|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KKO / P10ME
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KKO
/
P10ME
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Název
|
Mentoring ve zdravotnictví
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
2
Kred.
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Rozsah hodin
|
Přednáška
20
[HOD/SEM]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Letní semestr
|
10 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Letní semestr
|
Vyučovaný semestr
|
Letní semestr
|
Minimum (B + C) studentů
|
nestanoveno
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
A|B|C|D|E|F |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
A|B|C|D|E|F |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Cílem předmětu je objasnit studentům princip mentoringu ve zdravotnictví, úlohu mentora ve výukovém procesu studentů i při adaptaci nových zaměstnanců, a to v souvislosti s platnou legislativou a podmínkami pro výkon povolání a vzdělávání.
|
Požadavky na studenta
|
Splnění stanovené povinné účasti na přednáškách. Splnění písemného testu nebo ústního zkoušení dle rozhodnutí garanta předmětu.
|
Obsah
|
Nelékařské zdravotnické profese, výkon povolání, vzdělávání, související legislativa. Mentoring ve zdravotnictví, vymezení, terminologie, podstata, profesní příprava a uplatnění mentora. Související legislativa. Osobnost studenta/mentee, osobnost mentora, motivace chování, hodnoty, postoje, předsudky, moc, osobní cíle, vize, zdroje, síly. Sociální role mentor/mentee, týmové role, navazování vztahu, partnerství, spolupráce v týmu, ve skupině. Komunikace v mentoringu (uzavírání dohod, žádosti, prosby, oceňování, konstruktivní kritika, hodnocení, odmítání, konflikty, nenásilná komunikace, principy transakční analýzy, odborný, laický jazyk) ve zdravnotnické organizaci.
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Základní:
ROSENBERG, M. B. Nenásilná komunikace. 4. vyd., Praha: Portál, 2016. ISBN 978-80-262-1079-5.
-
Základní:
JEDLIČKA, R.; KOŤA, J.; SLAVÍK. J. Pedagogická psychologie pro učitele: psychologie ve výchově a vzdělávání. Praha: Grada, 2018. ISBN 978-80-271-0586-1.
-
Základní:
ČAKRT, M. Typologie osobnosti v medicíně: lékaři, sestry, pacienti.. Praha: Management Press, 2016. ISBN 978-80-7261-496-7.
-
Doporučená:
COLLIN, C.; BENSON, N. C.; GINSBURG, J.; GRAND, V.; LAZYAN, M.; WEEKS, M. Kniha psychologie. Praha: Euromedia Group, 2019. ISBN 978-80-7617-356-9.
-
Doporučená:
VAŇKOVÁ, M. Mentorství očima studenta a mentora klinické praxe. [cit. 2015 - 03 - 08]. Sestra+ [online], 2013.
-
Doporučená:
ROSENBERG, M.B. Nenásilná komunikace a moc. 1. vyd. Praha: Portál, 2016. ISBN 978-80-262-1466-3.
-
Doporučená:
Čáp, Jan. Psychologie pro učitele. Praha: Portál, 2007. ISBN 978-80-7367-273-7.
|
Předpoklady - další informace k podmíněnosti studia předmětu |
- |
Získané způsobilosti |
Student zná a orientuje se v principech mentoringu ve zdravotnictví, úloze mentora a platné legislativě vztažené k této problematice. |
Vyučovací metody |
- Monologická (výklad, přednáška, instruktáž)
|
Hodnotící metody |
|
|
|
|