|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KVV / MEXTE
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KVV
/
MEXTE
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Název
|
Expresivní terapie
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
2
Kred.
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Rozsah hodin
|
Seminář
2
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Letní semestr
|
0 / 0
|
7 / 20
|
0 / 0
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Letní semestr
|
Vyučovaný semestr
|
Letní semestr
|
Minimum (B + C) studentů
|
nestanoveno
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
0
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Cílem předmětu je získat teoretické znalosti a praktické dovednosti z oboru a aplikovat je v mezirezortní týmové spolupráci v praxi.
|
Požadavky na studenta
|
80% účast na seminářích, zpracování a obhajoba portfolia dle podmínek vyučujícího.
|
Obsah
|
Obsah:
Úvod do expresivních terapií.
Verbální a neverbální expresivní terapie
Verbální expresivní terapie - dramaterapie, teatroterapie, biblioterapie, poetoterapie
Neverbální expresivní terapie - arteterapie, pohybová a taneční terapie, ergoterapie
Praktické ukázky a praktická cvičení
Prezentace portfolií
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Doporučená:
Barbora Kováčová. Liečebná pedagogika I.. Univerzita Komenského Bratislava, 2014.
-
Doporučená:
Marta Horňáková. Liečebná pedagogika pre pomáhajúce profesie. Bratislava : Občianske združenie Sociálna práca, 2007. ISBN 978-80-89185-28-3.
-
Doporučená:
PIPEKOVÁ, J., VÍTKOVÁ, D. (ed.). Terapie ve speciálně pedagogické péči. Brno: Paido, 2001. ISBN 80-7315-010-7.
-
Doporučená:
Oldřich Muller a kolektiv. Terapie ve speciální pedagogice. Grada, Praha, 2014. ISBN 9788024741727.
-
Doporučená:
Kateřina Janků. Terapie ve speciální pedagogice ? základy a obecná vymezení. Ostravská univerzita v Ostravě, 2013. ISBN 978-80-7464-280-.
-
Doporučená:
Jaroslava Šicková-Fabrici. Základy arteterapie. Portál, Praha, 2016. ISBN 978-80-262-1043-6.
|
Předpoklady - další informace k podmíněnosti studia předmětu |
Student má předpoklady pro orientaci v dané problematice dle obsahu předmětu. |
Získané způsobilosti |
Studenti získají znalosti z oboru a budou způsobilí aplikovat je v mezirezortní týmové spolupráci v praxi. V rámci cvičení se seznámí s podstatou expresivních terapií a jejich využitím v sociální i edukační praxi. |
Vyučovací metody |
- Přednášení
- Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
- Pozorování
- Grafické a výtvarné činnosti
- Aktivizující (simulace, hry, dramatizace)
|
Hodnotící metody |
- Posouzení zadané práce
- Analýza výkonu studenta
- Rozbor portfolia studenta
|
|
|
|