|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
UEV / FHPZ
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
UEV
/
FHPZ
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Název
|
Hodnocení veřejných projektů a zakázek
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
5
Kred.
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Rozsah hodin
|
Přednáška
2
[HOD/TYD]
Seminář
1
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ano
|
Zápočet před zkouškou
|
Ano
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Letní semestr
|
Vyučovaný semestr
|
Letní semestr
|
Minimum (B + C) studentů
|
nestanoveno
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
A|B|C|D|E|F |
Periodicita |
každý rok
|
Hodnotící stupnice pro zp. před zk. |
S|N |
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
A|B|C|D|E|F |
Hodnotící stupnice pro zp. před zk. |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
-
|
Požadavky na studenta
|
Požadavky k zápočtu: aktivní účast na cvičeních v rozsahu minimálně 75 %, vypracování semestrální práce a všech zadaných úloh.
Požadavky ke zkoušce: úspěšné zvládnutí písemného testu (s minimálním ziskem 60 % dosažitelných bodů) je podmínkou k účasti na ústní části zkoušky.
|
Obsah
|
Základní metodologické přístupy teorií regionálního rozvoje.
Vznik a vývoj teorií regionálního rozvoje s ohledem na vývoj regionální politiky.
Hlavní ekonomické teorie a jejich vliv na teorie regionálního rozvoje.
Členění teorií regionálního rozvoje.
Neoklasické teorie a modely.
Teorie skupiny jádro-periferie.
Strukturalistické teorie.
Kriticko-realistické přístupy.
Neoliberální přístupy.
Institucionální směry a současné období regionální politiky.
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
-
Garanti:
Ing. Pavel Zdražil, Ph.D. (100%),
-
Přednášející:
Ing. Lucie Sobotková, Ph.D. (40%),
Ing. Pavel Zdražil, Ph.D. (60%),
-
Vede seminář:
Ing. Lucie Sobotková, Ph.D. (100%),
Ing. Pavel Zdražil, Ph.D. (100%),
|
Literatura
|
-
Základní:
McCan, P. Modern Urban and Regional Economics. Oxford: Oxford University Press, 2013. ISBN 9780199582006.
-
Základní:
Blažek, Jiří. Teorie regionálního rozvoje : nástin, kritika, implikace. Praha: Karolinum, 2011. ISBN 978-80-246-1974-3.
-
Doporučená:
Pike, A. et al. Local and Regional Development. London, 2006. ISBN 978-0-415-35717-3.
-
Doporučená:
Armstrong, H., Taylor, J. Regional Economics and Policy. Herfordshire, 1993. Harvester Wheatsheaf, New York London Toronto, 2002.
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Samostatná kritická četba
|
16
|
Domácí příprava na výuku
|
30
|
Semestrální práce
|
25
|
Kontaktní výuka
|
39
|
Příprava na zkoušku
|
40
|
Celkem
|
150
|
|
Předpoklady - další informace k podmíněnosti studia předmětu |
Základní znalosti problematiky regionalistiky, regionální politiky a ekonomie. |
Získané způsobilosti |
Student, který úspěšně absolvoval předmět, umí:
- vyjmenovat a zhodnotit hlavní teoretické směry přístupů k regionálnímu rozvoji, včetně nejvýznamnějších teorií;
- vysvětlit východiska a implikace nejvýznamnějších teorií regionálního rozvoje a tyto vzájemně komparovat;
- charakterizovat jednotlivé etapy regionální politiky, s ohledem na vývoj přístupu k problematice regionálního rozvoje;
- charakterizovat základní metodologické přístupy, na jejichž základě jsou teorie regionálního rozvoje formulovány, vzájemně je komparovat a uvést jejich limity;
- vysvětlit teoretickou fundaci současných přístupů aplikovaných v rámci regionální politiky ČR a EU.
Student, který úspěšně absolvoval předmět, dovede:
- s využitím vybraných teorií a konceptů, samostatně a tvůrčím způsobem navrhovat složitá řešení praktických problémů regionálního rozvoje a regionální politiky.
Student, který úspěšně absolvoval předmět, je schopen:
- ve vyvíjejícím se prostředí samostatně a odpovědně rozhodovat o směřování regionální politiky, a to s přihlédnutím k širším společenským důsledkům rozhodnutí;
- srozumitelně a přesvědčivě sdělovat odborníkům i laikům informace o povaze odborných problémů v oblasti regionálního rozvoje a vlastním názoru na jejich možná řešení.
|
Vyučovací metody |
- Monologická (výklad, přednáška, instruktáž)
- Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
- Nácvik dovedností
|
Hodnotící metody |
- Písemná zkouška
- Posouzení zadané práce
- Analýza výkonu studenta
- Rozhovor
|
|
|
|