|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
UHV / MTEPE
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
UHV
/
MTEPE
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Název
|
Nové technologie v památkové péči
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
5
Kred.
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Rozsah hodin
|
Přednáška
1
[HOD/TYD]
Seminář
1
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Letní semestr
|
Vyučovaný semestr
|
Letní semestr
|
Minimum (B + C) studentů
|
nestanoveno
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
0
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Nové technologie v památkové péči jsou využívány především v oblasti správy, sběru a distribuce informací a také při prezentaci kulturního dědictví. Jejich znalost a ovládání je základním předpokladem práce ve všech oblastech dotýkajících se památkové péče. Integrovaný informační systém památkové péče (IISPP) obsahuje navzájem propojené robustní databáze správy evidence památek a chráněných území, archeologických dat, dokumentačních fondů a knihoven, digitální dokumentace a specializovaného geografického informačního systému, který tvoří základní vizuální rozhraní mapových projektů. Cílem předmětu je seznámit studenty s aplikacemi a službami IISPP a dalších služeb českých i zahraničních institucí, umožnit jim čerpání a zpracování informací, vysvětlit principy systémů a zadávání dat. Tyto znalosti jim pomohou ve studiu, v badatelské činnosti a zároveň je vybaví kompetencemi pro lepší uplatnění na trhu práce.
|
Požadavky na studenta
|
Zápočet. Účast na (80%). Aktivní účast na hodinách, vypracování domácích zadání, shromažďování a příprava dat, samostatné zpracování projektu.
|
Obsah
|
Základní okruhy výuky:
- Úvod do problematiky IISPP, základní principy, možnosti využití
- Informační struktura a hierarchie, klasifikace obsahu
- Volně dostupné informace IISPP, šíře jejich využití
- Volně dostupné systémy jiných institucí pro historický výzkum (GIS, statistická data, archivy)
- GISy v oblasti památkové péče a historického výzkumu, přehled, využití
- Praktické cvičení s využitím památkového GISu
- Metainformační systém památkové péče, struktura, pravidla, využití
- Praktické cvičení s využitím MIS PP
- Ústřední seznam kulturních památek a Soupis, struktura a využití
- Praktické cvičení s využitím ÚSKP a Soupisu
- Archeologická data, struktura, pravidla, využití
- Tvorba tematického GIS z oblasti dějin umění, historie a památkové péče v ArcGis
- Připojení veřejně dostupných platforem, služeb do tematického GISu
- GIS na univerzitních pracovištích v ČR - spolupráce, výměna zkušeností
- Praktická cvičení - prezentace a publikace semestrálního projektu
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
|
Předpoklady - další informace k podmíněnosti studia předmětu |
- |
Získané způsobilosti |
Získané způsobilosti: Absolvent kurzu získá přehled o principech a účelu informačních technologií v oblasti památkové péče a historického výzkumu, nabude praktické zkušenosti s prací s nimi i se zadáváním dat do jejich struktury. Bude schopen připravit a zpracovat vlastní projekt tematického GIS s tematikou podle individuálních zaměření. |
Vyučovací metody |
-
|
Hodnotící metody |
-
|
|
|
|