|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KE / RNLOE
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KE
/
RNLOE
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Název
|
Programovatelné logické obvody
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
4
Kred.
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Rozsah hodin
|
Seminář
20
[HOD/SEM]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ano
|
Zápočet před zkouškou
|
Ano
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Letní semestr
|
0 / -
|
1 / -
|
0 / 0
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Letní semestr
|
Vyučovaný semestr
|
Letní semestr
|
Minimum (B + C) studentů
|
nestanoveno
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
0
|
Hodnotící stupnice |
A|B|C|D|E|F |
Periodicita |
každý rok
|
Hodnotící stupnice pro zp. před zk. |
S|N |
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
A|B|C|D|E|F |
Hodnotící stupnice pro zp. před zk. |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Cílem předmětu je seznámit studenty s programovatelnými logickými obvody a s jejich využitím při návrhu digitálních obvodů. První část přednášek je věnována teoretickému základu, zejména logickým obvodům a jejich minimalizaci. Dále je důraz kladen na algoritmizaci, která umožní pochopit návrh dílčích celku a celých systémů a také strukturu programovacího jazyka VHDL. Druhá část je zaměřena na programovatelná hradlová pole a jejich využití při zpracování digitálního signálu. Cvičení umožní pochopení a prohloubení získaných teoretických znalostí při praktických realizacích.
|
Požadavky na studenta
|
Student musí v průběhu semestru i při závěrečné zkoušce prokázat porozumění řešeným problémům v rozsahu probrané látky.
|
Obsah
|
1.Úvod do digitálních systémů, číselné soustavy 2.Boolova algebra, logická hradla a funkce 3.Kombinační obvody, třístavové obvody 4.Sekvenční obvody a další logické bloky 5.Registry, čítače, paměti 6.Konečné stavové automaty 7.Úvod programovacího jazyka VHDL 8.Typická struktura modulu VHDL, operátory, atributy, podmínkové konstrukce 9.Realizace kombinačních a sekvenčních obvodů v jazyku VHDL 10.Syntéza obvodů, omezení při návrhu, časová simulace 11.Propojení programovatelného logického obvodu s AD-DA převodníky 12.Zpracovaní digitálních signálů I. 13.Zpracovaní digitálních signálů II.
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
Kolouch, J. Programovatelné logické obvody : přednášky. Brno: Vysoké učení technické v Brně, 2002. ISBN 80-214-2196-7.
Kolouch, J. Programovatelné logické obvody a návrh jejich aplikací v jazycích ABEL a VHDL : počítačové cvičení. Brno: Vysoké učení technické v Brně, 2002. ISBN 80-214-2197-5.
V případě mimořádných opatření bude výuka probíhat vzdáleně s využitím programu MS Teams v době dle rozvrhu. Účast na schůzkách skupiny v MS Teams je ekvivalentní účasti na přednáškách a cvičeních.
In the case of distance learning, lessons will be tought trough MS Teams. Lessons will be at the time shown in the timetable. MS Teams is equivalent to participation and or attendens in lectures and excersises.
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Základní:
Pinker, J., Poupa, M. Číslicové systémy a jazyk VHDL. Praha, 2006. ISBN 80-7300-198-5.
-
Základní:
Kolouch, J. Programovatelné logické obvody : přednášky. Brno, 2002. ISBN 80-214-2196-7.
-
Základní:
Kanilo, K. VHDL for Programmable Logic.. New York, 1996.
-
Doporučená:
Pinker, J., Poupa, M. Číslicové systémy a jazyk VHDL.
-
Doporučená:
Kolouch, J. Programovatelné logické obvody : přednášky.
-
Doporučená:
Kolouch, J. Programovatelné logické obvody a návrh jejich aplikací v jazycích ABEL a VHDL : počítačové cvičení..
-
Doporučená:
Kolouch, J. Programovatelné logické obvody a návrh jejich aplikací v jazycích ABEL a VHDL : počítačové cvičení.. Brno, 2002. ISBN 80-214-2197-5.
-
Doporučená:
Kanilo, K. VHDL for Programmable Logic..
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Domácí příprava na výuku
|
40
|
Kontaktní výuka
|
35
|
Příprava na zkoušku
|
45
|
Celkem
|
120
|
|
Předpoklady - další informace k podmíněnosti studia předmětu |
Seznámit studenty se základy HDL: VHDL, Verilog a základními postupy při návrhu, dále principy, architekturou a aplikacemi programovatelných logických součástek (PLD)-FPGA, hradlových polí. Důraz je kladen zejména na návrh aplikací schematicky, v jazyku VHDL i Verilog - od syntézy, přes testování, debugging a simulaci až po implementaci do cílového obvodu. V praktické části je několik úloh: Měřič rychlosti reakce člověka na světelný signál (7segment dekodér, čítače, PLL, FSM) propojení ADC a DAC na 40Msps na rozšiřující kartě AD a DA, modulátor AM s kontrolou výstupu osciloskopem i rozhlasovým přijímačem. Číslicový filtr FIR v pásmu MHz, kontrola funkce osciloskopem a spektrálním analyzátorem.
Student získá přehled o možnostech a způsobech využití programovatelných logických obvodů a VHDL popisu návrhu.
|
Získané způsobilosti |
Studenti se dovedou orientovat v problematice programovatelných logických polí. |
Vyučovací metody |
- Přednášení
- Monologická (výklad, přednáška, instruktáž)
- Metody práce s textem (učebnicí, knihou)
- Metody samostatných akcí
- Nácvik dovedností
- Laborování
|
Hodnotící metody |
- Ústní zkouška
- Písemná zkouška
- Posouzení zadané práce
- Analýza výkonu studenta
- Obhajoba vlastního projektu
|
|
|
|