|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
UECHI / C252
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
UECHI
/
C252
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Název
|
Geofaktory životního prostředí
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Název dlouhý
|
Geogaktory životního prostředí
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
4
Kred.
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Rozsah hodin
|
Přednáška
2
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Letní semestr
|
Vyučovaný semestr
|
Letní semestr
|
Minimum (B + C) studentů
|
nestanoveno
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
0
|
Hodnotící stupnice |
A|B|C|D|E|F |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ano
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
A|B|C|D|E|F |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Předmět seznamuje studenty s interdisciplinárním oborem Geofaktory životního prostředí, který spojuje geologii, hydrologii a klimatologii. Důraz je kladen na osvojení znalostí o činitelích, které ovlivňují stav životního prostředí a o jejich vzájemných vztazích.
|
Požadavky na studenta
|
Ústní zkouška v rozsahu výukové látky.
|
Obsah
|
1. týden: Úvod do předmětu, základy geologie
2. týden: Geologie a životní prostředí
3. týden: Geochemie a výzkum transportu látek
4. týden: Environmentální geologie - interakce mezi lidmi a jejich geologickým prostředím
5. týden: Základy hydrologie a hydrogeologie ve vztahu k ochraně životního prostředí
6. týden: Hydrometrie a hydraulika vodního toku
7. týden: Hydrografie a srážko-odtokový proces
8. týden: Kvalita vody jako produkt geologických a hydrogeologických procesů
9. týden: Vliv člověka na hydrologické a hydrogeologické poměry
10. týden: Základy meteorologie a klimatologie ve vztahu k ochraně životního prostředí
11. týden: Energetický systém a energetická bilance Země
12. týden: Vzduchové hmoty a systém počasí
13. týden: Klima na Zemi a jeho klasifikace
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Doporučená:
Blažková M. Environmentální geologie. Univerzita Jana Evangelisty Purkyně, 2014. ISBN 978-80-7414-845-3.
-
Doporučená:
Loučka T. Chemie životního prostředí. Univerzita Jana Evangelisty Purkyně. ISBN 978-80-7414-840-8.
-
Doporučená:
Pavelková Chmelová R. a Frajer J. Základy fyzické geografie 1 Hydrologie. Univerzita Palackého v Olomouci. ISBN 978-80-244-3843-6.
-
Doporučená:
Vysoudil M. Základy fyzické geografie 1 Meteorologie a klimatologie. Univerzita Palackého v Olomouci, 2013. ISBN 978-80-244-3893-1.
-
Doporučená:
Blažková M. Základy geologie. Univerzita Jana Evangelisty Purkyně, 2014. ISBN 978-80-7414-882-8.
|
Časová náročnost
|
Prezenční forma studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Účast na výuce
|
26
|
Celkem
|
26
|
|
Předpoklady - další informace k podmíněnosti studia předmětu |
Základní znalost učiva středních škol technického nebo chemického zaměření. |
Získané způsobilosti |
Absolventi získávají znalosti technicko-přírodovědného charakteru pro uplatnění v praxi při ochraně životního prostředí. |
Vyučovací metody |
- Monologická (výklad, přednáška, instruktáž)
|
Hodnotící metody |
|
|
|
|