|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KST / BPOG1
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KST
/
BPOG1
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Název
|
Počítačová grafika I
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
5
Kred.
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Rozsah hodin
|
Přednáška
2
[HOD/TYD]
Cvičení
2
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ano
|
Zápočet před zkouškou
|
Ano
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Letní semestr
|
155 / -
|
0 / 0
|
0 / 0
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Letní semestr
|
Vyučovaný semestr
|
Letní semestr
|
Minimum (B + C) studentů
|
nestanoveno
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
0
|
Hodnotící stupnice |
A|B|C|D|E|F |
Periodicita |
každý rok
|
Hodnotící stupnice pro zp. před zk. |
S|N |
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ano
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
A|B|C|D|E|F |
Hodnotící stupnice pro zp. před zk. |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
KST/IPOG1
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Cílem předmětu je seznámit studenty se základními pojmy a principy z oblasti rovinné i prostorové grafiky a vytváření interaktivních grafických aplikací s využitím technologie JavaFX.
|
Požadavky na studenta
|
Podmínkou k udělení zápočtu je aktivní práce na cvičení (min. účast 75 %), v případě distanční výuky pravidelné a včasné odevzdávání příkladů vypracovaných na distančních cvičeních a během domácí přípravy. Dále úspěšné absolvování závěrečného testu, ze kterého student získá minimálně 50 % bodů.
Pro úspěšné absolvování zkoušky je nutno absolvovat teoretickou část (min. 33 %) a praktickou část (min. 33 %) a celkově z obou částí získat minimálně 50 %.
|
Obsah
|
1. Úvod do problematiky, význam počítačové grafiky, historie
2. Vybrané základní pojmy počítačové grafiky
3. Grafické uživatelské rozhraní, principy
4. Architektura JavaFX, základní principy a filozofie vytváření GUI s využitím JavaFX
5. Základní komponenty
6. Pokročilé komponenty - ListView, TableView
7. Pokročilé komponenty - TreeView, TableTreeView
8. Dialogy, grafy
9. Formátování pomocí CSS
10. Grafický obsah 2D, kreslení tvarů, třída Canvas, práce s textem
11. Transformace, animace, efekty
12. Práce s rastrovým obrázkem
13. Úvod do 3D grafiky
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
V případě mimořádných opatření bude výuka probíhat vzdáleně s využitím programu MS Teams v době dle rozvrhu. Účast na schůzkách skupiny v MS Teams je ekvivalentní účasti na přednáškách a cvičeních.
|
Garanti a vyučující
|
-
Garanti:
Ing. Martin Dobrovolný, Ph.D. ,
Ing. Petr Veselý ,
-
Přednášející:
Ing. Martin Dobrovolný, Ph.D. (100%),
Ing. Petr Veselý (100%),
-
Cvičící:
Ing. Martin Lepeška (100%),
Ing. Pavel Lokvenc (100%),
Ing. Lukáš Milar (100%),
Ing. Zdeněk Novotný (100%),
Ing. Petr Veselý (100%),
|
Literatura
|
-
Základní:
SCHILDT, Herbert. Java 8: výukový kurs.. Brno: Computer Press, 2016. ISBN 80-251-0615-2.
-
Základní:
EBBERS, Hendrik. Mastering JavaFX 8 Controls. New York, 2014. ISBN 0071833773.
-
Základní:
Žára, Jiří . Moderní počítačová grafika. Brno: Computer Press, 2004. ISBN 80-251-0454-0.
-
Doporučená:
DEA, Carl. JavaFX 8: introduction by example. New York, 2014. ISBN 9781430264606.
-
Doporučená:
Kishori, Sharan. Learn JavaFX 8: Building User Experience and Interfaces with Java 8. New York, 2014. ISBN 9781484211427.
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Domácí příprava na výuku
|
52
|
Příprava na zkoušku
|
30
|
Příprava na zápočet
|
8
|
Celkem
|
90
|
Distanční forma studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Účast na výuce
|
52
|
Celkem
|
52
|
Kombinovaná forma studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Účast na výuce
|
52
|
Celkem
|
52
|
Prezenční forma studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Kontaktní výuka
|
52
|
Celkem
|
52
|
|
Předpoklady - další informace k podmíněnosti studia předmětu |
Prerekvizitou pro studium a úspěšné absolvování tohoto předmětu jsou znalosti základů programování. |
Získané způsobilosti |
Student po absolvování předmětu prokazuje znalosti základních pojmů z oblasti počítačové grafiky a programování grafických aplikací s využitím jazyka Java a technologie JavaFX. |
Vyučovací metody |
- Monologická (výklad, přednáška, instruktáž)
- Demonstrace
- Nácvik dovedností
|
Hodnotící metody |
- Ústní zkouška
- Písemná zkouška
|
|
|
|