|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
ARPKVD / TRK2P
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
ARPKVD
/
TRK2P
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Název
|
Techniky rest. a konz. papíru II
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Název dlouhý
|
Techniky restaurování a konzervace papíru, knižní vazby a dokumentů II
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
2
Kred.
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Rozsah hodin
|
Přednáška
4
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Letní semestr
|
3 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Letní semestr
|
Vyučovaný semestr
|
Letní semestr
|
Minimum (B + C) studentů
|
nestanoveno
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ano
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ano
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
ARPKVD/TRK3P
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
V předmětu TER2P budou studenti řešit složitější restaurátorské problémy na konkrétních historických objektech (knihy). Cílem předmětu je, aby si studenti osvojili praktické dovednosti technik restaurování různorodých materiálů, se kterými se při restaurování knihy budou střetávat (papír, dřevo, kov, useň, pergamen).
Hodnoceným výstupem práce je kompletní restaurátorská dokumentace.
|
Požadavky na studenta
|
Zkouška probíhá ústní formou za podmínky odevzdání restaurátorských dokumentací.
|
Obsah
|
1-2. blok - Problematika fixování barevných vrstev, metody čištění papírové podložky 3. blok - Metody neutralizace papíru 4-5. blok - Klížení, zpevňování a podlepování papíru 6-8. blok - Metody doplňování ztrát papírové podložky 9. blok - Rovnání, lisování papíru 10-11. blok - Problematika restaurování lepenkových knižních desek
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Základní:
Sojková, K. Kovové prvky v knižní vazbě. Pardubice, 2011.
-
Základní:
Ďurovič, M. a kol. Restaurování a konzervování archiválií a knih. Praha, Paseka, 2002.
-
Doporučená:
Care and conservation of manuscript 1-14. Sborníky z odborné konference.. University of Copenhagen.
-
Doporučená:
Kite, M. R., Thomson. Conservation of leather and related materials. Boston, 2006.
-
Doporučená:
Zelinger, J., Šimůnková, E., Kotlík, P. Chemie v práci konzervátora a restaurátora. Praha, 1982.
-
Doporučená:
Vojtíšek, V. O konservaci archiválií. Praha, 1932.
-
Doporučená:
Paper Conservation. Odborný časopis mezinárodní restaurátorské organizace IADA.
-
Doporučená:
Banik, G., Brückle, I., Daniels, V. Paper and water: a guide for conservators. New York, 2011.
-
Doporučená:
Kopecká, I., Nejedlý, V. Průzkum historických materiálů. Grada, Praha, 2005.
-
Doporučená:
Sborníky z odborných konferencí restaurátorů a historiků.
-
Doporučená:
Kubička, R., Zelinger, J. Výkladový slovník malířství, grafika, restaurování. Praha, 2004.
|
Předpoklady - další informace k podmíněnosti studia předmětu |
- |
Získané způsobilosti |
Student dokáže v praxi řešit restaurátorské problémy od jednoduchých po náročné a složité. Naučí se vypracovat kompletní restaurátorskou zprávu včetně fotodokumentace a grafické dokumentace.
|
Vyučovací metody |
- Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
|
Hodnotící metody |
|
|
|
|