|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KPZ / P4ZP1
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KPZ
/
P4ZP1
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Název
|
Zdravotně soc. péče o os. se zdr.pos I.
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Název dlouhý
|
Zdravotně sociální péče o osoby se zdravotním postižením I.
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
3
Kred.
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Rozsah hodin
|
Přednáška
25
[HOD/TYD]
Cvičení
15
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ano
|
Zápočet před zkouškou
|
Ano
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Letní semestr
|
10 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Letní semestr
|
Vyučovaný semestr
|
Letní semestr
|
Minimum (B + C) studentů
|
nestanoveno
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
A|B|C|D|E|F |
Periodicita |
každý rok
|
Hodnotící stupnice pro zp. před zk. |
S|N |
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
A|B|C|D|E|F |
Hodnotící stupnice pro zp. před zk. |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
KPZ/P3URH
|
Splnit všechny podmiňující předměty před zápisem
|
NE
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
KPZ/P5ZP2
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Cílem předmětu je charakterizovat a vymezit základní specifika osob s tělesným, mentálním a kombinovaným postižením. Cílem je studující seznámit zejména s možnosti podpory těchto osob a vést je k optimalizaci profesního přístupu k těmto jedincům.
|
Požadavky na studenta
|
Splnění povinné účasti na cvičeních. Splnění písemného testu nebo ústního zkoušení dle rozhodnutí garanta předmětu.
|
Obsah
|
Historie zdravotně sociální péče o jedince s postižením. Osoba s mentálním postižením. Osoba s tělesným postižením. Osoba se vzácným onemocněním. Osoba s duševním onemocněním. Osoba s demencí. Zdravotně-sociální poradenství osobám s postižením.
Alternativní a augmentativní komunikace. Dávky, služby a kompenzační pomůcky. Problematika svéprávnosti a autonomie. Metody sociální s osobami se zdravotním a duševním postižením. Sexualita osob se zdravotním postižením. Návštěva služeb pro osoby s duševním onemocněním.
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Základní:
VÁGNEROVÁ, M. Psychopatologie pro pomáhající profese. Praha: Portál, 2008.
-
Základní:
FISCHER, S.; ŠKODA, J. Speciální pedagogika: edukace a rozvoj osob se somatickým, psychickým a sociálním znevýhodněním. Praha: Triton, 2008.
-
Doporučená:
ČADILOVÁ, V.; JŮN, H.; THOROVÁ, K. a kol. Agrese u lidí s mentální retardací a s autismem. 1. vyd. Praha: Portál, 2007.
-
Doporučená:
ŠVARCOVÁ; SLABINOVÁ, I. Mentální retardace: vzdělávání, výchova, sociální péče. Praha: Portál, 2011.
-
Doporučená:
NOVOSAD, L. Poradenství pro osoby se zdravotním a sociálním znevýhodněním: základy a předpoklady dobré poradenské praxe. Praha: Portál, 2009. ISBN 978-807-3675-097.
-
Doporučená:
VOJTKO, T. Speciální pedagogika. Praha: Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, 2010.
-
Doporučená:
NOVOSAD, L. Tělesné postižení jako fenomén i životní realita: diskurzivní pohledy na tělo, tělesnost, pohyb, člověka a tělesné postižení. Praha: Portál, 2011.
|
Předpoklady - další informace k podmíněnosti studia předmětu |
- |
Získané způsobilosti |
Studující zná historii a současnost péče o cílovou skupinu, její osobnostní charakteristiky, legislativu. Jsou mu jasné souvislosti v kontextu ucelené rehabilitace. Umí aplikovat své znalosti v praxi v jednotlivých organizacích poskytujících sociální a zdravotně sociální služby. Má znalosti z poradenství, standardů kvality sociálních služeb, volnočasových aktivit, bydlení, aktivizačních činností realizovaných u dané cílové skupiny. |
Vyučovací metody |
- Monologická (výklad, přednáška, instruktáž)
- Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
- Nácvik dovedností
|
Hodnotící metody |
-
|
|
|
|