|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KAA / BRIKK
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KAA
/
BRIKK
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Název
|
Rozvoj interkulturní komunikační kompet.
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Název dlouhý
|
Rozvoj interkulturní komunikační kompetence
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
3
Kred.
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Rozsah hodin
|
Seminář
2
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Vyučovací jazyk
|
Angličtina
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Letní semestr
|
29 / 32
|
0 / 0
|
4 / 7
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Letní semestr
|
Vyučovaný semestr
|
Letní semestr
|
Minimum (B + C) studentů
|
nestanoveno
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Angličtina
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
0
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ano
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Cílem předmětu je rozvíjet schopnost porozumění různým kulturám (včetně vlastní), která studentům umožní úspěšně komunikovat s lidmi z ostatních kultur.
|
Požadavky na studenta
|
1. Komunikační jazyková kompetence v AJ minimálně na úrovni B2+.
2. Aktivní účast na seminářích = plnění zadaných úkolů před a během seminářů. V případě absence samostatné plnění úkolů v LMS Moodle.
3. Portfolio (interkulturní komunikační kompetence studenta a její písemné/audio sebehodnocení na začátku, v průběhu a na konci kurzu)
4. Zápočet ve formě kolokvia (odborná diskuse s oporou v odevzdaném portfoliu)
|
Obsah
|
Basic theoretical framework of intercultural communicative competence.
Terminology connected to intercultural communicative competence, culture, acculturation, intercultural communication and intercultural competence etc. (intercultural - multicultural, culture, big C Culture - small c culture, subculture, language and culture, culture and society, nation, racism, ethnicity, etc.).
Self awareness: one's own cultural identity and its formation.
Awareness of others: what unites or separates people from different cultures; the nature and dangers of stereotyping; culture clashes and culture shock; sense of humor; reflection of others; respect, empathy, cooperation; etc.
Attitudes: similarities and differences in values, beliefs, behaviours and norms; willingness to relativise them; pulling down the barriers; ability to decentre; tolerance; non-judgmental thinking; openness; curiosity; etc.
Skills: savoir comprende and savoir apprende / faire.
Knowledge: values, beliefs, assumptions; how own and other social groups and identities function and interact, etc.
Proficiency in the host language: communicative language competence.
Critical cultural awareness: evaluation of cultures based on explicit criteria, perspectives, practises, products, etc.
Continuous reflection of the process of perceiving and understanding intercultural communicative competence.
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Základní:
Hofstede, Geert. Cultures and organizations : software of the mind. New York: McGraw-Hill, 1991. ISBN 0-07-029307-4.
-
Základní:
PRŮCHA, J. Interkulturní komunikace. Praha : Grada, 2010.
-
Základní:
KOSTKOVÁ, K. Rozvoj interkulturní komunikační kompetence.. Brno, 2012. ISBN 978-80-210-6035-7.
-
Doporučená:
Lustig, Myron W. Intercultural competence : interpersonal communicattion across cultures. Boston: Pearson Education, 2006. ISBN 0-205-45352-X.
-
Doporučená:
PRŮCHA,J. Interkulturní psychologie.. Praha :Portál 2004.
-
Doporučená:
Morgensternová, Monika. Interkulturní psychologie : rozvoj interkulturní senzitivity. Praha: Karolinum, 2007. ISBN 978-80-246-1361-1.
-
Doporučená:
Byram, M., Fleming, M. Language Learning in Intercultural Perspective. CUP, 1998. ISBN 0 52162376 6.
-
Doporučená:
PRŮCHA, J. Multikulturní výchova. 2. vyd. Praha: Triton, 2011.
-
Doporučená:
Deardorff, Darla K. The Sage handbook of intercultural competence. Thousand Oaks: Sage Publications, 2009. ISBN 978-1-4129-6045-8.
-
Doporučená:
Gudykunst, W.B. Theorizing about Intercultural Communication.. Thousand Oaks, 2005. ISBN 978-0761927495.
|
Časová náročnost
|
Prezenční forma studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Domácí příprava na výuku
|
26
|
Samostatná kritická četba
|
26
|
Příprava na zápočet
|
4
|
Kontaktní výuka
|
26
|
Celkem
|
82
|
|
Předpoklady - další informace k podmíněnosti studia předmětu |
- |
Získané způsobilosti |
Tento předmět rozvíjí všech pět domén interkulturní komunikační kompetence (doména vědomí, postojů, dovedností, znalostí) tak, aby student byl způsobilý vnímat a porozumět těmto doménám, nejenom v národní, ale i firemní kultuře. |
Vyučovací metody |
- Monologická (výklad, přednáška, instruktáž)
- Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
- Metody práce s textem (učebnicí, knihou)
- Metody samostatných akcí
- Nácvik dovedností
- Aktivizující (simulace, hry, dramatizace)
|
Hodnotící metody |
- Rozhovor
- Rozbor portfolia studenta
|
|
|
|