|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KVV / MSKM
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KVV
/
MSKM
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Název
|
Školský management
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Název dlouhý
|
Školský managment
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
3
Kred.
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Rozsah hodin
|
Seminář
2
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Letní semestr
|
0 / 0
|
0 / 20
|
0 / 0
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Letní semestr
|
Vyučovaný semestr
|
Letní semestr
|
Minimum (B + C) studentů
|
nestanoveno
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
KVV/SKMAM
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Cílem předmětu je získání přehledu o základních problémech výkonu správy a řízení školství u nás a ve světě.
Studenti získají znalosti a dovednosti v oblasti vedení a řízení škol a školských zařízení, orientují se ve školské legislativě a dokáží aplikovat poznatky obecného managementu do školské praxe.
|
Požadavky na studenta
|
- požadována je 80% docházka
- plnění zadaných úkolů - vypracování samostatné práce a její prezentace.
- ukončování studijního předmětu- zápočtový test (75% úspěšnost pro splnění)
- samostudium dle povinné a doporučené literatury.
Distanční výuka
-povinnost účasti na online seminářích
-vypracování zadaných úkolů, prezentace vlastní práce
-závěrečná atestace (test 75% úspěšnost pro splnění)
-studium odborné literatury dle sylabu
|
Obsah
|
Školský management - úvod do problematiky, základní témata, pojmová mapa systému správy a řízení.
Management jako proces, vývoj managementu.
Vývoj správy a řízení školství v českých zemích u nás a v zahraničí,
Modely správy a řízení u nás a v zahraničí.
Řídící pracovníci ve školství, kompetence ředitele školy.
Intervence v pedagogicko-psychologickém poradenství, výchovné poradenství.
Marketing školy.
Řízení kvality ve školství a její evaluace.
Personální management, vybrané problémy vedení lidí (leadership).
Školská legislativa: ústava, školské zákony a jiné právní normy upravující školství.
Kultura, image a prostředky public relations školy.
Time management.
Klima školy, klima třídy.
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Základní:
Lhotková, Irena. Kompetence řídících pracovníků ve školství. Praha: Wolters Kluwer Česká republika, 2012. ISBN 978-80-7357-899-2.
-
Základní:
ŠIMKOVÁ, E. Management a marketing v praxi neziskových organizací. Hradec Králové: Gaudeamus, 2012. ISBN 978-80-7435-230-0.
-
Základní:
Šikýř, Martin. Personalistika v řízení školy. Praha: Wolters Kluwer Česká republika, 2012. ISBN 978-80-7357-901-2.
-
Základní:
PRÁŠILOVÁ, M. Vybrané kapitoly ze školského managementu pro pedagogické pracovníky. Vyd. 1. Olomouc: univerzita Palackého, 2006. ISBN 80-244-1415-5.
-
Doporučená:
EGER, L. Efektivní školský management. Vyd. 1. Plzeň: Vydavatelství Západočeské univerzity, 1998. 224 s. ISBN 80-7082-430-1.
-
Doporučená:
Pol, M. Kultura školy. Brno, MU, 2006.
-
Doporučená:
Světlík, J. Marketing školy. Zlín: Ekka, 1996.
-
Doporučená:
Trojan, V. Ředitel současné školy. RAABE, 2016.
-
Doporučená:
MŠMT. Školské zákony.
-
Doporučená:
Trojanová, I. Vedení lidí ve školách a školských zařízeních.. Praha, Wolters Kluwer, 2017.
-
Doporučená:
OBST, O. Základy školského managementu pro učitele. 2. vyd. Olomouc: Univerzita Palackého, 1998. 109 s. ISBN 80-7067-941-7..
|
Předpoklady - další informace k podmíněnosti studia předmětu |
- |
Získané způsobilosti |
Student kurzu bude schopen orientovat se v dané problematice a analyzovat jevy i souvislosti, hodnotit a zařazovat nové informace do struktury celého systému s ohledem na určující strategické trendy a perspektivy. Důraz je kladen na řízení regionálního školství a její problematiku správně organizační. |
Vyučovací metody |
- Monologická (výklad, přednáška, instruktáž)
- Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
- Metody samostatných akcí
|
Hodnotící metody |
- Písemná zkouška
- Posouzení zadané práce
|
|
|
|