|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KRP / BMIPR
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KRP
/
BMIPR
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Název
|
Mikroprocesory
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
5
Kred.
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Rozsah hodin
|
Přednáška
2
[HOD/TYD]
Cvičení
2
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ano
|
Zápočet před zkouškou
|
Ano
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Letní semestr
|
21 / -
|
0 / 0
|
0 / 0
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Letní semestr
|
Vyučovaný semestr
|
Letní semestr
|
Minimum (B + C) studentů
|
nestanoveno
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
0
|
Hodnotící stupnice |
A|B|C|D|E|F |
Periodicita |
každý rok
|
Hodnotící stupnice pro zp. před zk. |
S|N |
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
A|B|C|D|E|F |
Hodnotící stupnice pro zp. před zk. |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
KRP/IMTER
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Cílem předmětu je seznámit posluchače se základními principy mikroprocesorové techniky. Je probírána vnitřní struktura mikropočítačů se zaměřením na využití mikroprocesorů především v měřicí a řídicí technice. Praktické aspekty problematiky jsou demonstrovány na architektuře 8-mi bitových mikropočítačů AVR firmy Atmel. Během výukového období semestru je zadáno několik samostatných prací. Zápočet z předmětu je podmíněn docházkou a úspěšným obhájením samostatných prací a semestrálního projektu. Semestrálním projektem je praktická úloha v jazyce symbolických adres pro procesory Atmel AVR. Zkouška má část praktickou a ústní. V praktické části prokazuje posluchač znalosti z programování v jazyce symbolických adres a v ústní části student odpovídá na 2 otázky z předem daného seznamu.
|
Požadavky na studenta
|
Docházka na cvičení je povinná, maximem jsou dvě neomluvené absence. Během semestru je zadáno několik domácích prácí s odevzdáním v následujícím týdnu. Zápočet je podmíněn docházkou a úspěšným obhájením semestrálního projektu. Tím je praktická úloha v jazyce symbolických adres pro procesory Atmel AVR. Zkouška je ústní, student odpoví na 2 otázky z předem daného seznamu.
|
Obsah
|
Témata přednášek po týdnech semestru:
1. Základní pojmy, historie mikroprocesorové techniky, reprezentace čísel v počítačích I, Registry, Úvod do pamětí.
2. Reprezentace čísla se znaménkem, používané kódy, realizace základních matematických operací.
3. Od hradel logických obvodů k CPU. ALU a GPR mikropočítače.
4. Architektury počítačů. Konstrukce jednoduché CPU.
5. Instrukce a instrukční soubor mikropočítače.
6. Pojem Instruction Set Architecture (ISA) I, módy adresování paměti, ISA AVR I, AVR.
7. AVR Assembler I. Základní instrukce.
8. ISA AVR II.
9. AVR Assembler II. Inicializace a práce se zásobníkem, makry a podprogramy.
10. Celočíselná bezznaménková aritmetika, BCD kód, Plovoucí řádová čárka. Sběrnice.
11. Komunikace s periferiemi a práce s přerušením.
12. Blokové schéma CPU. Činnost CPU, reset, Instrukční a strojové cykly, Pipelining, CISC vs. RISC. ISA II.
13. Paměťový subsystém, cache. Zvyšování výkonu CPU ? paralelismus na úrovni instrukcí a dat.
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
V případě mimořádných opatření bude výuka probíhat vzdáleně s využitím programu MS Teams v době dle rozvrhu. Účast na schůzkách skupiny v MS Teams je ekvivalentní účasti na přednáškách a cvičeních.
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
|
Předpoklady - další informace k podmíněnosti studia předmětu |
Programování ve vyšším programovacím jazyce včetně algoritmizace, základní znalosti z elektroniky a číslicové techniky. |
Získané způsobilosti |
Schopnost práce s jakýmkoli procesorem, studium a aplikace firemní literatury, programování v jazyce symbolických adres na procesorech architektury RISC. |
Vyučovací metody |
- Monologická (výklad, přednáška, instruktáž)
- Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
- Pracovní činnosti
|
Hodnotící metody |
- Ústní zkouška
- Posouzení zadané práce
- Rozhovor
|
|
|
|