|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KKO / K8TEL
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KKO
/
K8TEL
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Název
|
eHealth a telemedicína
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
3
Kred.
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Rozsah hodin
|
Přednáška
6
[HOD/SEM]
Cvičení
6
[HOD/SEM]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Letní semestr
|
37 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Letní semestr
|
Vyučovaný semestr
|
Letní semestr
|
Minimum (B + C) studentů
|
nestanoveno
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
A|B|C|D|E|F |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ano
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
A|B|C|D|E|F |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Cílem předmětu je poskytnout ucelený soubor poznatků a základních pojmů z oblasti elektronizace zdravotnictví (e-Health), získat vědomosti a dovednosti potřebné k úspěšnému využití informačních a komunikačních systémů. Dále též seznámení s podmínkami předávání a uchovávání elektronických zdravotnických informací a zavádění nových technologií u poskytovatelů zdravotních služeb vedoucích ke zvýšení kvality zdravotní péče.
|
Požadavky na studenta
|
Splnění povinné účasti na přednáškách a na cvičeních. Úspěšné složení ústní zkoušky.
|
Obsah
|
Telemedicína, elektronizace zdraví a zdravotnictví, historický vývoj. Cíle zdravotnické informatiky, zdroje a formy ukládání informací. Legislativní prostředí e-Health. Informační a expertní systémy ve zdravotnictví. Národní zdravotnický informační systém. Zdravotnické datové standardy. Aplikovaná telemedicína v klinických oborech. Automatizace zpracování dat a kybernetická bezpečnost.
Zdroje informací, výzkum a etický kodex. Data, informace, infrastruktura pro ukládání a výměnu informací. Právní odpovědnost a podmínky poskytování služeb e-Health. IT technologie podpory telemedicíny. Telemedicínská diagnostika a terapie. Trendy dalšího rozvoje technologií, využití a hrozby.
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
-
Garanti:
RNDr. Hynek Schvach, Ph.D. ,
-
Přednášející:
Ing. Pavel Blažek, Ph.D. (100%),
Ing. Bc. Jiří Néma (100%),
RNDr. Hynek Schvach, Ph.D. (100%),
-
Cvičící:
Ing. Pavel Blažek, Ph.D. (100%),
Ing. Bc. Jiří Néma (100%),
RNDr. Hynek Schvach, Ph.D. (100%),
|
Literatura
|
-
Základní:
STŘEDA, L.; HÁNA, K. eHealth a telemedicína. Praha: Grada, 2016. ISBN 978-80-247-5764-3.
-
Základní:
Národní strategie elektronického zdravotnictví ČR 2016-2020 (dostupné na: https://www.databaze-strategie.cz/cz/mzd/strategie/narodni-strategie-elektronickeho-zdravotnictvi-2016-2020?typ=detail)..
-
Základní:
Návrh věcného záměru zákona o elektronizaci zdravotnictví. Elektronická knihovna Úřadu vlády ČR (dostupné na: https://apps.odok.cz/veklep-detail?pid=ALBSB8AC5VHD)..
-
Doporučená:
ZVÁROVÁ, J.; LHOTSKÁ, L. Biomedicínská informatika IV. Data a znalosti v biomedicíně a zdravotnictví. Praha: Karolinum, 2010. ISBN 978-80-246-1805-0.
-
Doporučená:
Národní plán rozvoje eHealth..
|
Předpoklady - další informace k podmíněnosti studia předmětu |
- |
Získané způsobilosti |
Student používá nové technologie, informační a komunikační systémy a využívá je ke zkvalitnění zdravotní péče.
|
Vyučovací metody |
- Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
|
Hodnotící metody |
|
|
|
|