|
|
Main menu for Browse IS/STAG
Course info
KAA / MUPX2
:
Course description
Department/Unit / Abbreviation
|
KAA
/
MUPX2
|
Academic Year
|
2023/2024
|
Academic Year
|
2023/2024
|
Title
|
Teaching Practice II
|
Form of course completion
|
Course-credit
|
Form of course completion
|
Course-credit
|
Accredited / Credits
|
Yes,
5
Cred.
|
Type of completion
|
Combined
|
Type of completion
|
Combined
|
Time requirements
|
Praxe
10
[HRS/WEEK]
|
Course credit prior to examination
|
No
|
Course credit prior to examination
|
No
|
Automatic acceptance of credit before examination
|
No
|
Included in study average
|
NO
|
Language of instruction
|
Czech, English
|
Occ/max
|
|
|
|
Automatic acceptance of credit before examination
|
No
|
Summer semester
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Included in study average
|
NO
|
Winter semester
|
1 / 15
|
0 / 0
|
0 / 0
|
Repeated registration
|
NO
|
Repeated registration
|
NO
|
Timetable
|
Yes
|
Semester taught
|
Winter semester
|
Semester taught
|
Winter semester
|
Minimum (B + C) students
|
not determined
|
Optional course |
Yes
|
Optional course
|
Yes
|
Language of instruction
|
Czech, English
|
Internship duration
|
0
|
No. of hours of on-premise lessons |
|
Evaluation scale |
S|N |
Periodicity |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Fundamental theoretical course |
No
|
Fundamental course |
Yes
|
Fundamental theoretical course |
No
|
Evaluation scale |
S|N |
Substituted course
|
KAA/UCPX2
|
Preclusive courses
|
N/A
|
Prerequisite courses
|
KAA/MUPX1
|
Meet all prerequisites before registering
|
YES
|
Informally recommended courses
|
N/A
|
Courses depending on this Course
|
N/A
|
Note
|
předmět musí být zapsán současně s MDID2, MUMV, MREF2, MHUN, MHUU
|
Histogram of students' grades over the years:
Graphic PNG
,
XLS
|
Course objectives:
|
Teaching Practice II, which is integrated with Project II, provides opportunities for student teachers to utilise knowledge and skills previously acquired in the courses of the Professional Module in teaching English at lower secondary schools.
|
Requirements on student
|
- 3 dny v týdnu praxe ve školách, která pokrývá následující činnosti :
1. Spolupráce s mentorem i dalšími kolegy zaměřená nejen na výuku AJ, ale také na školu jako instituci.
2. Náslechy (minimálně 10 hodin) v hodinách mentora i jiných vyučujících.
3. Přímá pedagogická činnost studenta - 70 - 80 hodin, včetně tandemové výuky.
4. Další činnosti související s činností a chodem školy, např. vedení kroužků, práce se žáky se speciálními vzdělávacími potřebami včetně žáků nadaných, asistence mentorovi (např. příprava materiálů, testů, projektů).
5. Zpětná vazba a reflexe plánů hodin a jejich realizace, případně dalších činností studenta (student a mentor).
6. Individuální pohovor na základě odevzdaných a reflektovaných plánů hodin (např. Mahara).
Požadavky platí i pro případ, že pedagogická praxe bude probíhat v kontextu distančního vzdělávání.
|
Content
|
- 3 dny v týdnu praxe ve školách, která pokrývá následující činnosti :
1. Spolupráce s mentorem i dalšími kolegy zaměřená nejen na výuku AJ, ale také na školu jako instituci.
2. Náslechy (minimálně 10 hodin) v hodinách mentora i jiných vyučujících.
3. Přímá pedagogická činnost studenta - 70 - 80 hodin, včetně tandemové výuky.
4. Další činnosti související s činností a chodem školy, např. vedení kroužků, práce se žáky se speciálními vzdělávacími potřebami včetně žáků nadaných, asistence mentorovi (např. příprava materiálů, testů, projektů).
5. Zpětná vazba a reflexe plánů hodin a jejich realizace, případně dalších činností studenta (student a mentor).
6. Individuální pohovor na základě odevzdaných a reflektovaných plánů hodin (např. Mahara).
Požadavky platí i pro případ, že pedagogická praxe bude probíhat v kontextu distančního vzdělávání.
|
Activities
|
|
Fields of study
|
|
Guarantors and lecturers
|
|
Literature
|
-
Basic:
Píšová, Michaela. Klinický rok : procesy profesního rozvoje studentů učitelství a jejich podpora. Pardubice: Univerzita Pardubice, 2005. ISBN 80-7194-744-X.
-
Basic:
RICHARDS, J.C.; LOCKHART. Reflective Teaching in Second Language Classrooms. Cambridge University Press, 2000. ISBN 0 521 45803 X.
-
Recommended:
Spilková, Vladimíra, Anna Tomková, Nataša Mazáčová, Jana Kargerová a kol. Klinická škola a její role ve vzdělávání učitelů. Praha, 2015.
-
Recommended:
Spilková, Vladimíra, Anna Tomková a kol. Kvalita učitele a profesní standard. Praha, 2010.
-
Recommended:
Píšová, Michaela, Karolína Duschinská a kol. Mentoring v učitelství. Praha, 2012.
-
Recommended:
Píšová, Michaela. Portfolio v profesní přípravě učitele. Pardubice: Univerzita Pardubice, 2007. ISBN 978-80-7395-024-8.
-
Recommended:
Píšová, Michaela. Pro mentory projektu Klinický rok : vedení pedagogické praxe. Pardubice: Univerzita Pardubice, 2006. ISBN 80-7194-854-3.
-
Recommended:
PODLAHOVÁ, L. První kroky učitele. Praha: Triton, 2004.
|
Prerequisites - other information about course preconditions |
- |
Competences acquired |
Students will further develop their professional teaching competence within the framework of a three-stage cycle planning - teaching - analysing. Furthermore, their skills in the area of materials development and evaluation will evolve. |
Teaching methods |
- Methods of individual activities
- Monitoring
- Demonstration
- Projection
- Skills training
- Laboratory work
- Work-related activities
|
Assessment methods |
- Student performance assessment
- Work-related product analysis
- Discussion
- Systematic monitoring
- Student portfolio analysis
- Class observation
|
|
|
|