|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
USII / CTPD
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
USII
/
CTPD
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Název
|
Tvorba a prezentace dokumentů
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
5
Kred.
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Rozsah hodin
|
Konzultace
14
[HOD/SEM]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Letní semestr
|
3 / -
|
0 / -
|
7 / 7
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Letní semestr
|
Vyučovaný semestr
|
Letní semestr
|
Minimum (B + C) studentů
|
nestanoveno
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
14
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ano
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Cílem předmětu je seznámit studenty s nástroji, které umožňují zpracování dokumentů a prezentaci informací.
|
Požadavky na studenta
|
Zpracování zadaných úkolů a obhajoba projektu.
Bližší informace jsou zveřejněny v Moodle.
|
Obsah
|
MS Word jako nástroj pro zpracování textů:
základní typografická pravidla;
styly, titulky rejstříky a seznamy, vkládání objektů;
práce s revizemi;
návrh a tvorba šablony a formuláře;
hromadná korespondence.
Základy pravidla pro tvorbu prezentací:
obecná pravidla pro tvorbu prezentace;
seznámení s vybranými programy umožňující tvorbu prezentace a rozdíl mezi nimi;
návrh prezentace s ohledem na psychologické profilování posluchačů;
vkládání schémat;
přechody snímků, animace, aktivní odkazy a vkládání videí;
návrh vlastní šablony.
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Základní:
VYMĚTAL, J. Průvodce úspěšnou komunikací - efektivní komunikace v?praxi.. Praha, 2008.
-
Základní:
ATKINSON, C. Působivé prezentace.. Praha, 2008.
-
Základní:
Textový procesor MS Word 2016.
(TOPOLOVÁ, I., KUBÁLKOVÁ, M., KUBÁLEK, T.)
-
Základní:
Typografická pravidla.
(KERSLAGER M.)
-
Doporučená:
MEŠKO D., KATUŠČÁK D. a kol. Akademická příručka. (upravené české vydání). Martin, 2006.
-
Doporučená:
BRADBURY, A. Jak úspěšně prezentovat a přesvědčit.. Praha, 2007.
-
Doporučená:
KOGON, K. Přesvědčivé vystupování jako konkurenční výhoda.. Praha, 2016.
|
Časová náročnost
|
Kombinovaná forma studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Kontaktní výuka
|
14
|
Domácí příprava na výuku
|
50
|
Příprava na zápočet
|
6
|
Sběr materiálu
|
30
|
Projekt individuální
|
50
|
Celkem
|
150
|
|
Předpoklady - další informace k podmíněnosti studia předmětu |
Znalost práce s produkty MS Word a MS PowerPoint, efektivní vyhledávání na internetu. |
Získané způsobilosti |
Student, který úspěšně absolvoval předmět, umí:
vysvětlit kčemu slouží šablony a styly vtextovém editoru a postup jejich tvorby;
popsat tvorbu formuláře vtextovém editoru;
vysvětlit pravidla pro tvorbu prezentací;
vyjmenovat rozdíly mezi jednotlivými prezentačními nástroji, a charakterizovat výhody a nevýhody jejich použití;
Student, který úspěšně absolvoval předmět, dovede:
respektovat pravidla typografických pravidel při tvorbě dokumentu a prezentace;
rozlišit jednotlivé typy posluchačů a vysvětlit vhodnost použití písma, animací a barev při prezentaci informací;
upravit dokument tak, aby odpovídal typografické konvenci a identifikovat případné nedostatky;
vytvořit dokument, který používá styly a šablony;
generovat obsahy a seznamy vdokumentech;
vkládat do dokumentu tabulky a ilustrace a editovat je dle požadavků;
zpracovat informace do podoby přehledné a srozumitelné prezentace;
navrhnout vzhled a strukturu dokumentu a prezentace na základě daných pravidel;
rozhodnout o vhodnosti použití vhodných nástrojů prezentace na základě rámcového zadání;
vytvořit formulář vprostředí textového editoru.
Student, který úspěšně absolvoval předmět, je schopen:
srozumitelně a přesvědčivě sdělovat odborníkům i laikům informace o povaze odborných problémů a vlastním názoru na jejich řešení;
srozumitelně shrnout názory ostatních členů týmu a implementovat je do řešení daného problému. |
Vyučovací metody |
- Monologická (výklad, přednáška, instruktáž)
- Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
- Metody práce s textem (učebnicí, knihou)
- Metody samostatných akcí
|
Hodnotící metody |
- Posouzení zadané práce
- Obhajoba vlastního projektu
|
|
|
|