|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KST / NNPG2
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KST
/
NNPG2
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Název
|
Počítačová grafika 2D
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
5
Kred.
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Rozsah hodin
|
Přednáška
2
[HOD/TYD]
Cvičení
3
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ano
|
Zápočet před zkouškou
|
Ano
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Letní semestr
|
0 / -
|
8 / -
|
0 / 0
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Letní semestr
|
Vyučovaný semestr
|
Letní semestr
|
Minimum (B + C) studentů
|
nestanoveno
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
0
|
Hodnotící stupnice |
A|B|C|D|E|F |
Periodicita |
každý rok
|
Hodnotící stupnice pro zp. před zk. |
S|N |
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
A|B|C|D|E|F |
Hodnotící stupnice pro zp. před zk. |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
KST/INPG2
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Cílem předmětu je získání znalostí k vytvoření pokročilých 2D grafických aplikací. Dále je cílem seznámení studenta s pokročilejšími technikami a algoritmy počítačové grafiky. Získání znalostí pro vytváření grafických aplikací ve vývojovém prostředí MS Visual Studio a využitím knihovny GDI+ a jazyka C#.
|
Požadavky na studenta
|
Podmínkou k udělení zápočtu je aktivní práce na cvičení, minimálně 75% účast na cvičení a úspěšné absolvování závěrečného testu, ze kterého student získá minimálně 50 % bodů.
|
Obsah
|
1. Tvorba grafických aplikací
2. Nástroje a metody GDI+ (MS Visual Studio, jazyk C#)
3. Práce s rastrovým obrazem a jeho úpravy
4. Filtrování obrazu
5. Tisk v grafických aplikacích
6. Práce s textem a fonty
7. Vektorově definovaný podklad
8. Transformace 2D
9. Triangulační algoritmy, algoritmy vytváření konvexní obálky
10. Detekce objektů
11. Detekce hran, detekce kostry rastrového obrazu
12. Kartografické zobrazení
13. Zobrazení dynamické scény, animace
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Základní:
NAGEL, Christian. Professional C# 5.0 and .net 4.5.1. 2014. ISBN 1-11883-303-1.
-
Základní:
DOBEŠ, Michal. Zpracování obrazu a algoritmy v C#. Praha: BEN ? technická literatura, 2008. ISBN 978-80-7300-233-6.
-
Doporučená:
HARDY, Alexandre a STEEB, Willy. HARDY, Alexandre a STEEB, Willy. 2008. ISBN 978-98127-9102-3.
-
Doporučená:
COMNINOS, Peter. Mathematical and computer programming techniques for computer graphics. London, 2006. ISBN 1-85233-902-0.
-
Doporučená:
PETZOLD, Charles. Programování Microsoft Windows Forms v jazyce C#. Brno, 2006. ISBN 80-251-1058-3.
|
Časová náročnost
|
Prezenční forma studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Příprava na zápočet
|
13
|
Kontaktní výuka
|
65
|
Domácí příprava na výuku
|
52
|
Příprava na zkoušku
|
20
|
Celkem
|
150
|
|
Předpoklady - další informace k podmíněnosti studia předmětu |
Předpokládá se uživatelská úroveň znalostí operačního systému Microsoft Windows, znalost algoritmizace a programování v některém vyšším programovacím jazyku. Rovněž je požadována znalost vytváření GUI aplikací pro OS Microsoft Windows a znalost základních principů počítačové grafiky. |
Získané způsobilosti |
Student je schopen vytvářet pokročilejší grafické aplikace pomocí vývojového prostředí MS Visual Studio s využitím grafických prostředků knihovny GDI+ a jazyka C#. Je schopen implementovat vybrané náročnější metody a algoritmy z oblasti počítačové grafiky. |
Vyučovací metody |
- Monologická (výklad, přednáška, instruktáž)
- Demonstrace
- Nácvik dovedností
|
Hodnotící metody |
- Ústní zkouška
- Písemná zkouška
|
|
|
|