|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KBBV / C474
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KBBV
/
C474
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Název
|
Laboratoř oboru I
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
4
Kred.
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Rozsah hodin
|
Cvičení
5
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Letní semestr
|
21 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Letní semestr
|
Vyučovaný semestr
|
Letní semestr
|
Minimum (B + C) studentů
|
nestanoveno
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
0
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ano
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
KBBV/C475
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Cílem předmětu je, aby student získal teoretické znalosti z oblasti výzkumu. Student by měl prokázat schopnost získané informace utřídit do logických celků, aplikovat je při vlastním výzkumu. Student by měl samostatně vykonávat měření včetně vyhodnocení výsledků.
|
Požadavky na studenta
|
Teoretické a praktické zvládnutí základních analytických metod dané laboratoře.
|
Obsah
|
Student si podle nabídky vyučujících a podle své specializace vybere téma diplomové práce. Školitel studenta informuje o náplni diplomové práce, postupných krocích její realizace, obsahu teoretické části, experimentech, které bude muset student sám zvládnout. Student zahájí práci v příslušné laboratoři a seznamuje se s potřebnými metodami a přístroji. Cílem předmětu je, aby si student osvojil dovednosti a praktické znalosti o analytických metodách používaných v dané laboratoři a pro zvolené téma diplomové práce. Student tak získá dostatek praktických zkušeností, nutných pro realizaci své diplomové práce. Tyto praktické zkušenosti postupně a pod dozorem školitele uplatňuje při řešení dílčích úkolů diplomové práce. Student se seznamuje se základním vybavením laboratoře, provozním řádem, bezpečností práce na daném pracovišti. Získává potřebné informace o principech a vlastním provedení analytických metod a testů běžně používaných v daném oboru a vybrané specializaci. Seznamuje se s přístrojovým vybavením laboratoře, pravidly zacházení s nimi v rámci pravidel správné laboratorní praxe. Student si tak prakticky vyzkouší veškeré přípravné práce nutné k vlastní realizaci pokusu či testu, jako je například příprava roztoků, úprava pH, filtrace, centrifugace, dialýza, skladování a konzervace vzorků, vážení, pipetování apod.
Cílem diplomové práce je naučit studenta správnému a srozumitelnému vyjadřování na zadané téma formou kompilačního odborného textu, seznámit studenta se zásadami citací odborné literatury, stejně jako naučit studenta základním dovednostem při plánování a realizaci ucelené samostatné laboratorní práce (pracovní postupy, základní metody zpracování, vyhodnocení výsledků v kontextu s literaturou, forma prezentace).
V teoretické úvodní části práce student pracuje s odborným textem, získává nové informace o moderních metodách a využívá k tomu dostupné informační databáze. Student/ka provádí analýzu a třídění informací, které kompiluje do souvislého textu přehledně popisující řešenou problematiku s uvedením nových poznatků z oboru laboratorní diagnostiky.
V experimentální části student prokáže schopnost samostatné přípravy, plánování metodického postupu a vlastní realizace dílčích výzkumných úkolů. Výsledky svého výzkumu student vyhodnocuje pomocí moderní výpočetní techniky, vhodných programů a internetových databází. Výsledky student zpracuje do textu a uvede jejich zhodnocení v kontextu s údaji v literatuře. V závislosti na charakteru zvolených použitých metod student výsledky také statisticky vyhodnotí.
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
|
Předpoklady - další informace k podmíněnosti studia předmětu |
Nespecifikovány |
Získané způsobilosti |
Samostatná práce s příslušnou instrumentální technikou. Vyhledávání v databázích a odborné literatuře. |
Vyučovací metody |
|
Hodnotící metody |
|
|
|
|