|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KVV / MPDG1
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KVV
/
MPDG1
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Název
|
Pedagogická psych. s diagnostikou I
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Název dlouhý
|
Pedagogická psychologie s diagnostikou I
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
4
Kred.
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Rozsah hodin
|
Přednáška
2
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Letní semestr
|
30 / 40
|
0 / 0
|
0 / 0
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Letní semestr
|
Vyučovaný semestr
|
Letní semestr
|
Minimum (B + C) studentů
|
nestanoveno
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
0
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ano
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
KVV/PGPSM
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
KVV/MPDG2
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Studenti získají potřebné teoretické vědomosti, budou schopni určit a definovat základní pojmy z uvedené oblasti, popsat a pružně se orientovat v základních oblastech pedagogické psychologie a diagnostiky. Osvojí si dovednosti potřebné pro definování a výběr základních pedagogicko-psychologických a diagnostických metod a získají znalosti pro jejich užití. Budou rozumět principům ped-psych. diagnostického procesu. Budou plně připravení úspěšně pracovat v navazujícím předmětu MPDG2.
|
Požadavky na studenta
|
podmínka atestace: účast 80%
samostudium dle povinné a doporučené literatury
prezentace zvoleného pedagogického problému (PWP)
kolokvium
|
Obsah
|
Základní pojmy z pedagogické psychologie s diagnostikou.
Pedagogicko-psychologické a diagnostické postupy v práci resocializačního pedagoga.
Motivace a sebemotivace. Vnitřní a vnější motivace. Problém odměn a trestů
Problematika autority a jejího zvládání. (Problémové chování, odstraňování agrese dětí a dospělých.)
Neurofyziologická funkce mozku a požadavky současné společnosti ve výchově a výdělávání.
IQ a EQ požadavky ve vzdělávání. (Teorie mnohačetné inteligence.)
Psychologie efektivního výchovného a vzdělávacího působení.
Užití pedagogicko-psychologických a diagnostických poznatků v praxi.
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
|
Předpoklady - další informace k podmíněnosti studia předmětu |
Základní:
BAHBOUH, Radvan, HÖSCHLOVÁ, Eva a SAILEROVÁ, Veronika. Nové pohledy psychodiagnostiky. 1st ed. Praha: Qed Group, 2012. 163 s. ISBN 978-80-905313-0-7.
HADJ-MOUSSOVÁ, Zuzana. Diagnostika a práce se skupinou: manuál diagnostiky a intervencí pro práci se skupinou. Vyd. 1. Liberec: Technická univerzita v Liberci, 2009. 32 s. ISBN 978-80-7372-562-4.
HADJ-MOUSSOVÁ, Zuzana. Pedagogicko psychologické poradenství. [Díl] 3, Intervence. Praha: Pedagogická fakulta Univerzity Karlovy, 2004. 249 s. ISBN 80-7290-146-X.
HADJ-MOUSSOVÁ, Zuzana a kol. Diagnostika: pedagogickopsychologické poradenství II. Praha: Univerzita Karlova v Praze, Pedagogická fakulta, 2002. 208 s. ISBN 80-7290-101-X.
SVOBODA, Mojmír, KREJČÍŘOVÁ, Dana a VÁGNEROVÁ, Marie. Psychodiagnostika dětí a dospívajících. Vydání třetí. Praha: Portál, 2015. 791 stran. ISBN 978-80-262-0899-0.
Doporučená:
HADJ-MOUSSOVÁ, Zuzana a kol. Poradenské teorie a strategie. Praha: Univerzita Karlova v Praze, Pedagogická fakulta, 2002. 108 s. ISBN 80-7290-098-6.
HADJ-MOUSSOVÁ, Zuzana. Pedagogická psychologie pro vychovatele. Praha: Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, 2006. 77 s. Texty pro distanční studium. ISBN 80-7290-243-1.
HARTL, Pavel. Komunita občanská a komunita terapeutická. 1. vyd. Praha: Slon, 1998. 221 s. Studijní texty; Sv. 14. ISBN 80-85850-45-1.
MERTIN, Václav a kol. Metody a postupy poznávání žáka: pedagogická diagnostika. 2., doplněné a aktualizované vydání. Praha: Wolters Kluwer, 2016. 398 stran. ISBN 978-80-7552-014-2.
VÁGNEROVÁ, Marie a KLÉGROVÁ, Jarmila. Poradenská psychologická diagnostika dětí a dospívajících. Vyd. 1. Praha: Karolinum, 2008. 538 s. ISBN 978-80-246-1538-7.
JANDERKOVÁ, D. Pedagogická diagnostika. Brno, 2009
SVOBODA, M. a kol. Psychologická diagnostika dospělých.. Praha, 2013.
Další:
ZÁŠKODNÁ, H., MLČÁK, Z. Osobnostní aspekty prosociálního chování a empatie.. Praha, 2009.
ZELINKOVÁ, O. Pedagogická diagnostika a individuální vzdělávací program. Praha, 2011.
DITTRICH, P. Pedagogicko psychologická diagnostika. Praha, 1993.
ŠÁNDOROVÁ, Z. (Re)socializace v rané péči.. Pardubice, 2015. |
Získané způsobilosti |
Studenti získají širší znalosti z pedagogicko-psychologické diagnostiky, s ohledem na budoucí výbavu absolventů oboru Resocializační pedagogika.
Studenti získají potřebné teoretické vědomosti, budou schopni určit a definovat základní pojmy z uvedené oblasti, popsat a pružně se orientovat v základních druzích diagnostiky. Osvojí si dovednosti potřebné pro definování a výběr základních diagnostických postupů. |
Vyučovací metody |
- Monologická (výklad, přednáška, instruktáž)
- Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
- Metody práce s textem (učebnicí, knihou)
|
Hodnotící metody |
|
|
|
|