Účelem bakalářské práce je vytvoření jednoduché strategické hry na počítači, využívající prostředků umělé inteligence, včetně vlastních pravidel. Jádrem řešení je algoritmus minimax. Vytvořený program umožňuje nastavit základní parametry a realizovat hru člověk/počítač a počítač/počítač. Byly provedeny kroky k urychlení algoritmu a byl experimentálně potvrzen jejich vliv.
Anotace v angličtině
The goal of this is work is creating a simple computer strategy game, using artificial intelligence methods, including own rules. Algorithm minimax is a kernel of the game. Created program enables to set basic parameters and to realize the games human/computer and computer/computer. Steps for speeding-up the algorithm were made and their effect was verified experimentally.
Klíčová slova
Minimax, OpenGL, Hry, Algoritmy
Klíčová slova v angličtině
Minimax, OpenGL, Games, Algorithms
Rozsah průvodní práce
30 s.
Jazyk
CZ
Anotace
Účelem bakalářské práce je vytvoření jednoduché strategické hry na počítači, využívající prostředků umělé inteligence, včetně vlastních pravidel. Jádrem řešení je algoritmus minimax. Vytvořený program umožňuje nastavit základní parametry a realizovat hru člověk/počítač a počítač/počítač. Byly provedeny kroky k urychlení algoritmu a byl experimentálně potvrzen jejich vliv.
Anotace v angličtině
The goal of this is work is creating a simple computer strategy game, using artificial intelligence methods, including own rules. Algorithm minimax is a kernel of the game. Created program enables to set basic parameters and to realize the games human/computer and computer/computer. Steps for speeding-up the algorithm were made and their effect was verified experimentally.
Klíčová slova
Minimax, OpenGL, Hry, Algoritmy
Klíčová slova v angličtině
Minimax, OpenGL, Games, Algorithms
Zásady pro vypracování
Cílem práce je realizace jednoduché počítačové strategické hry na principu minimaxu. Součástí práce je i vhodná volba pravidel definujících vlastní hru a vytvoření jednoduchého rozhraní pro komunikaci s uživatelem.
Teoretická část bude obsahovat popis metod, které mají vztah k řešenému problému. Implementační část bude obsahovat výsledný algoritmus a zpracování výsledků, popř. demonstraci.
Zásady pro vypracování
Cílem práce je realizace jednoduché počítačové strategické hry na principu minimaxu. Součástí práce je i vhodná volba pravidel definujících vlastní hru a vytvoření jednoduchého rozhraní pro komunikaci s uživatelem.
Teoretická část bude obsahovat popis metod, které mají vztah k řešenému problému. Implementační část bude obsahovat výsledný algoritmus a zpracování výsledků, popř. demonstraci.
K předložené bakalářské práci byla řada věcných připomínek. V teoretické části se vyskytly některé zásadní neznalosti, které komise považovala za podstatné, což se projevilo v celkovém hodnocení - dobře.