V teoretické části diplomové práce je zpracována rešerše zaměřená na předpověď poptávky a prodejů. V úvodu se zabývá různými hledisky poptávky, jejím vztahem k řízení logistických řetězců a způsoby ovlivnění poptávky a prodejů. Další část je věnována prognostickým metodám a zejména statistickým metodám založených na analýze a extrapolaci časových řad pro předpovídání poptávky a prodejů. V praktické části jsou výsledky primárního výzkumu zaměřeného na možnosti tvorby krátkodobých předpovědí prodejů ve vybraném podniku chemického průmyslu.
Anotace v angličtině
In the theoretical part of my diploma work the research focused on sales and demand forecasting. In the beginning, there are few views on demand introduced, it?s relationship to management of logic chains and ways to influence demand and sales. Other part is focused on prognostic and mainly statistic methods based on analysis and extrapolation of time series for demand and sales forecasting. In practical part, there are results of primary research focused on possibilities of short time forecast of sales in chosen company in chemistry industry.
Klíčová slova
poptávka, předvídání, prognostické metody, časové řady, dekompozice a extrapolace časových řad
Klíčová slova v angličtině
demand, forecasting, prognostic methods, time series, decomposition and extrapolation of time series
Rozsah průvodní práce
102 s.
Jazyk
CZ
Anotace
V teoretické části diplomové práce je zpracována rešerše zaměřená na předpověď poptávky a prodejů. V úvodu se zabývá různými hledisky poptávky, jejím vztahem k řízení logistických řetězců a způsoby ovlivnění poptávky a prodejů. Další část je věnována prognostickým metodám a zejména statistickým metodám založených na analýze a extrapolaci časových řad pro předpovídání poptávky a prodejů. V praktické části jsou výsledky primárního výzkumu zaměřeného na možnosti tvorby krátkodobých předpovědí prodejů ve vybraném podniku chemického průmyslu.
Anotace v angličtině
In the theoretical part of my diploma work the research focused on sales and demand forecasting. In the beginning, there are few views on demand introduced, it?s relationship to management of logic chains and ways to influence demand and sales. Other part is focused on prognostic and mainly statistic methods based on analysis and extrapolation of time series for demand and sales forecasting. In practical part, there are results of primary research focused on possibilities of short time forecast of sales in chosen company in chemistry industry.
Klíčová slova
poptávka, předvídání, prognostické metody, časové řady, dekompozice a extrapolace časových řad
Klíčová slova v angličtině
demand, forecasting, prognostic methods, time series, decomposition and extrapolation of time series
Zásady pro vypracování
1. Předpověď poptávky jako nástroj řízení hmotných toků v dodavatelském řetězci.
2. Vlivy na měnící se poptávku zákazníků a prodeje.
3. Přehled prognostických metod.
4. Statistické metody předpovídání poptávky a prodejů s důrazem na modelování časových řad- literární rešerše.
5. Tvorba předpovědí poptávky zákazníků a prodejů pro vybrané produkty ve zvoleném podniku chemického průmyslu.
6. Zhodnocení předpovědi poptávky zákazníků a prodejů ve zvoleném podniku - identifikace případných omezení, návrh opatření.
7. Závěry a doporučení.
Zásady pro vypracování
1. Předpověď poptávky jako nástroj řízení hmotných toků v dodavatelském řetězci.
2. Vlivy na měnící se poptávku zákazníků a prodeje.
3. Přehled prognostických metod.
4. Statistické metody předpovídání poptávky a prodejů s důrazem na modelování časových řad- literární rešerše.
5. Tvorba předpovědí poptávky zákazníků a prodejů pro vybrané produkty ve zvoleném podniku chemického průmyslu.
6. Zhodnocení předpovědi poptávky zákazníků a prodejů ve zvoleném podniku - identifikace případných omezení, návrh opatření.
7. Závěry a doporučení.
Seznam doporučené literatury
1. Pernica, P.: Logistika (SCM) pro 21. století. Radix, Praha, 2005, s. 599-627, ISBN 80-86031-59-4.
2. Horáková, H.: Strategický marketing. 2. vyd. Praha: Grada Publishing, 2003. ISBN 80-247-0447-1.
3. Kotler, P.: Marketing management. Analýza, plánování, využití, kontrola. Přel. Václav Dolanský, Stanislav Jurnečka. 9. přepracované vyd. Praha: Grada Publishing, 1998. Přel. z: Marketing management ? Analysis, Planning, Implementation, and Control. ISBN 80-7169-600-5.
4. Jobber, D., Lancaster, G.: Management prodeje. Computer press, Praha 2001. ISBN 80-7226-533-4.
5. Potůček, M. (ED.): Manuál prognostických metod. Praha: SLON, 2006. ISBN 80-86429-55-5.
6. Souček, E.: Základy statistiky. 2. vyd. doplněné. Pardubice: Univerzita Pardubice, Fakulta ekonomicko-správní, 2001. ISBN 80-7194-388-6.
7. Hindls, R.; Hronová, S.; Seger, J.; Fisher, J.: Statistika pro ekonomy. 7. vyd., Praha, Professional Publishing, 2006. ISBN 80-86946-16-9.
8. Tellis, G. J.: Reklama a podpora prodeje. 1. vyd., Praha, Grada Publishing, 2000. ISBN 80-7169-997-7.
9. Stuchlý, J.: Statistické metody pro manažerské rozhodování. 1. vyd., Praha, Vysoká škola ekonomická v Praze, 2001. ISBN 80-245-0153-8.
Seznam doporučené literatury
1. Pernica, P.: Logistika (SCM) pro 21. století. Radix, Praha, 2005, s. 599-627, ISBN 80-86031-59-4.
2. Horáková, H.: Strategický marketing. 2. vyd. Praha: Grada Publishing, 2003. ISBN 80-247-0447-1.
3. Kotler, P.: Marketing management. Analýza, plánování, využití, kontrola. Přel. Václav Dolanský, Stanislav Jurnečka. 9. přepracované vyd. Praha: Grada Publishing, 1998. Přel. z: Marketing management ? Analysis, Planning, Implementation, and Control. ISBN 80-7169-600-5.
4. Jobber, D., Lancaster, G.: Management prodeje. Computer press, Praha 2001. ISBN 80-7226-533-4.
5. Potůček, M. (ED.): Manuál prognostických metod. Praha: SLON, 2006. ISBN 80-86429-55-5.
6. Souček, E.: Základy statistiky. 2. vyd. doplněné. Pardubice: Univerzita Pardubice, Fakulta ekonomicko-správní, 2001. ISBN 80-7194-388-6.
7. Hindls, R.; Hronová, S.; Seger, J.; Fisher, J.: Statistika pro ekonomy. 7. vyd., Praha, Professional Publishing, 2006. ISBN 80-86946-16-9.
8. Tellis, G. J.: Reklama a podpora prodeje. 1. vyd., Praha, Grada Publishing, 2000. ISBN 80-7169-997-7.
9. Stuchlý, J.: Statistické metody pro manažerské rozhodování. 1. vyd., Praha, Vysoká škola ekonomická v Praze, 2001. ISBN 80-245-0153-8.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
1. Který faktor ovlivňující kvalitu předpovědi prodejů považujete za kritický a měla by mu být ve zkoumaném podniku věnována zvýšená pozornost?
2. Jaké kritérium posouzení kvality předpovědi prodejů ve zkoumaném podniku byste navrhla?
3. Jsou komunikační kampaně synchronizované?
4. Dělá se testování účinnosti jednotlivých forem?
5. Jak podnik prakticky dělá předpovědi? Jakou metodu používá?
6. Lineární regrese - proč použila jenom tuto metodu? Zkoušela použít i jiné metody? Šlo by vyrovnat sezónní indexy?
Otázky byly zodpovězeny.