|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KAA / BJAC4
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KAA
/
BJAC4
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Název
|
Jazyková cvičení IV - CEFR C1
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Název dlouhý
|
Jazyková cvičení III - CEFR C1
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
10
Kred.
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Rozsah hodin
|
Cvičení
4
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Vyučovací jazyk
|
Angličtina
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Letní semestr
|
59 / 72
|
0 / 0
|
0 / 0
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Letní semestr
|
Vyučovaný semestr
|
Letní semestr
|
Minimum (B + C) studentů
|
nestanoveno
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Angličtina
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
0
|
Hodnotící stupnice |
A|B|C|D|E|F |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ano
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
A|B|C|D|E|F |
Nahrazovaný předmět
|
KAA/JAC4
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
KAA/BJAC1
a KAA/BJAC3
|
Splnit všechny podmiňující předměty před zápisem
|
ANO
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
KAA/BBCSE
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Cílem studijního předmětu je zvýšit jazykovou úroveň na C1 dle CEFR. Uživatel jazyka s jazykovou úrovní C1 rozumí širokému rejstříku náročných a dlouhých textů a rozpozná implicitní významy textů. Umí se plynule a pohotově vyjadřovat bez zjevného hledání výrazů. Umí jazyka užívat pružně a efektivně pro společenské, akademické a profesní účely. Uživatel jazyka mající úroveň C1 umí vytvořit srozumitelné, dobře uspořádané, podrobné texty na složitá témata, čímž prokazuje ovládnutí kompozičních útvarů, spojovacích výrazů a prostředků koheze.
POROZUMĚNÍ
Čtení
Se znalostmi na úrovni C1 student rozumí dlouhým složitým textům, a to jak faktografickým, tak beletristickým a je schopen ocenit rozdíly v jejich stylu. Rozumí odborným článkům a delším technickým instrukcím, a to i tehdy, když se nevztahují k jemu známému oboru.
Poslech
Rozumí delším promluvám, i když nemají jasnou stavbu a vztahy jsou vyjádřeny pouze v náznacích. Bez větší námahy rozumí televizním programům a filmům.
MLUVENÍ
Ústní interakce
Na úrovni C1 se student umí vyjadřovat plynule a pohotově bez příliš zjevného hledání výrazů. Umí používat jazyk pružně a efektivně pro společenské a pracovní účely. Zvládáte přesně formulovat své myšlenky a názory a vhodně navazovat na příspěvky ostatních mluvčích.
Samostatný ústní projev
Umí jasně a podrobně popsat složitá témata, rozšiřovat je o témata vedlejší, rozvíjet konkrétní body a zakončit svou řeč vhodným závěrem.
PSANÍ
Písemný projev
Se zvládnutou úrovní C1 se student umí jasně vyjádřit, dobře uspořádat text a podrobně vysvětlit svá stanoviska. Umíte psát podrobné dopisy, pojednání nebo zprávy o složitých tématech a zdůraznit to, co považuje za nejdůležitější. Dokáže zvolit styl textu podle toho, jakému typu čtenáře je určen.
|
Požadavky na studenta
|
Povinná docházka
Připravenost a aktivní účast na seminářích
Závěrečná zkouška jazykové způsobilosti (ZJZP)
Popis zkoušky ZJZP:
Zkouška ZJZP testuje dosažení úrovně CEFR C1 ve všech jejích částech a aspektech (viz sekce Cíle a Předpoklady)
Zkouška se skládá se že 4 samostatných částí:
POSLECH
ČTENÍ a USE OF ENGLISH
PSANÍ
MLUVENÍ
Každá z částí je hodnocena známkou A-F. Výsledná známka se stanoví průměrem těchto dílčích známek za předpokladu, že z žádné části student neobdržel známku F.
Pokud student získá známku F z některé části, tuto část opakuje. Na splnění každé z částí má tři pokusy.
|
Obsah
|
Selected units from Objective CAE and supplementary materials.
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
|
Předpoklady - další informace k podmíněnosti studia předmětu |
Předchozí zvládnutí jazykové úrovně B2 dle CEFR. |
Získané způsobilosti |
Listening
- follow extended speech even when it is not clearly structured and when relationships are only implied and not signalled explicitly.
- understand a wide range of idiomatic expressions and colloquialisms, appreciating shifts in style and register.
- understand complex technical information, such as operating instructions, specifications for familiar products and services.
- understand lectures, talks and reports in their field of professional or academic interest even when they are propositionally and linguistically complex.
Reading
- understand fairly long demanding texts
- read complex reports, analyses and commentaries where opinions, viewpoints and connections are discussed.
- extract information, ideas and opinions from highly specialised texts in their own field, for example research reports.
- understand long complex instructions even if these are not related to one's job or field of interest, provided there is enough time to reread them.
- go beyond the concrete plot of a narrative and grasp implicit meanings, ideas and connections.
Spoken Interaction
- keep up with an animated conversation between native speakers.
- use the language fluently, accurately and effectively on a wide range of general, professional or academic topics.
- use language flexibly and effectively for social purposes, including emotional, allusive and joking usage.
- express ideas and opinions clearly and precisely, and can present and respond to complex lines of reasoning convincingly.
Spoken Production
- give clear, detailed descriptions of complex subjects.
- give an extended description or account of something, integrating themes, developing particular points and concluding appropriately.
Strategies
- use fluently a variety of appropriate expressions to preface remarks in order to get the floor, or to gain time and keep the floor while thinking.
- relate own contribution skilfully to those of other speakers.
- substitute an equivalent term for a word they can't recall without distracting the listener.
Language Quality
- express oneself fluently and spontaneously, almost effortlessly. Only a conceptually difficult subject can hinder a natural, smooth flow of language.
- produce clear, smoothly-flowing, well-structured speech, showing control over ways of developing what they want to say in order to link both their ideas and their expression of them into coherent text.
- have a good command of a broad vocabulary allowing gaps to be readily overcome with circumlocutions; rarely have to search obviously for expressions or compromise on saying exactly they want to.
- consistently maintain a high degree of grammatical accuracy; errors are rare and difficult to spot.
Writing
- express oneself in writing on a wide range of general or professional topics in a clear and user-friendly manner.
- present a complex topic in a clear and well-structured way, highlighting the most important points, for example in a composition or a report.
- present points of view in a comment on a topic or an event, underlining the main ideas and supporting their reasoning with detailed examples.
- put together information from different sources and relate it in a coherent summary.
- give a detailed description of experiences, feelings and events in a personal letter.
- write formally correct letters, for example to complain or to take a stand in favour of or against something.
- write texts which show a high degree of grammatical correctness and vary vocabulary and style according to the addressee, the kind of text and the topic.
- select a style appropriate to the reader in mind.
(Schneider, Günther & North, Brian (2000): Fremdsprachen können - was heisst das? Chur/Zürich, Rüegger.)
|
Vyučovací metody |
-
|
Hodnotící metody |
-
|
|
|
|