|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
USII / EPCR
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
USII
/
EPCR
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Název
|
Procedural Management
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
5
Kred.
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Rozsah hodin
|
Přednáška
2
[HOD/TYD]
Cvičení
2
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ano
|
Zápočet před zkouškou
|
Ano
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Vyučovací jazyk
|
Angličtina
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Letní semestr
|
3 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Letní semestr
|
Vyučovaný semestr
|
Letní semestr
|
Minimum (B + C) studentů
|
nestanoveno
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Angličtina
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
A|B|C|D|E|F |
Periodicita |
každý rok
|
Hodnotící stupnice pro zp. před zk. |
S|N |
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ano
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
A|B|C|D|E|F |
Hodnotící stupnice pro zp. před zk. |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Cílem předmětu je provázání vědomostí o metodách řízení a kontinuálním zlepšování procesů v organizaci, rozšíření tématiky o komplexní metody, statistické nástroje, grafické modelovací prostředky a modelové příklady.
|
Požadavky na studenta
|
Zápočet: vypracování dílčích testů, vypracování zadaných úkolů, docházka na cvičení v souladu se směrnicí FES.
Zkouška: skládá se z části písemné a ústní, prověřuje se stupeň znalostí a schopnost aplikovat nabyté znalosti na řešení praktických problémů, podmínkou je získání zápočtu.
|
Obsah
|
Přístupy k řízení organizaci, klasifikace procesů, procesní zralost organizace.
Statistické a grafické nástroje, přednosti a rizika jejich použití v rámci řízení procesů.
Statistická regulace procesu, uplatnění statistického aparátu pro stabilitu procesu.
Metody a nástroje pro hospodářské organizace, Kaizen, QFD.
Metody Lean, Six Sigma, Lean Six Sigma, prolínání a doplňování metod, modelování hlasu zákazníka.
Metodiky, modely a standardy modelování procesů.
Modely kvality pro veřejnou správu, rámec CAF.
Rámce řízení procesů podnikové informatiky, COBIT, ITIL.
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Základní:
Business Process Management Cases
(BROCKE, J., MENDLING, J., ROSEMANN, M.)
-
Základní:
Process Mining Handbook
(AALST, W. M. P. , CARMONA, J.)
-
Doporučená:
Šimonová, S. Procesní řízení. Pardubice, 2014.
|
Časová náročnost
|
Prezenční forma studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Domácí příprava na výuku
|
48
|
Příprava na zkoušku
|
50
|
Kontaktní výuka
|
52
|
Celkem
|
150
|
|
Předpoklady - další informace k podmíněnosti studia předmětu |
- |
Získané způsobilosti |
Student, který úspěšně absolvoval předmět, umí:
uplatnit postupy klasifikace procesů v organizaci a aspekty jejich řízení;
identifikovat výchozí požadavky nezbytné pro řízení procesu v organizaci a na jejich základě dokáže rozhodnout o volbě vhodného přístupu;
vysvětlit a správně využít principy metod a technik používaných pro řízení procesů;
charakterizovat principy a vlastnosti používaných rámců kvality jak pro veřejnou správu, tak pro podnikatelský sektor;
popsat a provázat teoretické poznatky s jejich konkrétní aplikací.
Student, který úspěšně absolvoval předmět, dovede:
aplikovat součinnost mezi zlepšováním procesů a rozhodováním na základě dat z informačních zdrojů organizace;
se orientovat v problematice řízení procesů v organizaci s vědomím komplexního celku, neboť kromě potřeby řízení klíčových produkčních procesů rozumí také nutnosti řízení podpůrných informatických procesů;
vytvářet modely procesů a vhodně je uplatňovat v rámci metod a rámců kvality;
rozhodovat o vhodném uplatnění statistických a grafických nástrojů zahrnovaných do skupiny nástrojů managementu;
vyhodnotit výhody jejich použití a zároveň také rizika, která mohou být spojená s nedůsledným uplatněním těchto nástrojů.
Student, který úspěšně absolvoval předmět, je schopen:
objasnit komplexnost metod procesního řízení včetně principů a oblastí jejich uplatnění,
detailně a srozumitelně vysvětlit vhodnost podpůrných nástrojů pro metody procesního řízení;
navrhnout postupy pro vyhodnocování stability procesů, při identifikaci datových požadavků pro výkon a zlepšování procesů;
srozumitelně vysvětlit význam řízení informatiky v organizaci s důrazem na provázání klíčových procesů a vývojem IT služeb relevantních pro dané procesy.
|
Vyučovací metody |
- Monologická (výklad, přednáška, instruktáž)
- Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
- Laborování
|
Hodnotící metody |
- Ústní zkouška
- Písemná zkouška
- Didaktický test
- Rozhovor
|
|
|
|