|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KOS / P6BAS
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KOS
/
P6BAS
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Název
|
Bazální stimulace
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
1
Kred.
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Rozsah hodin
|
Cvičení
20
[HOD/SEM]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Letní semestr
|
0 / -
|
21 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Letní semestr
|
Vyučovaný semestr
|
Letní semestr
|
Minimum (B + C) studentů
|
nestanoveno
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
KOS/P2BAS
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Cílem předmětu je seznámit studující s konceptem Bazální stimulace, s jeho historií, současnou situací v ČR, se základními a nástavbovými prvky konceptu. Naučit studující používat základní techniky jednotlivých prvků konceptu Bazální stimulace. Seznámit studenty s dalšími technikami využívanými u pacientů s různými stupni a formami poruch vnímání.
|
Požadavky na studenta
|
80% aktivní účast na cvičeních. Úspěšné splnění testu a správné provedení zadané techniky.
|
Obsah
|
Úvod do předmětu Bazální stimulace (historie, teoretická východiska, cíle, současná situace v ČR). Další koncepty a techniky využívané k stimulaci vnímání (reminiscence, snoezelen, kinestetická mobilizace,...). Nástavbové prvky konceptu (optická a auditivní stimulace). Iniciální dotek - zážitkový seminář. Autobiografická anamnéza. Somatická stimulace (koupele, polohování, mikropolohování). Techniky k podpoře dechu. Vibrační stimulace. Vestibulární stimulace. Olfaktorická a orální stimulace. Taktilně haptická stimulace.
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Základní:
FRIEDLOVÁ, K. Bazální stimulace pro pečující, terapeuty, logopedy a speciální pedagogy (praktická příručka pro pracující v sociálních službách, dlouhodobé péči a ve speciálních školách). 1.vyd. Tábor: Asociace poskytovatelů sociálních služeb ČR, 2015.
-
Základní:
FRIEDLOVÁ, K. Bazální stimulace v základní ošetřovatelské péči. 1. vyd. Praha: Grada, 2007.
-
Doporučená:
FRIEDLOVÁ, K. Bazální stimulace pro učitele předmětu ošetřovatelství. 3. vyd. Frýdek-Místek: Institut bazální stimulace, 2009.
-
Doporučená:
PROCHÁZKOVÁ, E. Práce s biografií a plány péče. Praha: Mladá fronta, 2014.
-
Doporučená:
JANEČKOVÁ, H.; VACKOVÁ M. Reminiscence, využití vzpomínek při práci se seniory. Praha: Portál, 2010.
-
Doporučená:
WEHNER, L.; SCHWINGHAMMER, Y. Smyslová aktivizace. Praha: Grada, 2014.
-
Doporučená:
FILATOVÁ, R. Snoezelen-MSE. Frýdek-Místek: Kleinwächter Josef, 2014. ISBN 978-80-905419-3-1.
|
Předpoklady - další informace k podmíněnosti studia předmětu |
- |
Získané způsobilosti |
Studující zná základní a nástavbové prvky konceptu Bazální stimulace. Umí používat jednotlivé prvky konceptu. Zná a chápe indikace k používání jednotlivých prvků konceptu, volí vhodné postupy u pacientů v souladu s jejich zdravotním stavem. |
Vyučovací metody |
- Monologická (výklad, přednáška, instruktáž)
- Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
- Metody práce s textem (učebnicí, knihou)
- Nácvik dovedností
|
Hodnotící metody |
-
|
|
|
|