|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KID / XCMS0
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KID
/
XCMS0
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Název
|
Matematický seminář
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
3
Kred.
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Rozsah hodin
|
Cvičení
26
[HOD/SEM]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
30 / -
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Letní semestr
|
Vyučovaný semestr
|
Letní semestr
|
Minimum (B + C) studentů
|
nestanoveno
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
0
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Cíle předmětu: Seznámit studenty se základními poznatky vektorového počtu ve 3D, posloupností a řad, funkcí a jejich limit, diferenciálního a integrálního počtu, diferenciálních rovnic prvního řádu.
|
Požadavky na studenta
|
Zkoušky se konají ve zkouškových termínech, které jsou včetně dalších upřesňujících údajů zveřejněny v elektronickém informačním systému STAG.
Přihlášení na termín konání zkoušky provede každý student elektronicky ve studijní agendě STAG a zároveň si ověří místo a čas konání zkoušky.
|
Obsah
|
V průběhu semináře budou řešeny matematické úlohy, které mají přímou souvislost s obsahem předmětu XAMAT (Matematika).
1. Základy vektorového počtu v trojrozměrném eukleidovském prostoru (3D souřadná soustava, vzdálenost bodů ve 3D, vektory základní pojmy, lineární závislost a komplanárnost vektorů, lineární kombinace vektorů, báze vektorového prostoru, skalární, vektorový a smíšený součin vektorů)
2. Posloupnost a její limita (posloupnost, limita posloupnosti, výpočty limit posloupností, monotonie posloupností, konvergence a součet geometrické řady)
3. Funkce a její limita (funkce, funkce definovaná po částech, spojitost a limita funkce, jednostranné limity, pravidla pro výpočet limit, výpočty typových limit funkcí)
4. Diferenciální počet funkcí jedné reálné proměnné (definice derivace, věty o derivacích mocninných, goniometrických, logaritmických, exponenciálních a cyklometrických funkcí, derivace složených funkcí, diferenciál funkce, L?Hospitalovo pravidlo pro výpočet limit funkcí, tečny a normály)
5. Průběh funkce (monotonie funkce, stacionární body funkce, lokální a absolutní extrémy funkce, inflexní body funkce, konvexita a konkavita funkce, asymptoty grafu funkce, optimalizační úlohy)
6. Neurčitý integrál funkcí jedné reálné proměnné (primitivní funkce a neurčitý integrál, metody integrace ? přímá, substituční a per partes)
7. Určitý integrál a jeho použití (metody výpočtu určitých integrálů, výpočet plochy pod grafem funkce)
8. Diferenciální rovnice prvního řádu (počáteční problém, metoda separace proměnných, modely růstu a klesání, logistický model)
9. Diferenciální a integrální počet funkcí dvou a více reálných proměnných (funkce dvou a více proměnných, spojitost a limita, parciální derivace, geometrický význam parciálních derivací, extrémy funkcí, Reimannův vícerozměrný integrál, výpočet vícerozměrných integrálů na kompaktním intervalu, aplikace dvojných integrálů)
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
|
Předpoklady - další informace k podmíněnosti studia předmětu |
- |
Získané způsobilosti |
- |
Vyučovací metody |
- Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
- Metody samostatných akcí
- Demonstrace
- Coordinated practice
|
Hodnotící metody |
|
|
|
|