|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KEMCH / C906
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KEMCH
/
C906
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Název
|
Základy psychologie a sociální komunikac
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Název dlouhý
|
Základy psychologie a sociální komunikace
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
6
Kred.
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Rozsah hodin
|
Přednáška
2
[HOD/TYD]
Seminář
1
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Letní semestr
|
94 / -
|
0 / -
|
4 / -
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Letní semestr
|
Vyučovaný semestr
|
Letní semestr
|
Minimum (B + C) studentů
|
nestanoveno
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
0
|
Hodnotící stupnice |
A|B|C|D|E|F |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ano
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
A|B|C|D|E|F |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Cílem předmětu je poskytnout posluchačům základní poznatky z oblasti aplikované psychologie. Pozornost je věnována zejména psychologii osobnosti a sociální psychologii. Studenti se seznámí s technikami sebepoznání, s praktickými sociálními a komunikačními dovednostmi a procvičí jejich praktické využití.
|
Požadavky na studenta
|
Zkouška z předmětu je písemná.
|
Obsah
|
Psychologie - její vznik, vývoj, obory. Psychologie osobnosti - struktura. Výkonové charakteristiky osobnosti - schopnosti, vlohy, nadání, talent.
Motivační charakteristiky osobnosti - motivace, stimulace, potřeby, zájmy, ideály, návyky, zlozvyky.
Profilující charakteristiky osobnosti - temperament, postoje, charakter.
Vlastní já a komunikace - sebepojetí, sebeuvědomění a sebepoznávání.
Sociální percepce - procesy ovlivňující vnímání, chyby ve vnímání.
Naslouchání - proces naslouchání, aktivní a efektivní naslouchání.
Verbální komunikace - charakter řeči, akceptace, zdravá komunikace.
Neverbální komunikace - přehled jednotlivých druhů mimoslovního sdělování.
Projev - fáze přípravy projevu, informativní a přesvědčovací projev.
Sociální skupina - sociální pozice, role, normy; pracovní skupina; tým.
Psychologie konfliktu - efektivní zvládání konfliktu, techniky vyjednávání, mediace.
Asertivita - asertivní práva, povinnosti a dovednosti; manipulace.
Duševní hygiena a stres - pozitivní a negativní stres, stresory, techniky duševní hygieny.
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Doporučená:
Potts C. a S. Asertivita - umění být silný v každé situaci. Praha, Grada Publishing, 2014.
-
Doporučená:
Lošťáková, O. Empatická a asertivní komunikace. Praha, Grada Publishing, 2020.
-
Doporučená:
Nakonečný, M. Psychologie osobnosti. Praha, Triton, 2021.
-
Doporučená:
DeVito, J.A. Základy mezilidské komunikace. Praha, Grada Publishing, 2008. ISBN 978-80-247-2018-0.
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Samostatná kritická četba
|
50
|
Domácí příprava na výuku
|
10
|
Celkem
|
60
|
|
Předpoklady - další informace k podmíněnosti studia předmětu |
Absolvování žádného předchozího předmětu není nutné. |
Získané způsobilosti |
Studenti jsou po absolvování předmětu schopni orientovat se v oblasti psychologie osobnosti, ve vývoji osobnosti a jejího vztahu k okolí. Jsou seznámeni se základními manažerskými dovednostmi, které mohou využít při svém dalším studiu, prezentaci své osoby nebo své práce a k celkovému zkvalitnění svého života. Znalosti získané v tomto předmětu mohou studentům významně usnadnit jejich začlenění do pracovního kolektivu nebo vykonávání manažerské funkce. |
Vyučovací metody |
- Monologická (výklad, přednáška, instruktáž)
- Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
|
Hodnotící metody |
|
|
|
|