|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KVV / MSOPR
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KVV
/
MSOPR
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Název
|
Sociální práce a její metody
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
5
Kred.
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Rozsah hodin
|
Přednáška
2
[HOD/TYD]
Seminář
1
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Letní semestr
|
30 / 42
|
0 / 0
|
0 / 0
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Letní semestr
|
Vyučovaný semestr
|
Letní semestr
|
Minimum (B + C) studentů
|
nestanoveno
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
0
|
Hodnotící stupnice |
A|B|C|D|E|F |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ano
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
A|B|C|D|E|F |
Nahrazovaný předmět
|
KVV/SOPR
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
KVV/MSWMG
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Studenti programu Resocializační pedagogika získají potřebné teoretické znalosti o základních přístupech a metodách sociální práce.
|
Požadavky na studenta
|
Ústní zkouška.
Aktivní účast v seminářích - min. 80%.
Zpracování seminární práce s následnou prezentací a obhajobou.
Samostudium min. 3 zadaných publikací.
|
Obsah
|
Smysl a poslání sociální práce (SP). SP jako obor, věda, práce a umění, různé přístupy v práci sociálního pracovníka.
Sociálně ekologický přístup, teorie vazby, systemický přístup, přístup zaměřený na klienta.
Paradigmata a dilemata v SP. Legislativní a institucionální základy SP.
Sociální stát a sociální služby. Systém sociálního zabezpečení.
Profesionální vztah sociálního pracovníka a klienta, etika v sociální práci.
Etapy sociální práce. Kompetence sociálního pracovníka.
Komunikace s klientem.
Metody sociální práce. Případová práce, skupinová práce, komunitní práce. Streetwork.
Základy sociální práce ve vybraných oblastech. Sociální práce s rodinou. Sociální práce s osobami ohroženými sociálním vyloučením.
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Základní:
MATOUŠEK, O. a kol. Metody a řízení sociální práce. Praha : Portál, 2003.
-
Základní:
MATOUŠEK, O. a kol. Základy sociální práce.. Praha : Portál, 2001.
-
Základní:
Zákon o sociálních službách č. 108/2006 Sb., ve znění pozdějších předpisů.
-
Doporučená:
GOLDSTEIN, Eda G., Dennis MIEHLS a Shoshana RINGEL. Advanced clinical social work practice: relational principles and techniques. New York: Columbia University Press, 2009. ISBN 9780231143196.
-
Doporučená:
LANGER, C.J. Applying theory to generalist social work practice: a case study approach.. Hoboken, New Jersey: John Wiley & Sons, Inc., 2015.
-
Doporučená:
Další zákony platné v sociální oblasti..
-
Doporučená:
MATOUŠEK, O. a kol. Encyklopedie sociální práce. Praha: Portál, 2013.
-
Doporučená:
ŘEZNÍČEK, I. Metody sociální práce.. Praha : Sociolog. nakladatelství, 2000.
-
Doporučená:
ÚLEHLA, I. Umění pomáhat. 3. vyd., Praha: SLON, 2005. .
|
Předpoklady - další informace k podmíněnosti studia předmětu |
- |
Získané způsobilosti |
Studenti získají potřebné teoretické znalosti o základních přístupech a metodách sociální práce, umí se orientovat v systému sociálního zabezpečení a sociálních služeb, znají kompetence sociálního pracovníka a etické zásady práce a vhodně je aplikují v praxi. Jsou schopni kriticky přemýšlet o příčinách a důsledcích sociálních problémů, analyzovat sociální situaci jedince a navrhovat intervenci v jeho prospěch. |
Vyučovací metody |
- Přednášení
- Metody práce s textem (učebnicí, knihou)
- Metody samostatných akcí
- Aktivizující (simulace, hry, dramatizace)
|
Hodnotící metody |
|
|
|
|