|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KDMML / YBPVT
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KDMML
/
YBPVT
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Název
|
Perspektivy, vize a nové trendy v doprav
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Název dlouhý
|
Perspektivy, vize a nové trendy v dopravě
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
4
Kred.
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Rozsah hodin
|
Přednáška
16
[HOD/SEM]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Letní semestr
|
0 / -
|
21 / -
|
1 / -
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Letní semestr
|
Vyučovaný semestr
|
Letní semestr
|
Minimum (B + C) studentů
|
nestanoveno
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
0
|
Hodnotící stupnice |
A|B|C|D|E|F |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ano
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
A|B|C|D|E|F |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
KDMML/XBPVT
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Cílem předmětu je seznámit studenty s vizemi uplatňovanými v dopravní soustavě v kontextu s jejím možným budoucím vývojem; poskytnout v systémovém pojetí aktuální přehled o stávajících a připravovaných trendech, které jsou diskutovány v dílčích oblastech dopravy. Koncept předmětu zahrnuje rovněž kritickou analýzu perspektiv rozvoje dopravy navazující na historický vývoj jednotlivých dopravních módů. Kromě jiného bude student v rámci předmětu informován o otázkách spjatých například s problematikou autonomní mobility (otázky právní, etické, technické, technologické), managementu dopravního chování, zásadách dopravní politiky, vytváření právní jistoty uživatelů dopravy, užití moderních technologií v dopravě, ale také limitech pro jejich uplatnění, požadavcích na rychlou mobilitu, ale rovněž o řešení selhání prvků dopravního systému a podobně.
|
Požadavky na studenta
|
-
|
Obsah
|
1. Vývoj a změny filozofie mobility v historickém kontextu.
2. Vzájemná interakce dopravy, ekonomiky a ostatních oblastí společnosti.
3. E-mobilita, alternativní paliva a energie pro dopravu; emise v dopravě.
4. Technické trendy v jednotlivých dopravních módech.
5. Technologické trendy v jednotlivých dopravních módech.
6. Problematika autonomní mobility.
7. Využití umělé inteligence a telematiky v dopravě.
8. Kooperativní systémy ITS.
9. Management dopravního chování, sdílená ekonomika, veřejné služby a rychlá mobilita.
10. Koncept Smart Transport a jeho dopady, včetně vazby na urbanizaci, suburbanizaci a desuburbanizaci.
11. Kritické faktory ovlivňující rozvoj dopravy v pozitivním a negativním kontextu.
12. Řešení selhání prvků dopravního systému.
13. Vize dopravy v následujících dekádách (dle různých zdrojů a konceptů).
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
|
Předpoklady - další informace k podmíněnosti studia předmětu |
- |
Získané způsobilosti |
- |
Vyučovací metody |
-
|
Hodnotící metody |
-
|
|
|
|