiter, bucket of safety belt
Zásady pro vypracování
1. Směrnice EHK 77/541/ES
2. Veřejný průzkum na otázku použití omezovače rychlosti v závislosti použití bezpečnostního pásu
3. Optimalizace zámku bezp. pásu - doplnění systému zabraňující odepnutí bezp. pásu po překročení rychl. limitu.
4. Zajištění nouzového odemknutí
5. Ošetření odvinutí dostatečného množství pásu
6. Předpoklad funkce elekroniky
7. Přínos pro bezpečnost silničního provozu
Zásady pro vypracování
1. Směrnice EHK 77/541/ES
2. Veřejný průzkum na otázku použití omezovače rychlosti v závislosti použití bezpečnostního pásu
3. Optimalizace zámku bezp. pásu - doplnění systému zabraňující odepnutí bezp. pásu po překročení rychl. limitu.
4. Zajištění nouzového odemknutí
5. Ošetření odvinutí dostatečného množství pásu
6. Předpoklad funkce elekroniky
7. Přínos pro bezpečnost silničního provozu
Seznam doporučené literatury
[1] Ing. František Vlk, DrSc.. Dynamika motorových vozidel. Brno: Nakladatelství a vydavatelství VLK, 2000. 434 s.
ISBN 80-238-5273-6
[2] Prof. Ing. František Vlk, DrSc.. Stavba motorových vozidel. Brno: Nakladatelství a vydavatelství, 2003. 499 s.
ISBN 80-238-8757-2
[3] Úřední věstník Evropské unie. Směrnice 2001/85/EC [online].
Dostupné z: .
Seznam doporučené literatury
[1] Ing. František Vlk, DrSc.. Dynamika motorových vozidel. Brno: Nakladatelství a vydavatelství VLK, 2000. 434 s.
ISBN 80-238-5273-6
[2] Prof. Ing. František Vlk, DrSc.. Stavba motorových vozidel. Brno: Nakladatelství a vydavatelství, 2003. 499 s.
ISBN 80-238-8757-2
[3] Úřední věstník Evropské unie. Směrnice 2001/85/EC [online].
Dostupné z: .
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
ilustrace, grafy, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Diplomant při obhajobě seznámil komisi s problematikou používaní bezepečnostních pásů v silničním provozu. Hlavním cílem diplomové práce byla konstrukční úprava bezpečnostního pásu, která by řidiči znemožnila při nezapnutém pásu jet rychlostí vyšší než 40km/h, součástí práce byl i průzkum oprávněnosti použití nebo nepoužití bezpečnostního pásu. Na dotazy členů komise odpověděl uspokojivým způsobem.