|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
UHV / MPHS
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
UHV
/
MPHS
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Název
|
Průzkumy historických staveb
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
7
Kred.
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Rozsah hodin
|
Přednáška
1
[HOD/TYD]
Seminář
1
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Letní semestr
|
Vyučovaný semestr
|
Letní semestr
|
Minimum (B + C) studentů
|
nestanoveno
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
0
|
Hodnotící stupnice |
A|B|C|D|E|F |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
A|B|C|D|E|F |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Poznávání stavebního vývoje zahrnuje schopnosti uměleckohistorické analýzy, rozboru archivních pramenů, stavebně-technologické, konstrukční analýzy, ale také znalosti o vývoji obytného standardu, obecném vývoji stavitelství, sociálního kontextu apod. Student by měl mít příležitost rozšířit svoje analytické a dedukční schopnosti při vnímání svého životního prostředí, v němž stavební díla tvoří významnou strukturální podstatu. Měl by vnímat historické stavby nejenom z estetické roviny, ale jako komplexní historické hmotné prameny.
|
Požadavky na studenta
|
Zkouška. Účast na (80%). Aktivní účast na hodinách, vypracování domácích zadání, testování znalostí, podrobné seznámení s jednou historickou stavbou a zpracování jejího rozboru a interpretace stavebního vývoje. Přečtení základní doporučené literatury, prověření znalosti obsahu je součástí zkoušky.
|
Obsah
|
Základní okruhy výuky:
- Metodologie poznávání vývoje historických staveb.
- Význam detailního poznání staveb pro identifikaci a ochranu kulturních hodnot.
- Historie oboru stavební historie v kontextu vývoje dějin umění, památkové péče, technických oborů.
- Specifika archivní badatelské práce pro stavebněhistorické průzkumy, práce s plánovými, účetními, textovými, obrazovými prameny, kritické hodnocení pramenů.
- Základní principy urbanistického, architektonického, konstrukčního rozboru stavebního díla.
- Problematika uměleckohistorického, památkového, kulturně historického hodnocení stavebního díla.
- Práce s výsledky stavebněhistorického průzkumu v praxi památkové péče a dalších oborů.
- Specifika terénní dokumentace historických staveb, moderní nedestruktivní metody.
- Průzkumy větších urbanistických a krajinných celků - metody poznání, interpretace.
- Odborné exkurze na vybrané historické stavby.
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
|
Předpoklady - další informace k podmíněnosti studia předmětu |
- |
Získané způsobilosti |
Získané způsobilosti: Absolvent kurzu si osvojí praktické využití techniky a seznámí se s náročnějšími metodami nedestruktivního průzkumu památek. |
Vyučovací metody |
-
|
Hodnotící metody |
-
|
|
|
|